haugesund_uib_0501 e ska vidare på musikklinnja haugesund_uib_0501_orthography eg skal vidare på musikklinja int musikklinja # ja korfor det ? int_orthography musikklinja # ja korfor det ? haugesund_uib_0501 mm haugesund_uib_0501_orthography mm haugesund_uib_0501 ee e ska ta # alle tre år'na på musikklinnjå # å så ska eg ee ittepå dæ studæra juss haugesund_uib_0501_orthography e eg skal ta # alle tre åra på musikklinja # og så skal eg e etterpå det studere juss int først skal du gå musikklinja og så skal du studere juss eg ee kva samanheng er det mellom musikk eller musikklinja og juss da ? int_orthography først skal du gå musikklinja og så skal du studere juss eg e kva samanheng er det mellom musikk eller musikklinja og juss da ? haugesund_uib_0501 ee de ji jo ee musikklinnjå me me # ee # tyssk å matte de i allme kompetanngse haugesund_uib_0501_orthography e det gir jo e musikklinja med med # e # tysk og matte det gir allmenn kompetanse int ja int_orthography ja haugesund_uib_0501 å så ha e unnarsøkt åmm atte d- de går ann å å de e åpent studie da å så # gå de ann å kåmma inn me musikklinnjå di ha samme kompetanngse så sammfunnsfagli haugesund_uib_0501_orthography og så har eg undersøkt om at d- det går an å å det er opent studie da og så # går det an å komme inn med musikklinja dei har same kompetanse som samfunnsfagleg haugesund_uib_0501 å så tenngke e de atte jusstudie ee kannsje e ta å lese noen a fagene på si # menn me jusstudie de e jo gannske sånn æ my lesing my teori å sånn haugesund_uib_0501_orthography og så tenker eg det at jusstudiet er kanskje eg tar og les nokon av faga på si # men med jusstudiet det er jo ganske sånn der mykje lesing mykje teori og sånn haugesund_uib_0501 å då tenngke eg atte # viss du fysst går tri år her me masse teori å så # me kannsje sju ee sekks år # me ju- på juss # så konne væ litt gøy å ha em # ha litt annåle- ellå litt em prakktisk o # mess ikk på vidagåane haugesund_uib_0501_orthography og da tenker eg at # viss du først går tre år her med masse teori og så # med kanskje sju e seks år # med ju- på juss # så kunne vore litt gøy å ha em # ha litt annåle- eller litt em praktisk òg # mens gjekk på vidaregåande int akkurat ja int_orthography akkurat ja int ee har du noko sånt som det # spesielle musikkinteresser i utgangspunktet ? int_orthography e har du noko sånt som det # spesielle musikkinteresser i utgangspunktet ? haugesund_uib_0501 ee e hadde spillt e klarinett i i ee sju år før eg bynnte her # å å hadde spillt piano i em sekks år # så e hadde jo spillt litt før å så haugesund_uib_0501_orthography e eg hadde spelt e klarinett i i e sju år før eg begynte her # og og hadde spelt piano i em seks år # så eg hadde jo spelt litt før og så haugesund_uib_0501 sunns de konn væ gøy å så å læra de sjikkli # sid'n # ee de e de eg håll på me da haugesund_uib_0501_orthography synest det kunne vore gøy og så å lære det skikkeleg # sidan # e det er det eg held på med da int ja int_orthography ja int kva har du som hovudinstrument nå da ? int_orthography kva har du som hovudinstrument nå da ? haugesund_uib_0501 klarinett haugesund_uib_0501_orthography klarinett int klarinett ja int_orthography klarinett ja int speler du noko sånt skolekorps utanom eller ? int_orthography speler du noko sånt skolekorps utanom eller ? haugesund_uib_0501 næi # eg jikk i årkesstår før ee sånn symmfåniårkessta # mænn så blei de fårr travelt # så de haugesund_uib_0501_orthography nei # eg gjekk i orkester før e sånn symfoniorkester # men så blei det for travelt # så det int nei int_orthography nei int ja int_orthography ja int akkurat int_orthography akkurat int du for å komme inn på musikkskolen der er der nokon opptaksprøver i forhold til musikk og musikkinstrument # eller ? int_orthography du for å komme inn på musikkskolen der er der nokon opptaksprøver i forhold til musikk og musikkinstrument # eller ? haugesund_uib_0501 næi haugesund_uib_0501_orthography nei int nei int_orthography nei int så når du er kommen inn på # grunnkurs så kan du gå vidare på musikklinja akkurat int_orthography så når du er kommen inn på # grunnkurs så kan du gå vidare på musikklinja akkurat haugesund_uib_0501 mm haugesund_uib_0501_orthography mm int ee korfor har du lyst til å begynne å studere juss da etterpå ? int_orthography e korfor har du lyst til å begynne å studere juss da etterpå ? haugesund_uib_0501 em # fage de e de add de intresere meg # de e messt de # e synns de e em haugesund_uib_0501_orthography em # faget det er det att det interesserer meg # det er mest det # eg synest det er em haugesund_uib_0501 de de e jo en enn em go go utgansponngt du kann jørr velldi mye du trenng issje bli akkok bli advokat menn du kann ee # de e jo ett gått uspanng- utgangsponngt fårr ee anndre # jåbba haugesund_uib_0501_orthography det det er jo eit eit em godt godt utgangspunkt du kan gjere veldig mykje du treng ikkje bli akkurat bli advokat men du kan e # det er jo eit godt uspanng- utgangspunkt for e andre # jobbar haugesund_uib_0501 å så # synns eg ee sånn sammfuns- ee sammfunstinng de de intresere me lissåm haugesund_uib_0501_orthography og så # synest eg e sånne sammfuns- e samfunnsting det det interesserer meg liksom int ja int_orthography ja int men du har ikkje tenkt noko på liksom kva # k- kva du får bruke juristutdanning til s- noko spesielt da som du vil bli # advokat eller ? int_orthography men du har ikkje tenkt noko på liksom kva # k- kva du får bruke juristutdanning til s- noko spesielt da som du vil bli # advokat eller ? haugesund_uib_0501 asså de e jo måle sannt # menne menn ee asså du e meine du ska ha ett mål menn alikae så så m haugesund_uib_0501_orthography altså det er jo målet sant # men men e altså du eg meiner du skal ha eit mål men likevel så så m haugesund_uib_0501 eg tenngke velldi mye på de unnårsøke mye å sånn så de # så så lissåm ee # m prøve likksåm å finna ut a de da menn e ha lissåm ikkje fonne så mye # a heilt ut ka eg ka e vill da mænn vidare haugesund_uib_0501_orthography eg tenker veldig mykje på det undersøker mykje og sånn som det # så så liksom e # m prøver liksom å finne ut av det da men eg har liksom ikkje funne så mykje # av heilt ut kva eg kva eg vil da men vidare int kva fag liker du på skolen nå av det du har ? int_orthography kva fag liker du på skolen nå av det du har ? haugesund_uib_0501 em e like velldi gått ee musikkhistorie # å så like eg ee # enngelsk # like e gått # m ## ja haugesund_uib_0501_orthography em eg liker veldig godt e musikkhistorie # og så liker eg e # engelsk # liker eg godt # m ## ja haugesund_uib_0501 næi engkli så e jo alle fagen intresannge de e jo de haugesund_uib_0501_orthography nei eigentleg så er jo alle faga interessante det er jo det haugesund_uib_0501 mænne # sånn så her så du har ee føle e att e ha tje fått jåbba så vælldi mye me tinngene # sånn atte # ee e ha jorrt de dårli i nonn fag å sånn haugesund_uib_0501_orthography men # sånn som her så du har e føler eg at eg har ikkje fått jobba så veldig mykje med tinga # sånn at # e eg har gjort det dårleg i nokon fag og sånn haugesund_uib_0501 å dærrme så så misste du litt interess'n # fårr fago # så haugesund_uib_0501_orthography og dermed så så mister du litt interessa # for faga # så int +u ja int_orthography +u ja int du seier musikkhistorie har du det som valfag da for det er vel ikkje noko va- ? … int_orthography du seier musikkhistorie har du det som valfag da for det er vel ikkje noko va- ? … haugesund_uib_0501 næi ee på musikklinnå så bynne du me linnjefag allerede i førrste # så så du må ha de # de e enn del a m ha tri tima i uka haugesund_uib_0501_orthography nei e på musikklinja så begynner du med linjefag allereie i første # så så du må ha det # det er ein del av vi har tre timar i veka int å ja er det sånn ja # %u int_orthography å ja er det sånn ja # %u int akkurat int_orthography akkurat int kva synes du om norskfaget da for eksempel ? int_orthography kva synest du om norskfaget da for eksempel ? haugesund_uib_0501 em # e e synns rett å sett ee ## e like nårrsk å sånn menn menn e synns ikkje de e no velldi bra åpp lakkt åpp haugesund_uib_0501_orthography em # eg eg synest rett og slett e ## eg liker norsk og sånn men men eg synest ikkje det er noko veldig bra opp lagt opp haugesund_uib_0501 e sammne engkli ett mye bere # sånn mænn de e sje no spesiellt fårr e synns engkli de e alle fag'ne e synns # i i e hadde vennta me mye mye mær nårr e kåmm på N1 vidaregåne skole sann å haugesund_uib_0501_orthography eg saknar eigentleg eit mykje betre # sånn men det er ikkje noko spesielt for eg synest eigentleg det er alle faga eg synest # i i eg hadde venta meg mykje mykje meir når eg kom på N1 vidaregåande skole sånn og haugesund_uib_0501 læraren hadde # enn ee bere utdannelse enn på vi- onngdåmskolen # mænn eg e jo litt skuffa få de att e synns em haugesund_uib_0501_orthography læraren hadde # ei e betre +x_utdannelse enn på vi- ungdomsskolen # men eg er jo litt skuffa for det at eg synest em haugesund_uib_0501 ee tinngene e jo ikkje så velldi gått lakkt åpp å å # å e synns issje eg ser no sånn e synns ikkje eg lere noe få å sei de sånn elle såmm eføggeli lere e jo no # mænne haugesund_uib_0501_orthography e tinga er jo ikkje så veldig godt lagde opp og og # og eg synest ikkje eg ser noko sånn eg synest ikkje eg lærer noko for å seie det sånn eller sånn +x_selvfølgelig lærer eg jo noko # men haugesund_uib_0501 ja eg synns tinngene menn de ha vell kje akkorat kannsje no me lerarn å jørr hællar de ha vell litt me s- me # mynndihetene koss dei legge tinngene åpp å sånn haugesund_uib_0501_orthography ja eg synest tinga men det har vel ikkje akkurat kanskje noko med læraren å gjere heller det har vel litt med s- med # myndigheitene korleis dei legg tinga opp og sånn int ja korleis meiner du det skulle vore lagt opp da ? int_orthography ja korleis meiner du det skulle vore lagt opp da ? haugesund_uib_0501 næi ## e vett ittje menn e synns lissåm de e så mye rot # de de e så haugesund_uib_0501_orthography nei ## eg veit ikkje men eg synest liksom det er så mykje rot # det det er så haugesund_uib_0501 plussli semmpel i ee i musikkhistorie # så før så vett eg di bynnte likksåm heilt fra bånn av å så jåbba di likksåm vidåre utvikk- likksåm så utvikklingen i musikkhistorie haugesund_uib_0501_orthography plutseleg eksempel i e i musikkhistorie # så før så veit eg dei begynte liksom heilt frå botnen av og så jobba dei liksom vidare utvikk- liksom såg utviklinga i musikkhistorie haugesund_uib_0501 me ha plussi bynnt i anndre ænnd'n # mænn me bynnte ikkje me påppen me bynnte me # me jass'n å så jikk me litt øvæ i klassisk å så plussi nå be- kåmme påppen å så haugesund_uib_0501_orthography vi har plutseleg begynt i andre enden # men vi begynte ikkje med popen vi begynte med # med jassen og så gjekk vi litt over i klassisk og så plutseleg nå be- kjem popen og så haugesund_uib_0501 å så ser eg likksåm ikkje heilt linnjå i de e føle lissåm issje dæ æ no rø trå så føle de haugesund_uib_0501_orthography og så ser eg liksom ikkje heilt linja i det eg føler liksom ikkje det er nokon raud tråd som følger det haugesund_uib_0501 mænn de grunn'n e jo de atte me # i anndre klasse ska ha sammfuns- sammfunsfag å # ja nårrsk romantikken å så ja romantikken i alle dei tri fagene sammfunsfage haugesund_uib_0501_orthography men det grunnen er jo det at vi # i andre klasse skal ha sammfuns- samfunnsfag og # ja norsk romantikken og så ja romantikken i alle dei tre faga sammfunsfaga haugesund_uib_0501 å så ## ska få sa- få sammarbei der da # såe måtte me ta anndre e- bynna i anndre ænn'n haugesund_uib_0501_orthography og så ## skal få sa- få samarbeid der da # så måtte vi ta andre e- begynne i andre enden haugesund_uib_0501 mn li- de dæ samma jellde få så vitt nårrsken å å sånn o eg føle lissåmm mæ såmm enn lit'n haugesund_uib_0501_orthography men li- det der same gjeld for så vidt norsken og og sånn òg eg føler liksom meir som ein liten haugesund_uib_0501 att de sko værrt enn rø trå likksåm å # ett att de va no sånn haugesund_uib_0501_orthography at det skulle vore ein raud tråd liksom og # eit at det var noko sånt haugesund_uib_0501 eg ha kje følse a a dettæ hær e noe så e bra lakkt åpp likksåmm å # lite profft synns eg haugesund_uib_0501_orthography eg har ikkje følelse av av dette her er noko som er bra lagt opp liksom og # lite proft synest eg int ehe int_orthography ehe int har du nokon definisjon av ein god lærar ? int_orthography har du nokon definisjon av ein god lærar ? haugesund_uib_0501 em # e ha åffte fø'lsen av atte lererane # ittje allti e lika gått fårrbrett haugesund_uib_0501_orthography em # eg har ofte følelsen av at lærarane # ikkje alltid er like godt +x_forberedte haugesund_uib_0501 e vett lissåm da va enn lera så kåmm lissåm «i dag e ha værrt sjuke så i dag e eg ikkje fårrbrett enn time» menn eg mærrka sje no fårrsjel eg haugesund_uib_0501_orthography eg veit liksom dag var ein lærar som kom liksom «i dag eg har vore sjuk så i dag har eg ikkje +x_forberedt ein time» men eg merka ikkje nokon forskjell eg haugesund_uib_0501 e føle likksåm # e følte føle på onngdåmskol'n så så brydde di se mye mær åmm # vær enngkelt pærson liggsåm koss'n ee å %u å å di dårlie likksåm # så lissåm em haugesund_uib_0501_orthography eg føler liksom # eg følte føler på ungdomsskolen så så brydde dei seg mykje meir om # kvar enkelt person liksom korleis e og %u og og dei dårlege liksom # som liksom em haugesund_uib_0501 e e ha få åffta # de de de synns e atte di kannsje konne brudd sigg mære åmm denn klass'n di hadde å # å å lakkt åpp tinngene haugesund_uib_0501_orthography eg eg har for ofte # det det det synest eg at dei kanskje kunne brydd seg meir om den klassen dei hadde og # og og lagt opp tinga haugesund_uib_0501 esså de e velldi fårrsjel i de å fø de atte # noen jørr de # mænn så att de noen legge de velldi bra åpp å anndre jørr de ittje så haugesund_uib_0501_orthography altså det er veldig forskjell i det òg for det at # nokon gjer det # men så at det nokon legg det veldig bra opp og andre gjer det ikkje så haugesund_uib_0501 menn de kæ henna ha litt me me att eg like be- anndre har ijenn synns kassje de e # e e åokei nårr nå me nå me ba snakke åmm tinngene løust å fass å kåmme inn på de så e nesste lekksa å sånn haugesund_uib_0501_orthography men det kan hende har litt med med at eg liker be- andre har igjen synest kanskje det er # er er ok når når vi når vi berre snakkar om tinga laust og fast og kjem inn på det som er neste lekse og sånn haugesund_uib_0501 mænns e e e velldi sånn åpptatt av att em # me har jåbba me ståffe hann vett lissåm # ka ka hann ska snakka åmm å kannsje skrive stikkor likksåm å # hå så de menn de ha litt me kannsje att de e minn måte å jåbba på haugesund_uib_0501_orthography mens e eg er veldig sånn opptatt av at em # vi har jobba med stoffet han veit liksom # kva kva han skal snakke om og kanskje skriv stikkord liksom og # sånn som det men det har litt med kanskje at det er min måte å jobbe på int ja kva du vil han skal gjere liksom ee ? # ee +u(s- ja) # halde sånn # eit lite foredrag eller er det liksom # skrive på tavla stikkord og sånt ja int_orthography ja kva du vil han skal gjere liksom e ? # e +u(s- ja) # halde sånn # eit lite foredrag eller er det liksom # skriv på tavla stikkord og sånt ja haugesund_uib_0501 ja haugesund_uib_0501_orthography ja haugesund_uib_0501 mm haugesund_uib_0501_orthography mm haugesund_uib_0501 mm å kassje # ee ja å sså att me konne kåmmt lissåmm ka me # de me synns e vannsklikt å sånn att me ## att me konne snakkt då åmm åmm de haugesund_uib_0501_orthography mm og kanskje # e ja og så at vi kunne komme liksom kva vi # det vi synest er vanskeleg og sånn at vi ## at vi kunne snakka da om om det haugesund_uib_0501 lissåmm kannsje sotte å mær ti ti dæ få de føle eg o # å åffta nårr du kåmm å spørr noe så åffta e lissåmm ha sporrt åmm noe særli i geografien de haugesund_uib_0501_orthography liksom kanskje sete av meir tid til det for det føler eg òg # og ofte når du kjem og spør noko så ofte eg liksom har spurt om noko særleg i geografien det haugesund_uib_0501 helt utroli tonng bok # eg sjønne inngentinng haugesund_uib_0501_orthography heilt utruleg tung bok # eg skjønner ingenting haugesund_uib_0501 å å så # å så spørr eg åmm noe å så få du åffta sånn litt att du føle dæ åffta domme fåde du spørr # så # de e no haugesund_uib_0501_orthography og og så # og så spør eg om noko og så får du ofte sånn litt at du føler deg ofte dum fordi du spør # så # det er nå int mhm int_orthography mhm int ee # kva gjer du på fritida bortsett frå at du må vel øve ein del antakelegvis gjer du ikkje det ? int_orthography e # kva gjer du på fritida bortsett frå at du må vel øve ein del antakelegvis gjer du ikkje det ? haugesund_uib_0501 mm # nå i høsst så # he på skol'n nå i musikklinnjå så ha me # ee de ska væ to timar i uka da så hette ansambelspel # å då em # ha m- haugesund_uib_0501_orthography mm # nå i haust så # her på skolen nå i musikklinja så har vi # e det skal vere to timar i veka da som heiter ensemblespel # og da em # har m- haugesund_uib_0501 å ee nå ha de blitt mær da fåde att me hadde enn sånn ee revy # å då em # øfte me vær tirsdag då e va me i dramagruppå # så e jikk jo litt ti ti de haugesund_uib_0501_orthography og e nå har det blitt meir da fordi at vi hadde ein sånn e revy # og da em # øvde vi kvar tysdag da eg var med i dramagruppa # så det gjekk jo litt tid til det haugesund_uib_0501 å så noen a spilletimane di e på ettemiddagen haugesund_uib_0501_orthography og så nokon av speletimane dei er på ettermiddagen haugesund_uib_0501 å så e eg me i Tenn Sinng-kor # Kiståon haugesund_uib_0501_orthography og så er eg med i Ten Sing-kor # Keystone haugesund_uib_0501 så me satt åpp em # råkkeopran ee «Djisus Krais Supasta» da # så ee de ble velldi mye Kistånn # i høsst # så ja # va haugesund_uib_0501_orthography så vi sette opp em # rockeoperaen e «Jesus Christ Superstar» da # så e det blei veldig mykje Keystone # i haust # så ja # var int syng du noko eller kva # i kor eller i ja ? int_orthography syng du noko eller kva # i kor eller i ja ? haugesund_uib_0501 mm i haugesund_uib_0501_orthography mm i haugesund_uib_0501 +u eit i denn åppsettning'n så hadde va eg Judas haugesund_uib_0501_orthography +u eg i den oppsettinga som hadde var eg Judas haugesund_uib_0501 så de e jo gannske gøy fåde atte # e lerte likksåm sanngteknikk å sånn her å så hadde e jo sonnge velldi mye før å sånn mænn no fikk e lissåm brukkt # de så eg hadde lert då å haugesund_uib_0501_orthography så det er jo ganske gøy fordi at # eg lærte liksom songteknikk og sånn her og så hadde eg jo sunge veldig mykje før og sånn men nå fekk eg liksom brukt # det som eg hadde lært da og haugesund_uib_0501 lert velldi mye a de fåde du får praktisert de du lere ## så haugesund_uib_0501_orthography lært veldig mykje av det fordi du får praktisert det du lærer ## så int akkurat int_orthography akkurat int ja har gått mykje utover leksene dette her eller hatt ? int_orthography ja har gått mykje utover leksene dette her eller hatt ? haugesund_uib_0501 ja haugesund_uib_0501_orthography ja haugesund_uib_0501 ee e ha eg ha lert velldi mye a dette åre egentli så konne e tenngt meg å tatt førrste åmm ijænn # fø e ha lert så mye prioritering å # koss'n eg burrde prioritert mye bere fårr e ha vell lett få å engasjera meg haugesund_uib_0501_orthography e eg har eg har lært veldig mykje av dette året eigentleg så kunne eg tenkt meg å ta første om igjen # for eg har lært så mykje prioritering og # korleis eg burde prioritert mykje betre for eg har veldig lett for å engasjere meg haugesund_uib_0501 så i Kistånn vett du så blei de # Kistånn fira dagar i ukå hellst femm haugesund_uib_0501_orthography så i Keystone veit du så blei det # Keystone fire dagar i veka helst fem int mm int_orthography mm haugesund_uib_0501 å så fekk du ettemiddagonnavisingen her å # å å te slutt så så å så jekk de seføggeli utåve lekksene e konne jåbbe vælldi mye mærr me lekksene haugesund_uib_0501_orthography og så fekk du ettermiddagsundervisninga her og # og og til slutt så så og så gjekk det +x_selvfølgelig utover leksene eg kunne jobba veldig mykje meir med leksene haugesund_uib_0501 så så e føle likksåm atte # eg kritisere lereran litt o menn likav s vett e att e har enn litt feil sjøl o nårr ee # e konne fårrbrett me mye mær sannt de nårr eg snakka åmm de hær å læra å sånn # mænne haugesund_uib_0501_orthography så så eg føler liksom at # eg kritiserer lærarane litt òg men likevel så veit eg at eg har ein litt feil sjølv òg når e # eg kunne +x_forberedt meg mykje meir sant det når eg snakkar om det her å lære og sånn # men int mm int_orthography mm haugesund_uib_0501 e e e ha jo ha j- eg synns lisåm alikevell atte # på enn måte e gla eg ha hatt de så travelt å # å sånnt sjøl få eg eg ha lert så møtje synns på enn måte e # ja prioritering å sånn haugesund_uib_0501_orthography eg eg eg har jo har j- eg synest liksom likevel at # på ein måte er glad eg har hatt det så travelt og # og sånt sjølv for eg eg har lært så mykje synest på ein måte eg # ja prioritering og sånn int mhm mhm int_orthography mhm mhm int kor blei det oppført det her stykket ? # i Festiviteten ja int_orthography kor blei det oppført det her stykket ? # i Festiviteten ja haugesund_uib_0501 ee i Fesstivitet'n haugesund_uib_0501_orthography e i Festiviteten int ja blei det ein publikumssuksess eller eller ? int_orthography ja blei det ein publikumssuksess eller eller ? haugesund_uib_0501 ee ja de kann du sei haugesund_uib_0501_orthography e ja det kan du seie int ja int_orthography ja haugesund_uib_0501 denn hadde tri fulle us # så mannge va nåkk åverasska fåde e tru sje di hadde trodd de va # va så +l bra så de va # så haugesund_uib_0501_orthography den hadde tre fulle hus # så mange var nok overraska fordi eg trur ikkje dei hadde trudd det var # var så +l bra som det var # så int jaha int_orthography jaha int ja kva musikk hadde de på da ee s- ee ? int_orthography ja kva musikk hadde de på da e s- e ? haugesund_uib_0501 de va fra denn denn fillmen haugesund_uib_0501_orthography det var frå den den filmen int ja men men kor orkester hadde de eller kor stor besetning var det ? int_orthography ja men men kor orkester hadde de eller kor stor besetning var det ? haugesund_uib_0501 me hadde årkesstår me tjøppte enn ny synnt då fårr å få manngen a dissa hær strykelydane # å så ee ellårs hadde me de vanlia synnt bass gitar trommår å ja hadde me enn del blåserar haugesund_uib_0501_orthography vi hadde orkester vi kjøpte ein ny +u(synt da) for å få mange av desse her strykelydane # og så e elles hadde vi det vanlege synt bass gitar trommer og ja hadde vi ein del blåsarar int jaha # ja int_orthography jaha # ja haugesund_uib_0501 så de så me velldi stort kor da så så de blei jo haugesund_uib_0501_orthography så det så med veldig stort kor da så så det blei jo int høg lyd int_orthography høg lyd haugesund_uib_0501 mm # mm haugesund_uib_0501_orthography mm # mm int ja # akkurat int_orthography ja # akkurat int ee kva synest du elles om Haugesund som by å bu i ? int_orthography e kva synest du elles om Haugesund som by å bu i ? haugesund_uib_0501 e like velldi gått eg # ee # em haugesund_uib_0501_orthography eg liker veldig godt eg # e # em haugesund_uib_0501 ja e engkli fånøyd e synns de e en kosli by # ikkje no sånn s- småby hellæ lissåm menne # du li- du e kje på lanne hellår nå u bor hær så haugesund_uib_0501_orthography ja eg eigentleg fornøgd eg synest det er ein koseleg by # ikkje nokon sånn s- småby heller liksom men # du li- du er ikkje på landet heller når du bur her så haugesund_uib_0501 engkli gannske sentralt å haugesund_uib_0501_orthography eigentleg ganske sentralt og haugesund_uib_0501 einase så de gå vælldi pæriodevis av å te så savvne du att em # enn sånn tillbut å gå ut å sånn mænne haugesund_uib_0501_orthography einaste som det går veldig periodevis av og til så saknar du at em # eit sånt tilbod å gå ut og sånn men haugesund_uib_0501 av å te sannt så ha du velldi masse idear sjøl så du finne på no me så # e de åffta konne ha vætt gei lissåmm att noen ha lakkt de i henn'ne på deg o så hadde værrt kannsje # mærr tillbud fårr denn alldårsgruppå så eg e i nå haugesund_uib_0501_orthography av og til sant så har du veldig masse idear sjølv så du finn på noko men så # er det ofte kunne ha vore greit liksom at nokon hadde lagt det i hendene på deg òg så hadde vore kanskje # meir tilbod for den aldersgruppa som eg er i nå haugesund_uib_0501 menn alle skrike jo på sitt # så haugesund_uib_0501_orthography men alle skrik jo på sitt # så haugesund_uib_0501 då kann de væ vannskli tillfetsrilla tillfretstille alle haugesund_uib_0501_orthography da kan det vere vanskeleg tilfredsstille tilfredsstille alle int ja int_orthography ja int ee du har det problemet du ikkje kjem inn på desse her diskoteka og sånt du er ikkje du er ikkje atten ennå ? int_orthography e du har det problemet du ikkje kjem inn på desse her diskoteka og sånt du er ikkje du er ikkje atten ennå ? haugesund_uib_0501 mm haugesund_uib_0501_orthography mm haugesund_uib_0501 menn de so eg eg synns lissåm ennt'n så e de diskotek å full ellår så e de velldi krisstli haugesund_uib_0501_orthography men det som eg eg synest liksom enten så er det diskotek og fyll eller så er det veldig kristeleg haugesund_uib_0501 så eg e me på kåemm-us å sånn menn menn lissåm # du få tje heilt # e synns likksåm e savvne mellåmtinng ## så haugesund_uib_0501_orthography så eg er med på KM-huset og sånn men men liksom # du får ikkje heilt # eg synest liksom eg saknar mellomting ## så int ja int_orthography ja int du snakkar om fyll synest du det er mykje sånn alkoholmisbruk blant ungdom ? int_orthography du snakkar om fyll synest du det er mykje sånn alkoholmisbruk blant ungdom ? haugesund_uib_0501 mm # eg sy- e de synns eg haugesund_uib_0501_orthography mm # eg sy- eg det synest eg haugesund_uib_0501 å de så eg de så eg reagere på de e atte # ee atte de de rætt slætt e full lessåm atte åffta e de press # asså ee de virrke såmm de e så mannge så ittje vill de sjøl haugesund_uib_0501_orthography og det som eg det som eg reagerer på det er at # e at det det rett slett er fyll liksom at ofte er det press # altså e det verkar som det er så mange som ikkje vil det sjølv haugesund_uib_0501 å så ee haugesund_uib_0501_orthography og så e haugesund_uib_0501 ha- hadde de lissåm få e reagere ittje på alkohol # menn e reagere nårr nårr onngdåmma # ess- nå di bjynne i sånn trett'nåsalldårn haugesund_uib_0501_orthography ha- hadde det liksom for eg reagerer ikkje på alkohol # men eg reagerer når når ungdommar # ess- når dei begynner i sånn trettenårsalderen haugesund_uib_0501 å å å drikke seg fulle fødi fødi å de åffta di att de e ikkje de e noe di ikkje vill # få dæ e så manngen så # ee haugesund_uib_0501_orthography og og og drikk seg fulle fordi fordi og det ofte det at det er ikkje det er noko dei ikkje vil # for det er så mange som # e haugesund_uib_0501 så jaffal i denn ene klass- spesiellt denn fårrje klass'n e jikk i så # e dæ mannge svake likksåm så ikkje tørr å ji besje å sånn # åmm åmm ka di meine å dei åffa så bli de press å haugesund_uib_0501_orthography så iallfall i den eine klass- spesielt den +x_forrige klassen eg gjekk i så # er det mange svake liksom som ikkje tør å gi beskjed og sånn # om om kva dei meiner og dei ofte så blir det press og haugesund_uib_0501 å tenngke lissåm koss dei engkli må se tebake på onngdomm- onngdåmmstiå si # nå di nå di se tibake lissåm de eg synns de e sunn # fåde ee haugesund_uib_0501_orthography og tenker liksom korleis dei eigentleg må sjå tilbake på onngdomm- ungdomstida si # når dei når dei ser tilbake liksom det eg synest det er synd # fordi e int ja int_orthography ja int altså når du les i avisene så får du ofte inntrykk av at ee ein Haugesund det er sånt lite Chicago med brannstiftarar og %l og knivstikkarar og ee narkotika og sånt det int_orthography altså når du les i avisene så får du ofte inntrykk av at e ein Haugesund det er sånt lite Chicago med brannstiftarar og %l og knivstikkarar og e narkotika og sånt det haugesund_uib_0501 %l haugesund_uib_0501_orthography %l int er det eit feil inntrykk eller er Haugesund liksom litt ganske hard by ? int_orthography er det eit feil inntrykk eller er Haugesund liksom litt ganske hard by ? haugesund_uib_0501 e tro engkli de e dæ mænne mænne e tror ittje me mærrke så velldi mye te de haugesund_uib_0501_orthography eg trur eigentleg det er det men men eg trur ikkje vi merkar så veldig mykje til det haugesund_uib_0501 eg ee # e eg # tro e +u(ja akkolatt såmm) eg e kje besjutta jæmma å sånn menn eg går tje i de miljøe # menne menn me se de jo nårr æ gå på byn å sånn haugesund_uib_0501_orthography eg e # er eg # trur eg +u(ja akkurat som) eg er ikkje beskytta heime og sånn men eg går ikkje i det miljøet # men men vi ser det jo når eg går på byen og sånn haugesund_uib_0501 mænne # de e de e nåkk de aså nå hørre e litt åmm n o fødi atte far jåbbe på sosialkontore haugesund_uib_0501_orthography men # det er det er nok det altså nå høyrer eg litt om det òg fordi at far jobbar på sosialkontoret int ja int_orthography ja haugesund_uib_0501 så så e hø- vett jo likksåm att dær e å sånn menn e tro alikevell ikkje e klar åver # kosst'n de e # lissåm # på denn anndra siå på enn måte # åmm me ska kalla de de haugesund_uib_0501_orthography så så eg hø- veit jo liksom at der er og sånn men eg trur +x_allikevel ikkje er klar over # korleis det er # liksom # på den andre sida på ein måte # om vi skal kalle det det int nei # så du har ikkje noka særleg føling med det men du veit det er der int_orthography nei # så du har ikkje noka særleg føling med det men du veit det er der haugesund_uib_0501 mm haugesund_uib_0501_orthography mm int ja int_orthography ja int når du blir stor heldt eg på å seie ha- ee vil du komme tibake igjen til Haugesund eller vil du # er ikkje det så nøye ? int_orthography når du blir stor heldt eg på å seie ha- e vil du komme tilbake igjen til Haugesund eller vil du # er ikkje det så nøye ? haugesund_uib_0501 ee må nå tenngke litt på de # e tror e tro engkli e kannsje e kåmm te å jørr de haugesund_uib_0501_orthography e må nå tenke litt på det # eg trur eg trur eigentleg eg kanskje eg kjem til å gjere det int +u ja int_orthography +u ja haugesund_uib_0501 e vett ikkje de e så mye så avjørr de # så haugesund_uib_0501_orthography eg veit ikkje det er så mykje som avgjer det # så int ja int_orthography ja int synest du det er stor forskjell på korleis folk i Haugesund snakkar ? int_orthography synest du det er stor forskjell på korleis folk i Haugesund snakkar ? haugesund_uib_0501 ja # jo de e engkli de # ennt'n så e de velldi sånn pen ellår så e de sånn haugesund_uib_0501_orthography ja # jo det er eigentleg det # enten så er det veldig sånn pen eller så er det sånn haugesund_uib_0501 ee menn # ee æ Karrmøynå de e vell egentli der di snakke sånn velldi tjokkt menne menn her å snakke du # me snakke me tjokkt haugesund_uib_0501_orthography e men # e eller Karmøy det er vel eigentleg der dei snakkar sånn veldig tjukt men men her òg snakkar du # vi snakkar vi tjukt haugesund_uib_0501 å så e de noen så ligge mitt imellåm # dær tro fakktisk eg ligge # sånn # knote litt kannsje # så lissåm haugesund_uib_0501_orthography og så er det nokon som ligg midt imellom # der trur faktisk eg ligg # sånn # knotar litt kanskje # så liksom int snakkar du forskjellig etter kven du snakkar med ? int_orthography snakkar du forskjellig etter kven du snakkar med ? haugesund_uib_0501 e tro sje de einaste e hadde e hadde elldreåmmsårrg i fjor # å då hadde eg ei va æi va ei sånn æi elldre dama å hu snakkte velldi pent haugesund_uib_0501_orthography eg trur ikkje det einaste eg hadde eg hadde eldreomsorg i fjor # og da hadde eg ei var ei var ei sånn ei eldre dame og ho snakka veldig pent haugesund_uib_0501 å då mærrkæ e att nå e va me henna # så så snakk- blynnte eg å snakka hånn ei kj- eg snakkte ikkje heilt pent menn mærrka atte # eg snakkte ikkje så tjokk så e hadde jorrt før likksåm haugesund_uib_0501_orthography og da merka eg at når eg var med henne # så så snakk- begynte eg å snakke sånn nei kj- eg snakka ikkje heilt pent men merka at # eg snakka ikkje så tjukt som eg hadde gjort før liksom haugesund_uib_0501 få e eg # eg ee # ja eg mærrke de nårr eg snakke me # me anndre å sånn så har eg kannsje lett fårr å # bli farrga a de haugesund_uib_0501_orthography for det eg # eg e # ja eg merkar det når eg snakkar med # med andre og sånn så har eg kanskje lett for å # bli farga av det int +u ja int_orthography +u ja int du har ikkje noko sånt hatt noko sånt press frå foreldra fordi du er jente at du skulle snakke pent ? int_orthography du har ikkje noko sånt hatt noko sånt press frå foreldra fordi du er jente at du skulle snakke pent ? haugesund_uib_0501 næi # menn de jemma håss åss så e de # de e sånn atte di av å te hennge åve meg atte # elle da særli søssknene mine da likksåmm atte # viss egg ee haugesund_uib_0501_orthography nei # men det heime hos oss så er det # det er sånn at dei av og til henger over meg at # eller da særleg søskena mine da liksom at # viss eg e haugesund_uib_0501 næi a åffta sløyfe e-ane «jor» sæie dei « e » kåmme denn likksåmm sannt +l(å atte du harr « de e hæugesunns du snakke ») # så menn eg legg ikkje mærrke te de sjøl haugesund_uib_0501_orthography nei har ofte sløyfa e-ane «jor» seier dei « e » kjem den liksom sant +l(og at du har « det er haugesunds du snakkar ») # så men eg legg ikkje merke til det sjølv int +u ja int_orthography +u ja int du seier ein «stor» mann i staden for ein « store » mann akkurat ja int_orthography du seier ein «stor» mann i staden for ein « store » mann akkurat ja haugesund_uib_0501 ja haugesund_uib_0501_orthography ja int synest du det er nokon dialekter som er styggare enn andre ? int_orthography synest du det er nokon dialekter som er styggare enn andre ? haugesund_uib_0501 engkli so so e de jo kje de mænne mænne de ha litt me atte du ee du ha fått inn atte de e fint å de e tje fint # på enn måte # asså øsstlannsk e velldi fint sannt # å m haugesund_uib_0501_orthography eigentleg så så er det jo ikkje det men men det har litt med at du e du har fått inn at det er fint og det er ikkje fint # på ein måte # altså austlandsk er veldig fint sant # og m haugesund_uib_0501 å atte Karrm- på Karrmøynå Høugesunn de e litt tjokkt å de e litt sånn # mænn engkli så e jo all'l dialekktane finæ på sinn måte # alle ha jo sinn sjarrm # så haugesund_uib_0501_orthography og at Karrm- på Karmøy Haugesund det er litt tjukt og det er litt sånn # men eigentleg så er jo alle dialektane fine på sin måte # alle har jo sin sjarm # så int synest du haugesundsk passar på NRK for eksempel ? int_orthography synest du haugesundsk passar på NRK for eksempel ? haugesund_uib_0501 næi %l ee de de o va litt me ka du e vannt me tror eg få eg'ntli så bør jo alle semma passa de mænn # ee de e litt de e litt em noen passe haugesund_uib_0501_orthography nei %l e det det òg har litt med kva du er vand med trur eg for eigentleg så bør jo alle stemmer passe der men # e det er litt det er litt em nokon passar haugesund_uib_0501 mænn mænne # de ha jo litt me stemmen å jørr o att noen har stemmo tro eg # nå du då menn eg reagere åffta på atte de e tjokkt få eg synns ikkje de e # sånn å hørra te vanli så synns eg ikkje de e så velldi tjokkt haugesund_uib_0501_orthography men men # det har jo litt med stemma å gjere òg at nokon har stemma trur eg # når du da men eg reagerer ofte på at det er tjukt for eg synest ikkje det er # sånn å høyre til vanleg så synest eg ikkje det er så veldig tjukt haugesund_uib_0501 mænn nå du plussli hørre de på radioen så så # "%s # de de va tjokkt" haugesund_uib_0501_orthography men når du plutseleg høyrer det på radioen så så # "%s # det der var tjukt" int kva synest du om nynorsk for eksempel da ? int_orthography kva synest du om nynorsk for eksempel da ? haugesund_uib_0501 e synns de e ett velldi fint språk # nå nå du kann de sjikkli å nårr em haugesund_uib_0501_orthography eg synest det er eit veldig fint språk # når når du kan det skikkeleg og når em haugesund_uib_0501 menn de e noen så snakke de nydli menn så sunns e de e noen så # ittje snakke de så bra mænn nå nå di nå di kann de sjikkli å å snakke de bra s- jennåmført # så sunns eg de e bra haugesund_uib_0501_orthography men det er nokon som snakkar det nydeleg men så synest eg det er nokon som # ikkje snakkar det så bra men når når dei når dei kan det skikkeleg og og snakkar det bra s- gjennomført # så synest eg det er bra int synest du det er vanskeleg sjølv å skrive det på skolen ? int_orthography synest du det er vanskeleg sjølv å skrive det på skolen ? haugesund_uib_0501 ja # fødi atte du e # du e vannte me bokmål å du tenngke bokmål # sell åmm eg kannsje snakke vell- snakke likkt så ha de kannsje lett fårr atte # å gli åver i dialekkt nårr e skrive nynårrsk haugesund_uib_0501_orthography ja # fordi at du er # du er vand med bokmål og du tenker bokmål # sjølv om eg kanskje snakkar vell- snakkar likt så har det kanskje lett for at # å gli over i dialekt når eg skriv nynorsk int ja # %u int_orthography ja # %u haugesund_uib_0501 så # de e jo ee lett fårr å blanna å sånnt så de haugesund_uib_0501_orthography så # det er jo e lett for å blande og sånt som det int ja int_orthography ja int har du noko syn på innvandring synest du det er for mange innvandrarar Noreg for få eller er det Noreg for avvisande i forhold til innvandrarar # flyktningar ? int_orthography har du noko syn på innvandring synest du det er for mange innvandrarar Noreg for få eller er det Noreg for avvisande i forhold til innvandrarar # flyktningar ? haugesund_uib_0501 e eg føle lissåm att eg ittje heilt ha sotte mei sotte me no særli inn i de atte de savvne e atte e kunna åffta ønnske eg hadde sotte me mærr inn i de menn de ha værrt lissåm så mye haugesund_uib_0501_orthography eg eg føler liksom at eg ikkje heilt har sett meg sett meg noko særleg inn i det at det saknar eg at eg kunne ofte ønske eg hadde sett meg meir inn i det men det har vore liksom så mykje haugesund_uib_0501 få engkli synns eg jo synns e de e gale å så m # å å nekkta fållk å kåmma inn å sånn haugesund_uib_0501_orthography for eigentleg synest eg jo synest eg det er gale og så m # å å nekte folk å komme inn og sånn haugesund_uib_0501 menn alikavæ så vett e så lite åmm bakgrunn'n fårr atte di nekkte fållk å %u ee f- ee # +u(fø m-) menn menne haugesund_uib_0501_orthography men likevel så veit eg så lite om bakgrunnen for at dei nektar folk og %u e f- e # +u(for m-) men men haugesund_uib_0501 e tro nåkk de atte att eg em # ei eg reagere nårr nårr f- nårr di kann ittje nå di nekkte fållk # fårr em # mm haugesund_uib_0501_orthography eg trur nok det at at eg em # nei eg reagerer når når f- når dei kan ikkje når dei nektar folk # for em # mm int men du ser ikkje nokon problem med at det kjem ein del innvandrarar til Noreg altså ? int_orthography men du ser ikkje nokon problem med at det kjem ein del innvandrarar til Noreg altså ? haugesund_uib_0501 næi # næi e je tje de haugesund_uib_0501_orthography nei # nei eg gjer ikkje det int nei int_orthography nei int kva synest du om ee for- kjønnsforskjellar og sånt nå synest du liksom er det # nok likestilling er likestillinga kommen for langt eller for lite ? int_orthography kva synest du om e for- kjønnsforskjellar og sånt nå synest du liksom er det # nok likestilling er likestillinga kommen for langt eller for lite ? haugesund_uib_0501 m e ha sje åppleft atte atte de e få lite likksåm å sånn # menn nå e kje e så vållsåmmt sånn ee # sånn ee harbarrka sånn likes- fårr lik- ja seføggli e eg i fårr likestilling menn haugesund_uib_0501_orthography m eg har ikkje opplevt at at det er for lite liksom og sånn # men nå er ikkje eg så valdsamt sånn e # sånn e hardbarka sånn likes- for lik- ja +x_selvfølgelig er eg er for likestilling men haugesund_uib_0501 eg e kje sånn dærre heilt ekstrem heller tro eg fårr em # e synns atte du bør presspektera atte e jør noen åppgav bere enn æin gutt å einn gutt jørr noen åppgave bere enn meg haugesund_uib_0501_orthography eg er ikkje sånn +x_derre heilt ekstrem heller trur eg for em # eg synest at du bør respektere at eg gjer nokon oppgåver betre enn ein gut og ein gut gjer nokon oppgåver betre enn meg int mm int_orthography mm haugesund_uib_0501 å så så må me resspektera væranndre få de menn de e jo de eg synns e gale fåde atte # de e ve heller de atte # de såmm eg såmm jennta kann bere de de # de bli tje respektert e tro helle de e der de ligge menne ee haugesund_uib_0501_orthography og så så må vi respektere kvarandre for det men det er jo det eg synest er gale fordi at # det er vel heller det at # det som eg som jente kan betre det det # det blir ikkje respektert eg trur heller det er der det ligg men e haugesund_uib_0501 sånn så jemma å # sånn så eg ha åppleft de så synns eg issje # synns egentli likestillingen e # e kåmmt bra ee bra eg asså haugesund_uib_0501_orthography sånn som heime og # sånn som eg har opplevt det så synest eg ikkje # synest eigentleg likestillinga er # er kommen bra e bra eg altså int viss du får em # ungar ein gong kven som skal vere heime med dei viss nokon skal vere heime med dei når dei er små ? int_orthography viss du får em # ungar ein gong kven som skal vere heime med dei viss nokon skal vere heime med dei når dei er små ? haugesund_uib_0501 ee e vett issje # e tro de att viss e hadde jiffta meg me hann gutt'n eg e samm me nå så konn de gått henna hann hadde værrt jemma # menn allikevel så ville eg sitt de såmm ett privilegium eg å fått værrt jemma me onngane haugesund_uib_0501_orthography e eg veit ikkje # eg trur det at viss eg hadde gifta meg med han guten eg er saman med nå så kunne det godt hende han hadde vore heime # men +x_allikevel så ville eg sett det som eit privilegium eg å få vere heime med ungane haugesund_uib_0501 mænne de spørrs væ ko lennge # de o sefføggli haugesund_uib_0501_orthography men det spørst vel kor lenge # det òg +x_selvfølgelig int mm # men du er ikkje redd liksom at han skal gå forbi deg i yrkeskarrieren da ? int_orthography mm # men du er ikkje redd liksom at han skal gå forbi deg i yrkeskarrieren da ? haugesund_uib_0501 næi fårr åmm hann så hadde jorrt de så ha hann gått glipp a de å værrt jemma me di # mænne mænne # næi de tro eg ittje haugesund_uib_0501_orthography nei for om han så hadde gjort det så hadde han gått glipp av det å vere heime med dei # men men # nei det trur eg ikkje haugesund_uib_0501 menn alikave så vett eg de atte hann hann konne værrt me ha snakkt litt omm de # å så # å e vett de atte ## hann hann konn værrt jemma me onngga haugesund_uib_0501_orthography men likevel så veit eg det at han han kunne vore vi har snakka litt om det # og så # og eg veit det at ## han han kunne vore heime med ungar haugesund_uib_0501 affal de mein a i dag sefføggli hann kann jo sjiffta # så de bler væll kannsje stille se litt anneledes nårr eg ble jifft %l # få onnga haugesund_uib_0501_orthography iallfall det meiner han i dag 'x_selvølgelig han kan jo skifte # så det blir vel kanskje stiller seg litt annleis når eg blir gift %l # får ungar int ja int_orthography ja int kva tid bør folk gifte seg og bør dei vere sambuarar først eller ? int_orthography kva tid bør folk gifte seg og bør dei vere sambuarar først eller ? haugesund_uib_0501 næi eg eg synns de dær me sammboagreiår # de de synns eg e # næi e reagere litt på de haugesund_uib_0501_orthography nei eg eg synest det der med sambuargreier # det det synest eg er # nei eg reagerer litt på det haugesund_uib_0501 de kann væ åokei så lennge dær ittje e onngar # mænn eg synns nå de kåmme kåmme barn så så bler de utrykkt aså haugesund_uib_0501_orthography det kan vere ok så lenge der ikkje er ungar # men eg synest når det kjem kjem barn så så blir det utrygt altså haugesund_uib_0501 eg synns få dærras del synns e de e heilt sprøtt haugesund_uib_0501_orthography eg synest for deira del synest eg det er heilt sprøtt haugesund_uib_0501 å så synns eg nå å så tror e de atte # i nå du e jifft så jellpe åffta de papire te å te å je de asså du de kann værr e synns de kann virrka så lettvinnt # å gå fra en nå du e sammboa få du kann haugesund_uib_0501_orthography og så synest eg nå og så trur eg det at # i når du eg gift så hjelper ofte det papiret til å til å gi det altså du det kan vere eg synest det kan verke så lettvint # å gå frå ein når du er sambuar for du kan haugesund_uib_0501 ee ellårs så må du jennåm enn sånn papirmølla å de kann åffta jellpa te atte # de tar ti sann å du må åffta jennåm enn krise å du kann kåmma åvar de haugesund_uib_0501_orthography e elles så må du gjennom ei sånn papirmølle og det kan ofte hjelpe til at # det tar tid sant og du må ofte gjennom ei krise og du kan komme over det haugesund_uib_0501 så så ee e sunns sammboarskap e enn lettvinnt løsning haugesund_uib_0501_orthography så så e eg synest sambuarskap er ei lettvint løysing int ja men nå viser jo statistikken at kva er det kvart tredje ekteskap i større byar blir oppløyst # og det er om dei er aldri så mykje gifte og vigselattest # ja int_orthography ja men nå viser jo statistikken at kva er det kvart tredje ekteskap i større byar blir oppløyst # og det er om dei er aldri så mykje gifte og vigselattest # ja haugesund_uib_0501 mm haugesund_uib_0501_orthography mm haugesund_uib_0501 ja ja haugesund_uib_0501_orthography ja ja haugesund_uib_0501 næi de de kann jo menne # æ e- de e begge da tror e fakktisk haugesund_uib_0501_orthography nei det det kan jo men # nei e- det er begge da trur eg faktisk int ja int_orthography ja haugesund_uib_0501 æ æ de kann de kann em # jellpa sefføggli å de kann ittje jellpa # de å bi jifft haugesund_uib_0501_orthography nei nei det kan det kan em # hjelpe +x_selvfølgelig og det kan ikkje hjelpe # det å bli gift int ja int_orthography ja int men ee har du ei forklaring på korfor så mange blir skilde i dag ? int_orthography men e har du ei forklaring på korfor så mange blir skilde i dag ? haugesund_uib_0501 m ## m næi # kannsje kannsje de atte att ee begge jåbbe å å lissåmm alle e blitt så velli åpptatt av ka'iære få lite ti te væranndre kannsje haugesund_uib_0501_orthography m ## m nei # kanskje kanskje det at at e begge jobbar og og liksom alle er blitt så veldig opptatte av karriere får lite tid til kvarandre kanskje int ja int_orthography ja haugesund_uib_0501 em ## næi ei vett ikkje så velldi mye aant haugesund_uib_0501_orthography em ## nei eg veit ikkje så veldig mykje anna int nei int_orthography nei int dette her med aids er det noko som opptar ungdommen ? int_orthography dette her med aids er det noko som opptar ungdommen ? haugesund_uib_0501 ja e tro de e jaffall i spesielle gruppår # mænne mænne haugesund_uib_0501_orthography ja eg trur det er iallfall i spesielle grupper # men men haugesund_uib_0501 ja me snakke enn del åmm de i jenngen så e går i å sånn o menn menne haugesund_uib_0501_orthography ja vi snakkar ein del om det i gjengen som eg går i og sånn òg men men haugesund_uib_0501 engkli så e de jo no du kann styra sjøl # så så ee # eg e kje så velldi sånn haugesund_uib_0501_orthography eigentleg så er det jo noko du kan styre sjølv # så så e # eg er ikkje så veldig sånn haugesund_uib_0501 eg synns de e blitt så fårr hysterisk # ee eg e eg haugesund_uib_0501_orthography eg synest det er blitt så for hysterisk # e eg er eg haugesund_uib_0501 me e jaffal # me snakk åmm de å sånn menn me menne # ikkje så velldi åppta de menn e tror nåkk i enngkelte krettsår så e de nåkk ## e merr åpptatt a dæ å synns de e ## noe så bør de bør bli jorrt no me likksåmm da haugesund_uib_0501_orthography vi er iallfall # vi snakkar om det og sånn men vi men # ikkje så veldig opptatte det men eg trur nok i enkelte kretsar så er det nok ## er meir opptatt av det og synest det er ## noko som bør det bør bli gjort noko med liksom da int ja trur du at det har endra ungdommen si åtferd da at dei er blitt forsiktigare ? int_orthography ja trur du at det har endra ungdommen si åtferd da at dei er blitt forsiktigare ? haugesund_uib_0501 m e vett ikkje # kassje # ja # noen kannsje ja haugesund_uib_0501_orthography m eg veit ikkje # kanskje # ja # nokon kanskje ja int ja int_orthography ja int interesserer du deg noko for politikk ? int_orthography interesserer du deg noko for politikk ? haugesund_uib_0501 ja engkli så jø æ e # mænn så ## menne haugesund_uib_0501_orthography ja eigentleg så gjer eg det # men så ## men haugesund_uib_0501 e reagere likksåmm litt på de o fø e fårr eg synns de e så ## ee de e likksåmm no mærrkelikt haugesund_uib_0501_orthography eg reagerer liksom litt på det òg for eg for eg synest det er så ## e det er liksom noko merkeleg int kva du synest er merkeleg ? int_orthography kva du synest er merkeleg ? haugesund_uib_0501 em haugesund_uib_0501_orthography em haugesund_uib_0501 ee e eg ha åffta følelsen av atte vaffal herr i byn så så m ## di har så fårskrudde meiningar # de virrke ikkje såmm de e deras egne meininga di få framm # de virrke så de haugesund_uib_0501_orthography e eg eg har ofte følelsen av at iallfall her i byen så så m ## dei har så forskrudde meiningar # det verkar ikkje som det er deira eigne meiningar dei får fram # det verkar som det haugesund_uib_0501 næi e vett kje heilt ka de e haugesund_uib_0501_orthography nei eg veit ikkje heilt kva det er int tenker du på lokalpolitikarane da ? int_orthography tenker du på lokalpolitikarane da ? haugesund_uib_0501 ja haugesund_uib_0501_orthography ja int ja # ordførar og folk i bystyret og sånne ? int_orthography ja # ordførar og folk i bystyret og sånne ? haugesund_uib_0501 mye sånn … haugesund_uib_0501_orthography mykje sånn … haugesund_uib_0501 ja haugesund_uib_0501_orthography ja haugesund_uib_0501 litt sånn fø- eg huss- e lissåm engkli så intressere e me politikk viss lissåm de hadde # de hadde værrt ee # værrt noe haugesund_uib_0501_orthography litt sånn fø- eg huss- eg liksom eigentleg så interesserer eg meg politikk viss liksom det hadde # det hadde vore e # vore noko haugesund_uib_0501 e synns åffta de e så laft nivå på politikarane haugesund_uib_0501_orthography eg synest ofte det er så lavt nivå på politikarane haugesund_uib_0501 m de de ee åffta sånn ## ja filletinng likksåmm di hekkte seg åpp i å å haugesund_uib_0501_orthography m det det e ofte sånn ## ja filleting liksom dei hektar seg opp i og og haugesund_uib_0501 næi i dag tror eg ikkje eg konne interessert me no særli får politikk haugesund_uib_0501_orthography nei i dag trur eg ikkje eg kunne interessert meg noko særleg for politikk int nei int_orthography nei int viss du går på regjeringsplan da synest du den regjeringa vi har gjer ein god jobb ? int_orthography viss du går på regjeringsplan da synest du den regjeringa vi har gjer ein god jobb ? haugesund_uib_0501 næi # ee haugesund_uib_0501_orthography nei # e haugesund_uib_0501 e både åg # noe de tror e engkli de haugesund_uib_0501_orthography e både òg # noko det trur eg eigentleg det haugesund_uib_0501 noen jør enn bra jåbb menn tenngke på skolen så jø di enn velldi dårli jåbb der mænne # anndre plassår så jø di kannsje enn bra jåbb # sø em haugesund_uib_0501_orthography nokon gjer ein bra jobb men tenker på skolen så gjer dei ein veldig dårleg jobb der men # andre plassar så gjer dei kanskje ein bra jobb # så em int kva du synest er gale med skolepolitikken ? int_orthography kva du synest er gale med skolepolitikken ? haugesund_uib_0501 m de e jo barre ett virrvar haugesund_uib_0501_orthography m det er jo berre eit virvar haugesund_uib_0501 menne # sånn så me lærarane nå atte de me lønn lønnsgreiene å sånn så de # de fårrårsake de att de e kje sikkår me få karakter i matte såmm e ett avganngsfag å # å me va ut'n matte få i lenngre ti å haugesund_uib_0501_orthography men # sånn som med lærarane nå at det med lønn lønnsgreiene og sånn som det # det forårsakar det at det er ikkje sikkert vi får karakter i matte som er eit avgangsfag og # og vi var utan matte for i lengre tid og haugesund_uib_0501 likksåm læraran ja di manngen ha missta lissåm piffen te å te å jåbba å sånn så haugesund_uib_0501_orthography liksom lærarane ja dei mange har mista liksom piffen til å til å jobbe og sånn så haugesund_uib_0501 ee e vett tje eg å då e +u(st'n i sønn) # +u( ja e ) eagere e e tje haugesund_uib_0501_orthography e eg veit ikkje eg og da er +u(staden i sånn) # +u( ja eg ) reagerer eg er ikkje int merkar du på lærarane at dei har mista piffen ? int_orthography merkar du på lærarane at dei har mista piffen ? haugesund_uib_0501 ja # noen jør nå affal de haugesund_uib_0501_orthography ja # nokon gjer nå iallfall det int ja int_orthography ja int men du var jo ikke så fornøgd med innsatsen du eller du var misfornøgd med måten det var organisert på men # synest du det at dei fortener høgare lønn ? int_orthography men du var jo ikkje så fornøgd med innsatsen du eller du var misfornøgd med måten det var organisert på men # synest du det at dei fortener høgare lønn ? haugesund_uib_0501 næi ikkje sånn så de e i dag # de synns eg ikkje # ee fårr ee haugesund_uib_0501_orthography nei ikkje sånn som det er i dag # det synest eg ikkje # e for e haugesund_uib_0501 mænn de ha kannsje noe me viss u seie atte att de e dærrfå di jørr enn dårli jåbb fådi atte # di har så dårli lønn å sånn # mænn då må di visa ka di kann då å så kann di bynna å å haugesund_uib_0501_orthography men det har kanskje noko med viss du seier at at det er derfor dei gjer ein dårleg jobb fordi at # dei har så dårleg lønn og sånn # men da må dei vise kva dei kan da og så kan dei begynne å å haugesund_uib_0501 eg synns de e galt a di å kreva mær lønns f- me få enn så dårli jåbb så di jørr i dag aså # de haugesund_uib_0501_orthography eg synest det er gale av dei å kreve meir lønns f- med for ein så dårleg jobb som dei gjer i dag altså # det haugesund_uib_0501 menn kann gått henna eg stille fårr høye krav o # de kann gått henna haugesund_uib_0501_orthography men kan godt hende eg stiller for høge krav òg # det kan godt hende int {avsluttande kommentarar} int_orthography {avsluttande kommentarar}