int ja kanskje du vil seie namnet først ? int_orthography ja kanskje du vil seie namnet først ? mandal_uib_0301 ja mandal_uib_0301 mandal_uib_0301_orthography ja mandal_uib_0301 int mm du er ikkje så # steingamal akkurat men em int_orthography mm du er ikkje så # steingammal akkurat men em int men ee du kan kanskje ee # hugse eit stykke tilbake # i tida # frå du var ee forholdsvis liten ? int_orthography men e du kan kanskje e # hugse eit stykke tilbake # i tida # frå du var e forholdsvis liten ? mandal_uib_0301 ja lid'n ? # +l ja # la mi se mandal_uib_0301_orthography ja liten ? # +l ja # la meg sjå mandal_uib_0301 ja %l ja æ husske jo nå æ jekk på barrneskol'n å sånn ## å mandal_uib_0301_orthography ja %l ja eg hugsar jo når eg gjekk på barneskolen og sånn ## og int ja # det tidlegaste ee minnet du har eller det første minnet du har int_orthography ja # det tidlegaste e minnet du har eller det første minnet du har mandal_uib_0301 æ vett kje æ tru e ha enn # hadd enn bror såmm blæi dreppt fårr em # to ett hallt år sid'n å mandal_uib_0301_orthography eg veit ikkje eg trur eg hadde ein # hadde ein bror som blei drepen for em # to eit halvt år sidan og mandal_uib_0301 tro de ee tiliste minne va e hussker att hann lå i ei vånngn # de tru æ de # førrste e kann husske %l mandal_uib_0301_orthography trur det e tidlegaste minnet var eg hugsar at han låg i ei vogn # det trur eg det # første eg kan hugse %l mandal_uib_0301 hæile de ## allt +l(samm'n eller) så æ de jo mannge %u så hussker æ jo besstemora mi mandal_uib_0301_orthography heile det ## alt +l(saman eller) så er det jo mange %u så hugsar eg jo bestemora mi mandal_uib_0301 ho døde jo nårr æ va # sekks-sju år # %u mandal_uib_0301_orthography ho døydde jo når eg var # seks-sju år # %u mandal_uib_0301 de e to tinng æ kann husske %l mandal_uib_0301_orthography det er to ting eg kan hugse %l int men du hugsar når du begynte på skolen ja ? int_orthography men du hugsar når du begynte på skolen ja ? mandal_uib_0301 ja æ husske nårr æ fekk ranns'ln tæ # ja ranns'ln mandal_uib_0301_orthography ja eg hugsar når eg fekk ranselen at # ja ranselen mandal_uib_0301 fårr mi maste så nårr mi va små me å få ann tili å +l(sånn ee presanngan) så denn # fekk æ n på fårrmida'n mandal_uib_0301_orthography for vi masa så når vi var små med å få han tidleg og +l(sånn e presangane) så den # fekk eg han på formiddagen mandal_uib_0301 så de husske +l æ mandal_uib_0301_orthography så det hugsar +l eg int er det andre ting da ifrå ee # første tida på skolen som du kan hugse var det strengt for eksempel måtte du sitte igjen eller ? int_orthography er det andre ting da ifrå e # første tida på skolen som du kan hugse var det strengt for eksempel måtte du sitte igjen eller ? mandal_uib_0301 næi e husske i gronn ikkje så mø akkorat fårr # husske jo frøkena allså # F1 # så mandal_uib_0301_orthography nei eg hugsar i grunnen ikkje så mykje akkurat for # hugsar jo frøkna altså # F1 # så mandal_uib_0301 å så ee æ mi jo nesst'n alle i klass'n jekk herfra ee heller mi kåmm fra to plasse N1 åsså N2 ## så mandal_uib_0301_orthography og så e er vi jo nesten alle i klassen gjekk herifrå e eller vi kom frå to plassar N1 også N2 ## så int er det er det langt frå ee frå einannan det ? int_orthography er det er det langt frå e frå einannan det ? mandal_uib_0301 næi de æ kje ee di anndre bor fire kjilometer vesst å # N2 æ kj- fire kjilome vesst'nfårr Manndal kann du sæi mandal_uib_0301_orthography nei det er ikkje e dei andre bur fire kilometer visst og # N2 er kj- fire kilometer vestanfor Mandal kan du seie mandal_uib_0301 så mi hadde jo buss n jekk jo åppå +u N3 på skol'n # de bli tonngvinnt %l mandal_uib_0301_orthography så vi hadde jo buss han gjekk jo oppå +u N3 på skolen # det blei tungvint %l mandal_uib_0301 kann du tenngke dæ ee skole # hallanne kjilometer hærrfra så kjørte mi # værr fall ja sæi tri å n hall fi- næi å- næi åver fire kjillometer opp mandal_uib_0301_orthography kan du tenke deg e skole # halvannan kilometer herifrå så køyrde vi # kvart fall ja sei tre og ein halv fi- nei å- nei over fire kilometer opp mandal_uib_0301 te enn ann skole # de e jo blitt fåranndra nå # så nå går di mandal_uib_0301_orthography til ein annan skole # det er jo blitt forandra nå # så nå går dei int du ville heller gått her i sentrum ? int_orthography du ville heller gått her i sentrum ? mandal_uib_0301 ja de jørr ju søsstra mi nå # å mandal_uib_0301_orthography ja det gjer jo søstera mi nå # og mandal_uib_0301 de æ jo drabli tonngvinnt %u ska ta buss'n nå n k- kann kjøre ner sykkle ner te by'n på # ti menutte ikkje ei ganng de ner dærrte mandal_uib_0301_orthography det er jo drabeleg tungvint %u skal ta bussen når ein k- kan køyre ned sykle ned til byen på # ti minutt ikkje ein gong det ned dertil mandal_uib_0301 å da reine æ jo go ti %l # så broge buss broge værr fall ett kvarter opp # så de e jo nåkkså dommt %l mandal_uib_0301_orthography og da rekner eg jo god til %l # så bruker buss bruker kvart fall eit kvarter opp # så det er jo nokså dumt %l mandal_uib_0301 %u ja så hussker æ jo alle di ærne +u skrigan +ul(å sånn) # nårr va små mandal_uib_0301_orthography %u ja så hugsar eg jo alle dei derne +u skrikarane +ul(og sånn) # når var små mandal_uib_0301 ja ee e likkt « røvår å polti » å sånn de æ jo reine krig'n %l mandal_uib_0301_orthography ja e eg leikte « røvar og politi » og sånn det er jo reine krigen %l int gjekk hardt for seg da ? int_orthography gjekk hardt for seg da ? mandal_uib_0301 ja ja viss %l potta i bur å %l # ja di hadde %u de va non gåre hær udpå %u mandal_uib_0301_orthography ja ja visst %l putta i bur og %l # ja dei hadde %u det var nokre gardar her utpå %u mandal_uib_0301 så # inn i sånn # %u potta i dæi +l(buran å sånn) mandal_uib_0301_orthography så # inn i sånn # %u putta i dei +l(bura og sånn) int men ee ja batt du fast folk da til tre og ? int_orthography men e ja batt du fast folk da til tre og ? mandal_uib_0301 +l ja %u mandal_uib_0301_orthography +l ja %u int %u var dei ? int_orthography %u var dei ? mandal_uib_0301 ja de va jo enn del a de %l mandal_uib_0301_orthography ja det var jo ein del av det %l int det var ikkje nokon som kom til skade ? int_orthography det var ikkje nokon som kom til skade ? mandal_uib_0301 næ æ vett tje e hussk ikkje +l så- %l sånn no mandal_uib_0301_orthography nei eg veit ikkje eg hugsar ikkje +l så- %l sånn noko int kva slags ee leikar var det som var mest vanlege da ? int_orthography kva slags e leikar var det som var mest vanlege da ? mandal_uib_0301 de va jo ee # « røvår å polti » å ## æ vett kje tikken de va kje så møe de # likksåmm litt fårr forrt på enn måde mandal_uib_0301_orthography det var jo e # « røvar og politi » og ## eg veit ikkje tikken det var ikkje så mykje det # liksom litt for fort på ein måte mandal_uib_0301 ellår så # vett kje %l # de va møe klinngkekule å sånn %u spillte me mandal_uib_0301_orthography eller så # veit ikkje %l # det var mykje klinkekuler og sånn %u spelte med int kva kalla du det spelet ? int_orthography kva kalla du det spelet ? mandal_uib_0301 klinngkekula # de e sånn ronne # kula mandal_uib_0301_orthography klinkekuler # det er sånn runde # kuler int så er ei hole så # gjeld å få treffe så får e vinn ein ei kule ein treffer mandal_uib_0301 så æ i håla så # jell å få treffe så får ee vinn enn enn kula enn treffe mandal_uib_0301_orthography så er ei hole så # gjeld å få treffe så får e vinn ein ei kule ein treffer int å ja mm int_orthography å ja mm mandal_uib_0301 de va dær jo # heller de e jo nesst'n på mode i da øu så mandal_uib_0301_orthography det var der jo # heller det er jo nesten på mote i dag au så int men ee nå kva gjer du i laupet av ein sånn vanleg dag ? int_orthography men e nå kva gjer du i laupet av ein sånn vanleg dag ? int det kan du kanskje seie noko om ifrå du # startar står opp og # utover int_orthography det kan du kanskje seie noko om ifrå du # startar står opp og # utover mandal_uib_0301 ja ee nå æ bjynne sånn såmm nå # nå har æ gått tri år på hannd'lskol'n mandal_uib_0301_orthography ja e når eg begynner sånn som nå # nå har eg gått tre år på handelsskolen mandal_uib_0301 så # å så em # ja da ha jo # likksm da vånngne e jo klåkka åtte mandal_uib_0301_orthography så # og så em # ja da har jo # liksom da vaknar eg jo klokka åtte mandal_uib_0301 ellår ja ee # ja ee hall åtte åtte å # så æ de jo rett ner på skol'n mandal_uib_0301_orthography eller ja e # ja e halv åtte åtte og # så er det jo rett ned på skolen mandal_uib_0301 så æ de jæmm å # ede %l # å så æ de tæ mæ mandal_uib_0301_orthography så er det heim og # et %l # og så er det til med mandal_uib_0301 ja så driv æ å trene litt å sånn # i Emmkå å bar trene litt fårr gøy sånn mandal_uib_0301_orthography ja så driv eg og trener litt og sånn # i MK og berre trener litt for gøy sånn mandal_uib_0301 bar fårr å hållde sæ litt i fårrm %l mandal_uib_0301_orthography berre for å halde seg litt i form %l int ja vel # MK? int_orthography ja vel # MK? mandal_uib_0301 ja # asså # e e kaserer i Manndal Kajjaklubb mandal_uib_0301_orthography ja # altså # eg eg kasserar i Mandal Kajakklubb mandal_uib_0301 så drive å paddle litt å sånn # ja å så ee vær me å trene non anndre å sånn mandal_uib_0301_orthography så driv og padlar litt og sånn # ja og så e vere med og trene nokon andre og sånn mandal_uib_0301 de æ jo nåkkså # fint å ha %l # ta jo opp ta jo enn del ti nå enn æ kaserår mandal_uib_0301_orthography det er jo nokså # fint å ha %l # tar jo opp tar jo ein del tid når ein er kasserar int du vil ikkje seie litt om det ee kor mange som er med og # litt forskjellig ? int_orthography du vil ikkje seie litt om det e kor mange som er med og # litt forskjellig ? mandal_uib_0301 ja ee # i år så reine mi me att dær æ enn # ti-tåll støkk såmm æ onnår ee mandal_uib_0301_orthography ja e # i år så reknar vi med at det er ein # ti-tolv stykk som er under e mandal_uib_0301 ja kannsje enna mer femmt'n såmm æ onnår # ja fra tåll å neråvår mandal_uib_0301_orthography ja kanskje enda meir femten som er under # ja frå tolv og nedover mandal_uib_0301 å så æ da # noe a de samme # mellom de å mandal_uib_0301_orthography og så er da # noko av det same # mellom det og mandal_uib_0301 ja litt åver tjue å sånn å så æ dær enn del sånn støttemedlemme hellår sånn såmm # ee paddle litte å sånn mandal_uib_0301_orthography ja litt over tjue og sånn og så er der ein del sånne støttemedlemmer eller sånne som # e padlar lite og sånn mandal_uib_0301 så æ vett kje enn femm å træddve medlemme ell nå sånn mandal_uib_0301_orthography så eg veit ikkje ein fem og tretti medlemmer eller noko sånn mandal_uib_0301 +u ke femm å træddve kannsje førrti medlemme de e jo kje så galt mandal_uib_0301_orthography +u ikkje fem og tretti kanskje førti medlemmer det er jo ikkje så gale mandal_uib_0301 klubb'n %u e # starta fårr ett p- # da dett e trædde sesånngen så mandal_uib_0301_orthography klubben %u eg # starta for eit p- # ja dette er tredje sesongen så int den er nokså ny da ? int_orthography den er nokså ny da ? mandal_uib_0301 ja så # de e jo ikkje så værrst de att dær æ så mannge medlemma %l mandal_uib_0301_orthography ja så # det er jo ikkje så verst det at der er så mange medlemmar %l int men er det em er det nokre gode plassar å trene ? int_orthography men er det em er det nokre gode plassar å trene ? mandal_uib_0301 ja inn- inne Skøusfjor'n # ee ja å så # inni Rona mandal_uib_0301_orthography ja inn- inne Skogsfjorden # e ja og så # inni Rona mandal_uib_0301 de i lanngt innåver dær de går %u går ann å paddle allti så å sæie mandal_uib_0301_orthography det i langt innover der det går %u går an å padle alltid så å seie mandal_uib_0301 å så går de jo ann å paddle opp Mannd'lsellva øu i denn æ jo nåkkså fin mandal_uib_0301_orthography og så går det jo an å padle opp Mandalselva au i den er jo nokså fin int ja vel +u akkurat int_orthography ja vel +u akkurat mandal_uib_0301 %u em # kann paddle ee sirrka æ tenngke de går em mandal_uib_0301_orthography %u em # kan padle e cirka eg tenker det går em mandal_uib_0301 to kjillometter oppfårrbi Holum går de ann å paddla menn # de e kje så gått å paddle så lanngt %l så mø strømm å sånn mandal_uib_0301_orthography to kilometer oppforbi Holum går det an å padle men # det er ikkje så godt å padle så langt %l så mykje straum og sånn mandal_uib_0301 menn de æ # drabli lanngt å paddle opp +l dærrte mandal_uib_0301_orthography men det eg # drabeleg langt å padle opp +l dertil mandal_uib_0301 de bli vell æ vett kje sånn sæ # hallanne mil fra # ellvemunningen # å så hæilt opp mandal_uib_0301_orthography det bli vel eg veit ikkje sånn så # halvanna mil frå # elvemunningen # og så heilt opp mandal_uib_0301 så allså de går ann å paddle halla- hallanne mil opp mandal_uib_0301_orthography så altså det går an å padle halva- halvanna mil opp int kor lang tid tar det ? int_orthography kor lang tid tek det ? mandal_uib_0301 æ ett kje e paddla jusst her å # enn da så lanngt e konne klare mandal_uib_0301_orthography eg veit ikkje eg padla just her og # ein dag så langt eg kunne klare mandal_uib_0301 de e førrste ganng ha +l(jorrt de) # e ha jo paddle litt opp allså sånn menn ikkje så lanngt opp å mandal_uib_0301_orthography det er første gong har +l(gjort det) # eg har jo padla litt opp altså sånn men ikkje så langt opp og mandal_uib_0301 å da brokkte e femm time fra # Banngkebroa mandal_uib_0301_orthography og da brukte eg fem timar frå # Bankebrua mandal_uib_0301 menn allså da hadd e jo enn no enn del pøuse øu å bada edd parr gannge å sånn %l mandal_uib_0301_orthography men altså da hadde eg jo ein noko ein del pausar au og bada eit par gonger og sånn %l mandal_uib_0301 så %l mandal_uib_0301_orthography så %l int er det nokre stryk og sånt her da # oppover eller ? int_orthography er det nokre stryk og sånn her da # oppover eller ? mandal_uib_0301 ja du gå kje ann å paddle lennger få dr e enn # dæ bli enn hallmetår sånn +u foss %u mandal_uib_0301_orthography ja det går ikkje an å padle lenger for der er ein # det blir ein halvmeter sånn +u foss %u mandal_uib_0301 gå kje ann å håpp %l # %u mandal_uib_0301_orthography går ikkje an å hoppe %l # %u int nei # men du kan vel ee # ja du kan jo ta båten med deg da # og fortsette ? int_orthography nei # men du kan vel e # ja du kan jo ta båten med deg da # og fortsette ? mandal_uib_0301 ja +u(e har æ) # har alldri jorrt de %l mandal_uib_0301_orthography ja +u(det har eg) # har aldri gjort det %l int men ee er det andre ting du ee du held på med # på fritida ? int_orthography men e er det andre ting du e du held på med # på fritida ? mandal_uib_0301 ja ee allså de em # før så har æ spillt bridds du ser kannsje æ har non få pokale sånn %l mandal_uib_0301_orthography ja e altså det em # før så har eg spelt bridge du ser kanskje eg har nokre få pokalar sånn %l int ja visst ja int_orthography ja visst ja mandal_uib_0301 asså # de har æ drift me ee parr år +u(a de de bli de) # nesst'n ver sønnda så kåmmer enn onngk'l te mi mor å em mandal_uib_0301_orthography altså # det har eg drive med e par år +u(ja det det blir det) # nesten kvar søndag så kjem ein onkel til mi mor og em mandal_uib_0301 å så ein på femm å åtti år # ær ee enn gammal +l type mandal_uib_0301_orthography og så ein på fem og åtti år # er e ein gammal +l type mandal_uib_0301 høre litt dårrli å sånn menn ## gøy å spille %l mandal_uib_0301_orthography høyrer litt dårleg og sånn men ## gøy å spele %l mandal_uib_0301 bli litt sånn # gøyt sånn nårr e æ så onng å så di anndre bli mandal_uib_0301_orthography blir litt sånn # gøy sånn når eg eg så ung og så dei andre blir mandal_uib_0301 de æ jo minn far såmm # bli denn ynngste a di sånn mandal_uib_0301_orthography det er jo min far som # blir den yngste av dei sånn mandal_uib_0301 a så går æ # ee ja nå av å te henn å så spille sjakk me ann å sånn mandal_uib_0301_orthography ja så går eg # e ja nå av og til her og så speler sjakk med han og sånn mandal_uib_0301 hann på femm å åtti år %l # ja hann æ vell femm å åtti å ett hallt %l mandal_uib_0301_orthography han på fem og åtti år %l # ja han er vel fem og åtti og eit halvt %l int du speler sjakk og ? int_orthography du speler sjakk og ? mandal_uib_0301 ja ee æ ha ve spillt litt %l mandal_uib_0301_orthography ja e eg har vel spelt litt %l mandal_uib_0301 de e edd indresannt spill mandal_uib_0301_orthography det er eit interessant spel int kva synest du +u er best da ? int_orthography kva synest du +u er best da ? mandal_uib_0301 bridds æ jo mer sånn sykelågisk kann du sæi sånn mandal_uib_0301_orthography bridge er jo meir sånn psykologisk kan du seie sånn mandal_uib_0301 ja du # førrst må du # passe på å du sæi sjøl mandal_uib_0301_orthography ja du # først må du # passe på kva du seier sjølv mandal_uib_0301 å vede att du sæie # tinngan rekkti mandal_uib_0301_orthography og vite at du seier # tinga riktig mandal_uib_0301 å så må du ee # sørrge fårr ee passe på å de makkårren sæie å se åmm du kann sjønne de hann sæi mandal_uib_0301_orthography og så må du e # sørge for e passe på kva det makkeren seier og sjå om du kan skjønne det han seier mandal_uib_0301 de e jo # de e jo de lettese kann du sæi å så æ de em # åvarmakkåren hellar motstanderan sæi mandal_uib_0301_orthography det er jo # det er jo det lettaste kan du seie og så er det em # overmakkeren eller motstandaren seier mandal_uib_0301 å dæi sæi å # åmm di lyve på kårrtan ella %l # va di enn sæiår så mandal_uib_0301_orthography kva dei seier og # om dei lyg på korta eller %l # kva dei enn seier så mandal_uib_0301 æ de jo spille # asså mellingan de æ hallparrt'n kann du sæi mandal_uib_0301_orthography er det jo spelet # altså meldingane det er halvparten kan du seie mandal_uib_0301 å så s- spille de æ dn anndre hallparrt'n %u mandal_uib_0301_orthography og så s- spelet det er den andre halvparten %u mandal_uib_0301 så dær jell de å ta # di rekktie finess- hellår ee # rekkti sjanngsan å mandal_uib_0301_orthography så der gjeld det å ta # dei riktige finess- eller e # riktige sjansane og mandal_uib_0301 dei dær %u de æ i gronn ræining de %l mandal_uib_0301_orthography dei der %u det er i grunnen rekning det %l mandal_uib_0301 å så de anndre æ jo sånn s- så mellingan de jo bli jo sykolågi nesst'n %l mandal_uib_0301_orthography og så det andre er jo sånn s- så meldingane det jo blir jo psykologi nesten %l mandal_uib_0301 ja de bli jo enn +u(del ittå spillinga øu så menn) ## du har kannsje værrt borrti de sjøl ? %l mandal_uib_0301_orthography ja det blir jo ein +u(del etter spelinga au så men) ## du har kanskje vore borti det sjølv ? %l int ja lite grann ja # %u int_orthography ja lite grann ja # %u mandal_uib_0301 nei hær bare spillt to sesånngår # så mandal_uib_0301_orthography nei har berre spelt to sesongar # så int er det ee # mykje å gjere på fritida ? int_orthography er det e # mykje å gjere på fritida ? mandal_uib_0301 her i # ja nå du æ åvår att'n år så æ de kje så hæilt galt hær i by'n mænn mandal_uib_0301_orthography her i # ja nå du er over atten år så er det ikkje så heilt gale her i byen men mandal_uib_0301 fårr di onnår att'n år så æ de # æ de kje så da æ de tynnt kann du sæi mandal_uib_0301_orthography for dei under atten år så er det # er det ikkje så da er det tynt kan du seie mandal_uib_0301 enn ha jo sa me se dær æ Grann å så æ dær # Marinar å em mandal_uib_0301_orthography ein har jo skal vi sjå det er Grand og så er det # Marina og em mandal_uib_0301 de e sånn enn d- # æ diskotek kann du sæi å # Sjøstjærrna mandal_uib_0301_orthography det er sånn ein d- # eit diskotek kan du seie og # Sjøstjerna mandal_uib_0301 de æ # de e jo kje de æ jo tri støkk de mandal_uib_0301_orthography det er # det er jo ikkje det er jo tre stykke det mandal_uib_0301 æ jo enn æ hæil mil ud te Marina så de æ jo edd støkke de kåsste jo litt åsså de mandal_uib_0301_orthography er jo ein er heil mil ut til Marina så det er jo eit stykke det kostar jo litt også det mandal_uib_0301 de håll viss enn gå på skole så bli de dyrt mandal_uib_0301_orthography det held viss ein går på skole så blir det dyrt mandal_uib_0301 å ee # ja de dæ ma- manngle jo sånn plass somm di kann # ja g- onngdåm kann vera nesst'n sånn mandal_uib_0301_orthography og e # ja det det ma- manglar jo sånn plass som dei kan # ja g- ungdom kan vere nesten sånn mandal_uib_0301 så så ja # ikkje sann du ve alle # drikke litt av +l(å te så) # ja tar non øl å sånn no mandal_uib_0301_orthography så så ja # ikkje sant du veit alle # drikk litt av +l(og til så) # ja tar nokre øl og sånt noko mandal_uib_0301 å nå ska di viss bjynne sånn hær i Manndal mæ sånn s- # turrnhallenfesste du ha kannsje hørrt de å mandal_uib_0301_orthography og nå skal dei visst begynne sånn her i Mandal med sånn s- # turnhallenfestar du har kanskje høyrt det og mandal_uib_0301 å ee å de ska di ha ver måna mandal_uib_0301_orthography og e og det skal dei ha kvar månad mandal_uib_0301 så # de æ jo sånn du ska jo vere edru på di menn vemm %l kann se omm du æ hæilt edru %l mandal_uib_0301_orthography så # det er jo sånn du skal jo vere edru på dei men kven %l kan sjå om du er heilt edru %l mandal_uib_0301 så ee # de bli jo litt sånn # drikking av å te %l mandal_uib_0301_orthography så e # det bli jo litt sånn # drikking av og til %l int er det andre ting å ee å ta seg til enn akkurat sånn # s- ee som du nemnde nå ? int_orthography er det andre ting å e å ta seg til enn akkurat sånn # s- e som du nemnde nå ? mandal_uib_0301 ja sånn diskotek å ? # ja de æ jo di fritisa ee vær mæ i di klubban å sånn menn de æ dær jo åvårallt så %l mandal_uib_0301_orthography ja sånt diskotek og ? # ja det er jo dei fritidsane e vere med i dei klubbane og sånn men det er der jo overalt så %l int ja er det mykje foreiningar ? int_orthography ja er det mykje foreiningar ? mandal_uib_0301 ja dær æ temmeli mannge ee klubbe her i by'n mandal_uib_0301_orthography ja det er temmeleg mange e klubbar her i byen mandal_uib_0301 så de e kje no problem de visst enn e litt intresert i sporrt så vill ær allti vere noe såmm # burrde fall i smag %l mandal_uib_0301_orthography så det er ikkje noko problem det viss ein er litt interessert i sport så ville der alltid vere noko som # burde falle i smak %l mandal_uib_0301 hånnball fottball sæiling # kajjak ee # vålliball å mandal_uib_0301_orthography handball fotball segling # kajakk e # volleyball og mandal_uib_0301 ja så æ de n sjakklubb å n briddsklubb å ## æ allti noe å ta sæ te visst %l mandal_uib_0301_orthography ja så er det ein sjakklubb og ein bridgeklubb og ## er alltid noko å ta seg til visst %l int men ee # kva er det dei fleste ungdommar ee # går på ? int_orthography men e # kva er det dei fleste ungdommar e # går på ? mandal_uib_0301 æ vett i +l(gronn ikkje) # kjino allså de æ dær jo # de æ noe såmm bli # likksåmm så ver sønnda så æ de kjino %l mandal_uib_0301_orthography eg veit i +l(grunnen ikkje) # kino altså det er der jo # det er noko som blir # liksom så kvar søndag så er det kino %l mandal_uib_0301 de æ likksåmm fasst takks %l mandal_uib_0301_orthography det er liksom fast takst %l int er det bra filmar som går ? int_orthography er det bra filmar som går ? mandal_uib_0301 ee ja æ vett kje rekkti dær e # møe dritt %l mandal_uib_0301_orthography e ja eg veit ikkje riktig det er # mykje drit %l mandal_uib_0301 sånn såmm før i tia nå va enn va ann kjinosjef hær i by'n mandal_uib_0301_orthography sånn som før i tida når var ein var annan kinosjef her i byen mandal_uib_0301 da ee va vesstår'nfillme ver mannda å de va # %l ja # dei kutta ud de e kje no opplegg likksåmm mandal_uib_0301_orthography da e var westernfilmar kvar måndag og det var # %l ja # dei kutta ut det er ikkje noko opplegg liksom mandal_uib_0301 æ vett kje ein kann kje bar stikke ner te by'n å gå på kjino # %u se ettår mandal_uib_0301_orthography eg veit ikkje ein kan ikkje berre stikke ned til byen og gå på kino # %u sjå etter int men em ## det er ee ja det er litt sånn festar og da av og til vel ? int_orthography men em ## det er e ja det er litt sånn festar og da av og til vel ? int i forbindelse med # foreiningar du er med i og sånn ? int_orthography i forbindelse med # foreiningar du er med i og sånn ? mandal_uib_0301 ja ee i klasss'n ee denn klass'n e jikk i nå hadde va enn del mi jikk # reist inn te Kristiansann å jikk litt sånn mandal_uib_0301_orthography ja e i klasssn e den klassen eg gjekk i nå hadde var ein del vi gjekk # reiste inn til Kristiansand og gjekk litt sånn mandal_uib_0301 de e jo e dyrt %l menn ee # jikk non gannge inn å # de e jo litt fint mandal_uib_0301_orthography det er jo er dyrt %l men e # gjekk nokre gonger inn og # det er jo litt fint mandal_uib_0301 å hellars åmm kvelln næi e vett kje %u bli jo # %u enn tur ner te by'n %l mandal_uib_0301_orthography og ellers om kvelden nei eg veit ikkje %u blir jo # %u ein tur ned til byen %l mandal_uib_0301 hellars # nå omm såmmårn heile såmmårferien så har mann værrt ude å så # paddla å bada mandal_uib_0301_orthography ellers # nå om sommaren heile sommarferien så har ein vore ute og så # padla og bada mandal_uib_0301 å ligge på strænnane å sånn nå ha e hatt ferie i fire uge jusst så mandal_uib_0301_orthography og ligge på strendene og sånn nå har eg hatt ferie i fire veker just så mandal_uib_0301 ja %l mandal_uib_0301_orthography ja %l int kva synest du om ee Handelsskolen ? int_orthography kva synest du om e Handelsskolen ? mandal_uib_0301 sånn så æ t- temmli græit hær i Manndal fårr # ee de va så få eleve sånn atte mandal_uib_0301_orthography sånn så eg t- temmeleg greitt her i Mandal for # e det var så få elevar sånn at mandal_uib_0301 mja mi bli så få i klass'n å da ler ann jo møe mer å sånn å mandal_uib_0301_orthography nja vi blei så få i klassen og da lærer ein jo mykje meir og sånn og mandal_uib_0301 ja ee i ræinskabsklass'n va dær syv støkke de va nerr e jekk å i marrkesføring va dær ti å så va mi sammen i hallparrt'n a mandal_uib_0301_orthography ja e i rekneskapsklassen var der sju stykke det var +u(når eg gjekk) og i marknadsføring var der ti og så var vi saman i halvparten av mandal_uib_0301 så femmt'n time hadde mi fårr åss sjøl å så # va mi ee femmt'n ti- næi sånn ee # seist'n time samm me dn anndre klass'n mandal_uib_0301_orthography så femten timar hadde vi for oss sjølv og så # var vi e femten ti- nei sånn e # seksten timar saman med den andre klassen mandal_uib_0301 allså ee da va mi ee søtt'n te samm'n mandal_uib_0301_orthography altså e da var vi e sytten til saman mandal_uib_0301 å så to tima ha- va mi # me ein annan klasse såmm mi hadde gymm mandal_uib_0301_orthography og så to timar ha- var vi # med ein annan klasse som vi hadde gym mandal_uib_0301 +u ell førrste åre elle no sånn # i år så # asså %l fint de mandal_uib_0301_orthography +u eller første året eller noko sånn # i år så # altså %l fint det int det må vere greitt det å ikkje vere så veldig mange ? int_orthography det må vere greitt det å ikkje vere så veldig mange ? mandal_uib_0301 ja i år blæi di jo ee i år ha dæi jo venntelisste i Manndal fårr å få # inn fållk %l mandal_uib_0301_orthography ja i år blei dei jo e i år har dei jo venteliste i Mandal for å få # inn folk %l int ja vel int_orthography ja vel mandal_uib_0301 så di kåmmår kje inn alle mandal_uib_0301_orthography så dei kjem ikkje inn alle int ee %k # sånn som ee sentrum i kommunen int_orthography e %k # sånn som e sentrum i kommunen int det har ee # det har alltid vore her nede det ? int_orthography det har e # det har alltid vore her nede det ? mandal_uib_0301 ja de æ kjinon ellår Bryggegada kann du sæie mandal_uib_0301_orthography ja det er kinoen eller Bryggegata kan du seie int så ee folk kjem hit da ifrå ee # både Holum og ee den andre kommunen som blei innlemma ? int_orthography så e folk kjem hit da ifrå e # både Holum og e den andre kommunen som blei innlemma ? mandal_uib_0301 Lindesnes ? mandal_uib_0301_orthography Lindesnes ? int nei ee int_orthography nei e mandal_uib_0301 ja de æ Linsnes de %u di pleie mø å hålle sæ i Manndal mandal_uib_0301_orthography ja det er Lindesnes det %u dei pleier mykje å halde seg i Mandal int åh ja # frå Lindesnes ? int_orthography å ja # frå Lindesnes ? mandal_uib_0301 ja mandal_uib_0301_orthography ja int ja vel int_orthography ja vel int Holum og Halse er det det ? Halse ? int_orthography Holum og Halse er det det ? Halse ? mandal_uib_0301 ja de e ju Hallse å Harrtmarrk kåmune mandal_uib_0301_orthography ja det er jo Halse og Harkmark kommune int ja int_orthography ja mandal_uib_0301 nå kåmmer dær sannsynlivis no'n ner hæ # kamerat a mæ tror æ mandal_uib_0301_orthography nå kjem det sannsynlegvis nokon ned her # kamerat av meg trur eg int ja vel ? int_orthography ja vel ? mandal_uib_0301 va kje de æ hørrte %l ? mandal_uib_0301_orthography var ikkje det eg høyrde %l ? int {avbrot} int_orthography {avbrot} int er det ee berre eit sentrum i kommunen her det er her nede eller er det ee sentrum andre stadar og ? int_orthography er det e berre eit sentrum i kommunen her det er her nede eller er det e sentrum andre stadar og ? int Holum for eksempel har dei noko sentrum for seg sjølv ? int_orthography Holum for eksempel har dei noko sentrum for seg sjølv ? mandal_uib_0301 ja n he non a Holum de di har fått sånn ei kjåssk der oppe nå såmm de går ann å sidde inni så # di plei å vere der enn # e tror æ di fra Holum mandal_uib_0301_orthography ja ein har noko av Holum det dei har fått sånn ein kiosk der oppe nå som det går an å sitte inni så # dei pleier å vere der ein # eg trur er dei frå Holum mandal_uib_0301 sånn enn # hellars så æ de jo # Manndal da å så på Vigelann hellar Lindesnes komune mandal_uib_0301_orthography sånn men # elles så er det jo # Mandal da og så på Vigeland eller Lindesnes kommune mandal_uib_0301 di har jo ee # di sidde jo dær henne øu enn del sånn # bar di ha få sånn gadekjøkken å de æ mad å %l mandal_uib_0301_orthography dei har jo e # dei sit jo der +x_henne au ein del sånn # berre dei har fått sånn gatekjøkken og det er mat og %l int men dei fleste # her kjem hit til sentrum her i byen ? int_orthography men dei fleste # her kjem hit til sentrum her i byen ? mandal_uib_0301 ja di aller flesste kåmmer ju te Manndal mandal_uib_0301_orthography ja dei aldri fleste kjem jo til Mandal int er det ee # s- er det noko problem her med med ee når det gjeld int_orthography er det e # s- er det noko problem her med med e når det gjeld int forholdet mellom dei eldre og dei yngre det er jo mange stader dei snakkar om generasjonsmotsetnader # dei eldre forstår ikkje ungdommen og omvendt int_orthography forholdet mellom dei eldre og dei yngre det er jo mange stader dei snakkar om generasjonsmotsetnader # dei eldre forstår ikkje ungdommen og omvendt mandal_uib_0301 mm mandal_uib_0301_orthography mm mandal_uib_0301 ee ja æ vett kje di hæran så ha sidde i bystyre di har sidde dær ee # allfårr mannge år så di ee likksåmm hålle på sitt så ee kann kje fåranndre meininga sånn %l mandal_uib_0301_orthography e ja eg veit ikkje dei herne som har sete i bystyret dei har sete der e # altfor mange år så dei e liksom held på sitt så e kan ikkje forandre meininga sånn %l mandal_uib_0301 di e bare # di likksåmm allt ee de bli litt att allt de onngdåmmen jørr de e galt kann du sæi nesst'n mandal_uib_0301_orthography dei eg berre # dei liksom alt e det blir litt at alt det ungdommen gjer det eg gale kan du seie nesten int er det nokre spesielle ting ? int_orthography er det nokre spesielle ting ? mandal_uib_0301 ja så ee # ikkje sannt viss no ein kåmmår litt foll på by'n så kann jærrne poltie bare finne på viss di ikkje mandal_uib_0301_orthography ja så e # ikkje sant viss nå ein kjem litt full på byen så kan gjerne politiet berre finne på viss dei ikkje mandal_uib_0301 viss di a hatt litt lide å jørr denn kvell'n så tar di ann bare fårr å sette ann inn nesst'n sånn %l mandal_uib_0301_orthography viss dei har hatt litt lite å gjere den kvelden så tek dei han berre for å sette han inn nesten sånn %l mandal_uib_0301 bare fårr å likksåmm # noe må dær jo stå i avis'n att di ha jorrt +l no mandal_uib_0301_orthography berre for å liksom # noko må det jo stå i avisene at dei har gjort +l noko int men ee har du inntrykk at det er # det er problem det her int_orthography men e har du inntrykk at det er # det er problem det her mandal_uib_0301 full ? mandal_uib_0301_orthography full ? int %u mellom eldre og yngre stort sett # det er ikkje berre altså dei som er i bystyret og politiet men ee int_orthography %u mellom eldre og yngre stort sett # det er ikkje berre altså dei som er i bystyret og politiet men e int sånn ee rundt om privat og ? int_orthography sånn e rundt om privat og ? mandal_uib_0301 ne e tro kje de e så # de har ee # di anne fårellran vett du sånn somm # ja fårr me å sånn de bli jo e mandal_uib_0301_orthography nei eg trur ikkje det er så # det har e # dei andre foreldra veit du sånn som # ja for vi og sånn det blir jo er mandal_uib_0301 sæi ee ja ja # ee bjynn'ls'n a førrtiålsallderen te oppi # slutt'n a hellar te femmtiårsallarn mandal_uib_0301_orthography sei e ja ja # e begynnelsen av førtiårsalderen til oppi # slutten av eller til femtiårsalderen mandal_uib_0301 å di æ jo mer likksomm # denn t- tia mi ellar generasjon'n mi æ i mandal_uib_0301_orthography og dei er jo meir liksom # den t- tida vi eller generasjonen vi er i mandal_uib_0301 så de e kje no stort problem de mandal_uib_0301_orthography så det er ikkje noko stort problem det mandal_uib_0301 menn viss enn går +u a å prate me besstefårellran å sånn så ## bli de ikkje så bra %l mandal_uib_0301_orthography men viss ein går +u da og pratar med besteforeldra og sånn så ## blir det ikkje så bra %l mandal_uib_0301 dæi e sånn # « du e ve så onng du vett kje å du prate omm » %l mandal_uib_0301_orthography dei er sånn # « du er vel så ung du veit ikkje kva du pratar om » %l int kva er det dei reagerer mest på det kan vere klesdrakt og oppførsel eller ? int_orthography kva er det dei reagerer mest på det kan vere klesdrakt og oppførsel eller ? mandal_uib_0301 næu viss enn drive å diskutere fårr semmp'l å somm sjedde ee onnår krigen å sånn så mandal_uib_0301_orthography nei viss ein driv og diskuterer for eksempel kva som skjedde e under krigen og sånn så mandal_uib_0301 « ja du e så onng å du vett ikkje å du prate omm mi har opplevvd krigen mi veit de » mandal_uib_0301_orthography « ja du er så ung og du veit ikkje kva du pratar om vi har opplevd krigen vi veit det » mandal_uib_0301 så ## de e jo ## e jo kje noe æ går jo kje ann å diskutere i de heile tatt mandal_uib_0301_orthography så ## det er jo ## er jo ikkje noko det går jo ikkje an å diskutere i det heile tatt int har du lagt merke til at det ee # det er nokon forskjell mellom måten som dei eldste snakkar på og ee måten dei yngste snakkar på # her i Mandal ? int_orthography har du lagt merke til at det e # det er nokon forskjell mellom måten som dei eldste snakkar på og e måten dei yngste snakkar på # her i Mandal ? mandal_uib_0301 ja æ vett kje # de bli ee # mer sånn somm enn kalle fårr bonnedialekkt %l nesst'n å mandal_uib_0301_orthography ja eg veit ikkje # det blir e # meir sånn som ein kallar for bondedialekt %l nesten og mandal_uib_0301 kåmmer litt a di elldre å sånn # æ tror nåkk de ha blitt litt fåranndring menn ikkje så møe mandal_uib_0301_orthography kjem litt av dei eldre og sånn # eg trur nok det har blitt litt forandring men ikkje så mykje int er det nokre spesielle ord eller uttrykk du har # lagt merke til ? int_orthography er det nokre spesielle ord eller uttrykk du har # lagt merke til ? mandal_uib_0301 ne æ vett kje di prate på enn litt ann måde tror æ mandal_uib_0301_orthography nei eg veit ikkje dei pratar på ein litt annan måte trur eg int du kan ikkje herme etter dei ? int_orthography du kan ikkje herme etter dei ? mandal_uib_0301 næi e kje no go te de %l mandal_uib_0301_orthography nei er ikkje noko god til det %l int men ee er det nokon forskjell ee # i talemål da mellom # mellom jenter og gutar da # menn og kvinner ? int_orthography men e er det nokon forskjell e # i talemål da mellom # mellom jenter og gutar da # menn og kvinner ? mandal_uib_0301 ja jø dær æ non or sånn ikkje sannt ee mandal_uib_0301_orthography ja jau der er nokre ord sånn ikkje sant e mandal_uib_0301 gutte å ee ja sånn talemål de du tenngke på asså banne å sånn # tror ee # tror nåkk guttan banne enn ee go del mær mandal_uib_0301_orthography gutar og e ja sånt talemål det du tenker på altså banne og sånn # trur e # trur nok gutane banner ein e god del meir mandal_uib_0301 å så har di jo # her på Sørlanne så æ de jo litt spesiellt dæi orene %l # går jo kje ann å sæi di æi ganng %l mandal_uib_0301_orthography og så har dei jo # her på Sørlandet så er det jo litt spesielt dei orda %l # går jo ikkje an å seie dei ein gong %l int så dei gutane har litt sterkare uttrykk ? int_orthography så dei gutane har litt sterkare uttrykk ? mandal_uib_0301 ja de # de tru æ nåkk mandal_uib_0301_orthography ja det # det trur eg nok int men ee er det nokon forskjell mellom måten dei snakkar på i sentrum og ee # slik dei snakkar i # nabobygdene eller # %u ? int_orthography men e er det nokon forskjell mellom måten dei snakkar på i sentrum og e # slik dei snakkar i # nabobygdene eller # %u ? mandal_uib_0301 ja sånn såmm ee # Manndal å # Holum så æ dær stor fårrsjell da mandal_uib_0301_orthography ja sånn som e # Mandal og # Holum så er der stor forskjell da mandal_uib_0301 de æ # dær æ temmeli stor fårrsjell der synnst æ # ka værr fall høre å henn di kåmmår fra # me di allår flesste mandal_uib_0301_orthography det er # der er temmeleg stor forskjell der synest eg # kva kvart fall høyrer kor hen dei kjem frå # med dei aldri fleste mandal_uib_0301 å ee # å Lindsnes æ dær øu enn de- del fårrsjell mænn dær æ kje så møe fårrsjell dænn væi'n søsst e mandal_uib_0301_orthography og e # og Lindsnes er der au ein de- del forskjell men der er ikkje så mykje forskjell den vegen synest eg int er det nokre # spesielle ord eller uttrykk der du har # lagt merke til ? int_orthography er det nokre # spesielle ord eller uttrykk der du har # lagt merke til ? mandal_uib_0301 å i Holum ? mandal_uib_0301_orthography å i Holum ? int ja ? int_orthography ja ? mandal_uib_0301 nei æ vett kje æ sønns di sei « tykkje » å sånne tinng %l # mer sånn %l mandal_uib_0301_orthography nei eg veit ikkje eg synest dei seier « tykkje » og sånne ting %l # meir sånn %l int det seier ikkje du ? int_orthography det seier ikkje du ? mandal_uib_0301 næi mandal_uib_0301_orthography nei int men em ## merkar du at det er ein del som forandrar litt på ee talemålet eller dialekten int_orthography men em ## merkar du at det er ein del som forandrar litt på e talemålet eller dialekten int ee avhengig av kva slags situasjon dei er i # dei snakkar med # øvrigheitspersonar %u ? int_orthography e avhengig av kva slags situasjon dei er i # dei snakkar med # øvrigheitspersonar %u ? mandal_uib_0301 ee ja de bli dær nåkk %l tru æ mandal_uib_0301_orthography e ja det blir det nok %l trur eg mandal_uib_0301 du ee ja kåmmer ann på sånn # omm du prate me fårellran hellar omm du prate me anndre å sånn mandal_uib_0301_orthography du e ja kjem an på sånn # om du pratar med foreldra eller om du pratar med andre og sånn mandal_uib_0301 stå ju kje å banne så de lyse rett oppi øyan på fårellran +l dine mandal_uib_0301_orthography står jo ikkje og banner så det lyser rett oppi auga på foreldra +l dine mandal_uib_0301 %u # de kann du jærrne finne på å jørr me annd- æi ikkje allså sånn # te vanli da %l mandal_uib_0301_orthography %u # det kan du gjerne finne på å gjere med and- nei ikkje altså sånn # til vanleg da %l mandal_uib_0301 me viss du ee # æ ju de e ju no'n tinng du ikkje kann ee ja såmm du ikkje sæi te fårellran dine sånn # på samme måde mandal_uib_0301_orthography med viss du e # er jo det er jo nokre ting du ikkje kan e ja som du ikkje seier til foreldra dine sånn # på same måte int men elles viss du ee kjem til andre stadar og eller snakkar i telefonen eller sånt kan du # tenkje du forandrar da på # på mandalsmålet ? int_orthography men elles viss du e kjem til andre stadar og eller snakkar i telefonen eller sånn kan du # tenke du forandrar da på # på mandalsmålet ? mandal_uib_0301 næi de æ ju så fint i sæ sjøl %l mandal_uib_0301_orthography nei det er jo så fint i seg sjølv %l mandal_uib_0301 +u(så æ de nå de) høres jo rabli stykkt ud på teve å sånn %l mandal_uib_0301_orthography +u(så er det når det) høyrest jo durabeleg stygt ut på tv og sånn %l int synest du det ? int_orthography synest du det ? mandal_uib_0301 ja ## høres mandal_uib_0301_orthography ja ## høyrest int du synast det er ee det er fint # mandalsmålet du likar det godt ? int_orthography du synest det er e det er fint # mandalsmålet du likar det godt ? mandal_uib_0301 ja e prate jo +l(de så) # æ vett kje sånn ee # så ee # samm fårr me bare nå enn få di sånn fra Sunnmøre å sånn da sjønn æ inngentinng mandal_uib_0301_orthography ja eg pratar jo +l(det så) # eg veit ikkje sånn e # så e # saman for med berre når ein får dei sånn frå Sunnmøre og sånn da skjønner eg ingenting int men ee ja mandalsmålet likar du altså ? int_orthography men e ja mandalsmålet likar du altså ? mandal_uib_0301 ja de æ … mandal_uib_0301_orthography ja det er … int ja int_orthography ja mandal_uib_0301 de æ jo nesst'n sånn # ja sånn så i Dannmarrk å sånn æ sjønne jo fint di mandal_uib_0301_orthography det er jo nesten sånn # ja sånn som i Danmark og sånn eg skjønner jo fint dei int du du synast det er litt ee nærmare dansk enn det mange andre snakkar ? int_orthography du du synest det er litt e nærmare dansk enn det mange andre snakkar ? mandal_uib_0301 ja her i Nårrj- ja nå du k- få dianne # ja Sunnmøre å sånn mandal_uib_0301_orthography ja her i Norg- ja når du k- får dei # ja Sunnmøre og sånn mandal_uib_0301 kåmme di ena litt noråvår så bli de lettere å sjønne ijenn %u mandal_uib_0301_orthography kjem dei enda litt nordover så blir det lettare å skjønne igjen %u int ja int_orthography ja int er det nokre spesielle dialekter du likar veldig godt eller veldig dårleg ? int_orthography er det nokre spesielle dialekter du likar veldig godt eller veldig dårleg ? mandal_uib_0301 krisansannsdialekkta +l(denn like e dårrli) %l ja %u denn æ litt sånn håven synnst enn mandal_uib_0301_orthography kristiansandsdialekta +l(den liker eg dårleg) %l ja %u den er litt sånn hoven synest ein int andre og ? int_orthography andre og ? mandal_uib_0301 ja æ vett kje øsstlenningan æ vett kje ## de bli li- ta sæ litt ber ud asså mænn mandal_uib_0301_orthography ja eg veit ikkje austlendingane eg veit ikkje ## det blir li- tar seg litt betre ut altså men int er det nokre du l- du ee likar godt ? int_orthography er det nokre du l- du e likar godt ? mandal_uib_0301 dialekkt å sånn ? mandal_uib_0301_orthography dialekt og sånn ? int ja ? int_orthography ja ? mandal_uib_0301 næi ikkje non spesiell da sånn så # må jo ver manndalsk %l mandal_uib_0301_orthography nei ikkje nokon spesiell da sånn så # må jo vere mandalsk %l int {avbrot} int_orthography {avbrot}