int {innleiande kommentarar} int_orthography {innleiande kommentarar} int ee du går i siste klasse ? int_orthography e du går i siste klasse ? stavanger_uib_0401 ja %u på N1 stavanger_uib_0401_orthography ja %u på N1 int ja int_orthography ja int ja int_orthography ja stavanger_uib_0401 ja stavanger_uib_0401_orthography ja int kva ee linjefag har du valt ? int_orthography kva e linjefag har du valt ? stavanger_uib_0401 sammfunnsfagli linnje me beddøk stavanger_uib_0401_orthography samfunnsfagleg linje med +x_bedøk int ja vel int_orthography ja vel stavanger_uib_0401 ja stavanger_uib_0401_orthography ja int kvifor har du valt akkurat desse faga ? int_orthography kvifor har du valt akkurat desse faga ? stavanger_uib_0401 jo asså je lige gått velldi gått tall å je sunns de e sjekkt å vida # ellår reine ud da va så e # svare sei mess bess å drive å # va så e messt økonomisk å jørr å allt dette her å så stavanger_uib_0401_orthography jo altså eg liker godt veldig godt tal og eg synest det er kjekt å vite # eller rekne ut da kva som er # svarer seg mest best å drive og # kva som er mest økonomisk å gjere og alt dette her og så stavanger_uib_0401 sunns de e velldi intresang +u(verr fall) stavanger_uib_0401_orthography synest det er veldig interresant +u(kvart fall) int mm har du tenkt spesielt å bruke desse faga vidare i din utdanning ? int_orthography mm har du tenkt spesielt å bruke desse faga vidare i din utdanning ? stavanger_uib_0401 ja je har tenngkt å søge hannd'lshøyskol'n ettårpå stavanger_uib_0401_orthography ja eg har tenkt å søke handelshøgskolen etterpå stavanger_uib_0401 ennt'n de bler +u Nårrge tvilsåmmt fårr de atte karakteren ellår stavanger_uib_0401_orthography enten det blir +u Noreg tvilsamt for det at karakterane eller stavanger_uib_0401 du trennge så s- mye karakterår fårr kåmm inn stavanger_uib_0401_orthography du treng så s- mykje karakterar for komme inn stavanger_uib_0401 ellår # store stavanger_uib_0401_orthography eller # store stavanger_uib_0401 ja asså karakterene så går nårr du går ud hæffra di må ver så # velldi høye så de kann jo søge Sverrje eller Dannmarrk da stavanger_uib_0401_orthography ja altså karakterane som går når du går ut herifrå dei må vere så # veldig høge så det kan jo søke Sverige eller Danmark da int mm # mm int_orthography mm # mm stavanger_uib_0401 menne je ha verr fall tenngkt å ble siviløkonom stavanger_uib_0401_orthography men eg har kvart fall tenkt å bli siviløkonom int ja vel int_orthography ja vel int er det vanskeleg å komme inn ved handelshøgskolen ? int_orthography er det vanskeleg å komme inn ved handelshøgskolen ? stavanger_uib_0401 ja snitte i år va visst femm femm å sytti stavanger_uib_0401_orthography ja snittet i år var visst fem fem og sytti int ja vel int_orthography ja vel stavanger_uib_0401 de e jo e nåkkså høkt stavanger_uib_0401_orthography det er jo er nokså høgt int ja visst er det det int_orthography ja visst er det det int korleis e trivst du generelt sett på skolen ? int_orthography korleis e trivst du generelt sett på skolen ? stavanger_uib_0401 +u ne stortrives her stavanger_uib_0401_orthography +u nei stortrivst her stavanger_uib_0401 de e enngkelt periodår de du e litt leie da de e de jo menn stavanger_uib_0401_orthography det er enkelte periodar der du er litt lei da det er det jo men stavanger_uib_0401 s- du ee +u(vi ha nåkkså my å jørr) ud'nåmm i fritiå allsa sånn då %u bar priotere litt å ta litt merr me ro å stavanger_uib_0401_orthography s- du e +u(vi har nokså mykje å gjere) utanom i fritida altså sånn da %u berre prioritere litt og ta litt meir med ro og int mm int_orthography mm stavanger_uib_0401 så de går greit de je stortrives å le- ee lerårne e e sunns di e velldi goe å sjekke å stavanger_uib_0401_orthography så det går greitt det eg stortrivst og le- e lærarane er eg synest dei er veldig gode og kjekke og int mm int_orthography mm stavanger_uib_0401 mærrke verr fall je ha mærrka atte dårr e gått lerårmiljø stavanger_uib_0401_orthography merkar kvart fall eg har merka at der er godt lærarmiljø int mm int_orthography mm stavanger_uib_0401 de går då udåvår elevene åg stavanger_uib_0401_orthography det går da utover elevane òg int mm int_orthography mm stavanger_uib_0401 så # je stortriffs på skol'n je e gla je vallte denne skol'n +l(verr fall) %l stavanger_uib_0401_orthography så # eg stortrivst på skolen eg er glad eg valde denne skolen +l(kvart fall) %l int mm int_orthography mm int ja int_orthography ja int ja int_orthography ja int du føler at det du ee du lærer har ee ein samanheng med verkelegheita også ? int_orthography du føler at det du e du lærer har e ein samanheng med verkelegheita også ? stavanger_uib_0401 hm stavanger_uib_0401_orthography hm int +u at det ikkje # er fjernt og teoretisk og int_orthography +u at det ikkje # er fjernt og teoretisk og stavanger_uib_0401 ja # mm mm # de sunns e stavanger_uib_0401_orthography ja # mm mm # det synest eg int mm int_orthography mm int mm int_orthography mm int ee forholdet mellom elevane da er det ee er det s- godt samhald %u eller er det mykje # innbyrdes konkurranse om å om å vere best og få beste karakterane og ? int_orthography e forholdet mellom elevane da er det e er det s- godt samhald %u eller er det mykje # innbyrdes konkurranse om å om å vere best og få beste karakterane og ? stavanger_uib_0401 nei je føle ikke så my innbyrrdes kongkorannse i de hele tatt stavanger_uib_0401_orthography nei eg føler ikkje så mykje innbyrdes konkurranse i det heile tatt stavanger_uib_0401 +u asså je jør mitt ellår de så je # tar %u jørr mitt da å stavanger_uib_0401_orthography +u altså eg gjer mitt eller det som eg # tar %u gjer mitt da og stavanger_uib_0401 ha sje merrke noe innbyrrs kongkoranngse å hellår issje noe sånn ee velldi gått sammhåll +u(menn elevene) synnst je stavanger_uib_0401_orthography har ikkje merka nokon innbyrdes konkurranse og heller ikkje nokon sånn e veldig godt samhald +u(mellom elevane) synest eg stavanger_uib_0401 issje så je har åppdaga e dårr noe måbbing eller noen tinng i de hele tatt stavanger_uib_0401_orthography ikkje som eg har oppdaga er det noka mobbing eller nokon ting i det heile tatt int mm int_orthography mm stavanger_uib_0401 så m kjenne likksåm bar ee møtt flesteparrt'n %u går paralellt me deg da å de e jo vett du fra anndre skolår att atte du stavanger_uib_0401_orthography så m kjenner liksom berre e møtt flesteparten %u går parallelt med deg da og det er jo veit du frå andre skolar at at du stavanger_uib_0401 +u fs semmpel Svitt'n då så e my s- enn del størr skole da je har n søsster så går dær å hu sie de atte di stavanger_uib_0401_orthography +u for eksempel Svithun da som er mykje s- ein del større skole da eg har ei søster som går der og ho seier det at dei int mm int_orthography mm stavanger_uib_0401 hu e +u het åvårjidd mannge ganngår åvår att je sjenne alle nårr je treffe di i byn å sånn stavanger_uib_0401_orthography ho er +u heilt overgitt mange gonger over at eg kjenner alle når eg treffer dei i byen og sånn stavanger_uib_0401 fårr de att menn på Sanngkt Olav så %u kjenne alle kann gå bårrt trenng ikkje snakke me di apslutt i klass'n kann gått gå å snakke me di i parlellt ellår no sånnt stavanger_uib_0401_orthography for det at men på Sankt Olav så %u kjenner alle kan gå bort treng ikkje snakke med dei absolutt i klassen kan godt gå og snakke med dei i parallelt eller noko sånt int ja int_orthography ja stavanger_uib_0401 anndre klassår # så je stavanger_uib_0401_orthography andre klassar # så eg int ja int_orthography ja stavanger_uib_0401 e sunns dårr e velldi gått miljø stavanger_uib_0401_orthography eg synest der er veldig godt miljø int ja int_orthography ja stavanger_uib_0401 å de e skol'n kjennt fårr åg itte de +u eg har hørrt stavanger_uib_0401_orthography og det er skolen kjent for òg etter det +u eg har høyrt int ja ja int_orthography ja ja int kor mange elevar er det totalt ? int_orthography kor mange elevar er det totalt ? stavanger_uib_0401 fir honndr å femmti te sirrka femm honndre stavanger_uib_0401_orthography fire hundre og femti til cirka fem hundre int ja vel # mm int_orthography ja vel # mm int ee i dei seinare åra så har det vore ee mykje diskusjon om opptaksreglar til vidaregåande skolar da int_orthography e i dei seinare åra så har det vore e mykje diskusjon om opptaksreglar til vidaregåande skolar da int og # det som spesielt har vore diskutert er jo kor mykje alder skal ee telje i forhold til karakterar kva kva synest du # personleg om … ? int_orthography og # det som spesielt har vore diskutert er jo kor mykje alder skal e telje i forhold til karakterar kva kva synest du # personleg om … ? stavanger_uib_0401 je sunnst att allder bø telle litt menn je sunnst att karakterene bør telle messt da fårr de atte stavanger_uib_0401_orthography eg synest at alder bør telje litt men eg synest at karakterane bør telje mest da for det at stavanger_uib_0401 viss du ska bare gå ud fra alldår såmm åpptagskrav så # kåmm de bli slik att ee # uansett åmm du har lusst å jørr noe på skol'n så f- blir du kje stimulert te å jørr de fårr de atte stavanger_uib_0401_orthography viss du skal berre gå ut frå alder som opptakskrav så # kjem det bli slik at e # uansett om du har lyst å gjere noko på skolen så f- blir du ikkje stimulert til å gjere det for det at stavanger_uib_0401 du føle de atte de kann jo ver # +u(meg så enn aen) så kåmme inn på nesste skole du søge da stavanger_uib_0401_orthography du føler det at det kan jo vere # +u(meg som ein annan) som kjem inn på neste skole du søker da stavanger_uib_0401 å # da sidde +u likksåm å streve fårr inngentinng fårr du vet jo inngentinng åmm du kåmme inn på nesste skole du +u(t- har) tenngkt å søga stavanger_uib_0401_orthography og # da sit +u liksom og strever for ingenting for du veit jo ingenting om du kjem inn på neste skole du +u(t- har) tenkt å søke int mm int_orthography mm int akkurat int_orthography akkurat stavanger_uib_0401 så je syss att karakter'n bør telle messt da stavanger_uib_0401_orthography så eg synest at karakteren bør telje mest da int mm mm int_orthography mm mm int men ee men ee store delar av av ungdommen det ser ut til å å falle utanfor # det vanlege samfunnsmønsteret i dag ikkje sant int_orthography men e men e store delar av av ungdommen det ser ut til å å falle utanfor # det vanlege samfunnsmønsteret i dag ikkje sant stavanger_uib_0401 mm stavanger_uib_0401_orthography mm int dei # dei går ikkje på skolen har ikkje jobb og og kjem kanskje ut for ee alkohol- og og narkotikaproblem int_orthography dei # dei går ikkje på skolen har ikkje jobb og og kjem kanskje ut for e alkohol- og og narkotikaproblem stavanger_uib_0401 mm stavanger_uib_0401_orthography mm int ee kva synest du er er ee dette vesentleg ungdommens ee eiga skyld eller er det samfunnet som må påta seg litt av ansvaret for at det er blitt sånn ? int_orthography e kva synest du er er e dette vesentleg ungdommens e eiga skyld eller er det samfunnet som må påta seg litt av ansvaret for at det er blitt sånn ? stavanger_uib_0401 sammfunne må påta se litt annsvar fårr de e blitt sånn de e jo klart stavanger_uib_0401_orthography samfunnet må påta seg litt ansvar for det er blitt sånn det er jo klart stavanger_uib_0401 menn de har jo åg noe me denn innstilling du går me te # på onngdåmskol'n åmm fårr semmpel du får støtte jemmenefra te å ellår t- di stimulere +u dei te å jørr lekksår å # verrk- de pussje dei av gåre +u lissåm å # få de te å jørr noe å så stavanger_uib_0401_orthography men det har jo òg noko med den innstilling du går med til # på ungdomsskolen om for eksempel du får støtte heimanifrå til å eller t- dei stimulerer +u deg til å gjere lekser og # verrk- dei +x_pushar deg av garde +u liksom og # får deg til å gjere noko og så stavanger_uib_0401 menn sammfunne de e jo klart atte flere skolår k- børde jo konne n- ellår # sko jo blitt byggd da sånn atte di fikk en vidår udanning stavanger_uib_0401_orthography men samfunnet det er jo klart at fleire skolar k- burde jo kunne n- eller # skulle jo blitt bygde da sånn at dei fekk ein vidare utdanning int mm int_orthography mm stavanger_uib_0401 di så ville de da får det atte dårr e jo # di så ikkje alle s- dårr e jo di så vill menn ikkje kåmme inn # fårr å si de sånn sell åmm di har jorrt sitt besste stavanger_uib_0401_orthography dei som ville det da for det at der er jo # dei som ikkje alle s- der er jo dei som vil men ikkje kjem inn # for å seie det sånn sjølv om dei har gjort sitt beste int ja # akkurat akkurat int_orthography ja # akkurat akkurat int meiner du at ee skolesystemet ee # slik som vi har det nå er med på å skape taparar blant ungdommen ? int_orthography meiner du at e skolesystemet e # slik som vi har det nå er med på å skape taparar blant ungdommen ? stavanger_uib_0401 +u(ne je) vet ikke stavanger_uib_0401_orthography +u(nei eg) veit ikkje stavanger_uib_0401 skabe tabår vorrdan da i fårr ? stavanger_uib_0401_orthography skape taparar korleis da i for ? int nei ee dette at ee at det er ee konkurranse om å komme inn at ee int_orthography nei e dette at e at det er e konkurranse om å komme inn at e int at mange ikkje kjem inn og så krevst det ei viss form for utdanning for å få seg eit arbeid ikkje sant og int_orthography at mange ikkje kjem inn og så krevst det ei viss form for utdanning for å få seg eit arbeid ikkje sant og stavanger_uib_0401 ja de e jo klart atte # atte di føle sei atte stavanger_uib_0401_orthography ja det er jo klart at # at dei føler seg at int dermed så … int_orthography dermed så … stavanger_uib_0401 bler kannsje nevurderte di synnst de atte sammfunne kannsje +u issj gotar di på denn måd'n stavanger_uib_0401_orthography blir kanskje nevurderte dei synest det at samfunnet kanskje +u ikkje godtar dei på den måten stavanger_uib_0401 de e nå sånn e blitt då viss kje u får +u n udannelse å stavanger_uib_0401_orthography det er nå sånn er blitt da viss ikkje du får +u ein +x_utdannelse og stavanger_uib_0401 de e jo klart atte dessto mere stavanger_uib_0401_orthography det er jo klart at desto meir stavanger_uib_0401 de kann jo føre te atte du dessto mer du søge ellår viss du søge på mannge skolår då å +u ikke kåmme inn å stavanger_uib_0401_orthography det kan jo føre til at du desto meir du søker eller viss du søker på mange skolar da og +u ikkje kjem inn og stavanger_uib_0401 att du da føle de atte ## «nei ka ska eg likksåm hær å jørr» +u(litt sånn) %u stavanger_uib_0401_orthography at du da føler det at ## «nei kva skal eg liksom her å gjere» +u(litt sånn) %u int mm int_orthography mm stavanger_uib_0401 inngentinng å få jorrt å du får kannsje litt minndre selltilitt å nevurdere deg kannsje litt mer sell å stavanger_uib_0401_orthography ingenting å få gjort og du får kanskje litt mindre sjølvtillit og nedvurderer deg kanskje litt meir sjølv og int mm int_orthography mm stavanger_uib_0401 att du føl att ikkje du # greie noen tinng da stavanger_uib_0401_orthography at du føler at ikkje du # greier nokon ting da int ja ja int_orthography ja ja int har du noka tru på ee dette tiltaket som ee # regjeringa har beboda om å om å opprette fleire ee elevplassar og fleire # plassar i i yrkesopplæring # i skolen ? int_orthography har du noka tru på e dette tiltaket som e # regjeringa har beboda om å om å opprette fleire e elevplassar og fleire # plassar i i yrkesopplæring # i skolen ? stavanger_uib_0401 je tror ikke flere elevår i klass'ne vill # s- gå i no positiv rettning fårr de atte vi e nåkk så vi e å dette stavanger_uib_0401_orthography eg trur ikkje fleire elevar i klassane vil # s- gå i noka positiv retning for det at vi er nok som vi er og dette stavanger_uib_0401 da +u(ble de ble) minndre ti te vær enngkelt elev stavanger_uib_0401_orthography da +u(blir det blir) mindre tid til kvar enkelt elev int mm int_orthography mm stavanger_uib_0401 sånn syv å tyve elevår så vi har nå de synnst e e høu me nåkk stavanger_uib_0401_orthography sånn sju og tjue elevar som vi har nå det synest eg er haug med nok int mm int_orthography mm stavanger_uib_0401 verr fall i treie klasse e de syv å tyve elevår hær nå stavanger_uib_0401_orthography kvart fall i tredje klasse er det sju og tjue elevar her nå int mm int_orthography mm stavanger_uib_0401 de synnst je e høu me nåkk fårr de atte # +u nå føle du verr fall atte du e enn del a di menn viss du # eletalle blir da økt så # føle atte du har bar enn pullt da å jør ditt stavanger_uib_0401_orthography det synest eg er haug med nok for det at # +u nå føler du kvart fall at du er ein del av dei men viss du # elevtalet blir da auka så # føler at du har berre ein pult da og gjer ditt stavanger_uib_0401 å du føle att du # kannsj issje vill # få jorrt de du # ellår fått denn jellpen du burrde ha fått da stavanger_uib_0401_orthography og du føler at du # kanskje ikkje vil # få gjort det du # eller fått den hjelpa du burde ha fått da int mm int_orthography mm int mm mm int_orthography mm mm int mm int_orthography mm int %s ja # eit e vanskeleg spørsmål kanskje int_orthography %s ja # eit e vanskeleg spørsmål kanskje int trur du ee ungdommen av i dag # stort sett er ee er verre enn tidlegare tider ? int_orthography trur du e ungdommen av i dag # stort sett er e er verre enn tidlegare tider ? stavanger_uib_0401 næi stavanger_uib_0401_orthography nei int %l int_orthography %l stavanger_uib_0401 tror kke de je atte du har jo fårellre då så sie sånn ellår du høre de av # att di i denn # +u fårrge genrasjon'n seie de atte stavanger_uib_0401_orthography trur ikkje det eg at du har jo foreldre da som seier sånn eller du høyrer det av # at dei i den # +u +x_forrige generasjonen seier det at stavanger_uib_0401 de jo de kannsje di har nå kriminalitet å sånn de har jo økt # de e jo klart stavanger_uib_0401_orthography det jo det kanskje dei har nå kriminalitet og sånn det har jo auka # det er jo klart stavanger_uib_0401 å # menn åpførrsel vell stavanger_uib_0401_orthography og # men oppførsel vel stavanger_uib_0401 di sie att di va bere menn je tvile på åmm di va så mye hakk bedre de stavanger_uib_0401_orthography dei seier at dei var betre men eg tviler på om dei var så mykje hakk betre det stavanger_uib_0401 tro ikke mye så mye på stavanger_uib_0401_orthography trur ikkje mykje så mykje på stavanger_uib_0401 di kann ha værrt %u gallne di åg # ellår litt sånn sprøe # ufårnuffti +u(a å te) di åg tenngke stavanger_uib_0401_orthography dei kan ha vore %u galne dei òg # eller litt sånn sprøe # ufornuftige +u(av og til) dei òg tenker int ja int_orthography ja int ja int_orthography ja stavanger_uib_0401 menn issj i denn grad de tro je ikke stavanger_uib_0401_orthography men ikkje i den grad det trur eg ikkje stavanger_uib_0401 menn kriminalitet har jo økt å stavanger_uib_0401_orthography men kriminalitet har jo auka og stavanger_uib_0401 narkotikaproblemår har jo økt # mye så stavanger_uib_0401_orthography narkotikaproblem har jo auka # mykje så int ja ja int_orthography ja ja stavanger_uib_0401 de e jo klart … stavanger_uib_0401_orthography det er jo klart … int men det det behøver jo kanskje ikkje nødvendigvis å vere ungdommens eigen feil int_orthography men det det behøver jo kanskje ikkje nødvendigvis å vere ungdommens eigen feil stavanger_uib_0401 næi # de ann trenng issje verr de stavanger_uib_0401_orthography nei # det han treng ikkje vere det int nei int_orthography nei stavanger_uib_0401 næi stavanger_uib_0401_orthography nei int men kva med ee kva med det som ee eldre ofte beskylder dei unge for da nemleg det at dei er så skrekkeleg kravstore ? int_orthography men kva med e kva med det som e eldre ofte beskylder dei unge for da nemleg det at dei er så skrekkeleg kravstore ? int dei seier jo «det var ikkje vi i vår ungdom» int_orthography dei seier jo «det var ikkje vi i vår ungdom» stavanger_uib_0401 næi menn tid'ne har jo fåranndret sei å # mer tillbud e dårr kåmmt te onngdåmm å stavanger_uib_0401_orthography nei men tidene har jo forandra seg og # meir tilbod er der komme til ungdom og stavanger_uib_0401 mer e de å jørr å stavanger_uib_0401_orthography meir er det å gjere og stavanger_uib_0401 nei di kannsje f- krevd ikke så mye fårr de att di visste atte # ellår fårlanngkt ikke så mye då fårr di visste vell issje atte dårr va så velldi mye +u(å få) stavanger_uib_0401_orthography nei dei kanskje f- kravde ikkje så mykje for det at dei visste at # eller forlangte ikkje så mykje da for dei visste vel ikkje at der var så veldig mykje +u(å få) stavanger_uib_0401 %u sitvasjon menn de e jo klart att vi kreve litt mye merr da nå vi vet atte dårr e # mer vi kann få de e jo stavanger_uib_0401_orthography %u situasjonen men det er jo klart at vi krev litt mykje meir da når vi veit at der er # meir vi kan få det er jo stavanger_uib_0401 de synnst je verr fall e klart stavanger_uib_0401_orthography det synest eg kvart fall er klart int mm # mm int_orthography mm # mm int ee har du tenkt noko over ee kva som kan vere bakgrunnen for at det er # såpass mykje stoffmisbruk blant ungdommen i dag ? int_orthography e har du tenkt noko over e kva som kan vere bakgrunnen for at det er # såpass mykje stoffmisbruk blant ungdommen i dag ? int i kvart fall i visse miljø da int_orthography i kvart fall i visse miljø da stavanger_uib_0401 m di føle sei kje gotatt a sammfunne # sikkårt å stavanger_uib_0401_orthography m dei føler seg ikkje godtatte av samfunnet # sikkert og stavanger_uib_0401 %u gotatt så prøve di n- ude å %u å prøve å løse ellår stavanger_uib_0401_orthography %u godtatt så prøver dei n- ute og %u og prøver å løyse eller stavanger_uib_0401 +u nå vett sje je +u åss'n narkotika å sånn virrke menn stavanger_uib_0401_orthography +u nå veit ikkje eg +u korleis narkotika og sånn verkar men stavanger_uib_0401 de kann jo ver atte di føle de att %u nå di får den rus'n atte di ee ## sleppe alle problemene da å slepp å tenngke på allt de vonne så sjer ronnt i sammfunne stavanger_uib_0401_orthography det kan jo vere at dei føler det at %u når dei får den rusen at dei e ## slepp alle problema da og slepp å tenke på alt det vonde som skjer rundt i samfunnet stavanger_uib_0401 fårr verrd'n e jo kje akkorat go # sånn så ann e i dag stavanger_uib_0401_orthography for verda er jo ikkje akkurat god # sånn som ho er i dag int nei int_orthography nei stavanger_uib_0401 de e ann issje stavanger_uib_0401_orthography det er ho ikkje stavanger_uib_0401 så de e jo # litt trisst fårr di så issje klar å søga anndre veiår då stavanger_uib_0401_orthography så det er jo # litt trist for dei som ikkje klarer å søke andre vegar da int ja akkurat int_orthography ja akkurat int ja for det går jo til sjuande og sist utover dei sjølve kva ee int_orthography ja for det går jo til sjuande og sist utover dei sjølve kva e int har du tenkt noko over ee # for eksempel tvangsinnlegging av ee av stoffmisbrukarar ? int_orthography har du tenkt noko over e # for eksempel tvangsinnlegging av e av stoffmisbrukarar ? stavanger_uib_0401 ja asså je # e synns de atte stavanger_uib_0401_orthography ja altså eg # eg synest det at stavanger_uib_0401 +u se kåmme jo je synns je e litt fårr asså nå vet jo vorrd'n du vill åpp- ville reagert sell i en sitvasjon blitt hi- tvanngsinnlegg menn stavanger_uib_0401_orthography +u så kjem jo eg synest eg er litt for altså nå veit jo korleis du vil opp- ville reagert sjølv i ein situasjon blitt hi- tvangsinnlagd men stavanger_uib_0401 kannsje att de hadde jollpe te ein viss grad a blitt di hadd blitt tvanngsinleggd på gronn av atte di da hadde stavanger_uib_0401_orthography kanskje at det hadde hjelpt til ein viss grad å bli dei hadde blitt tvangsinnlagde på grunn av at dei da hadde stavanger_uib_0401 de mannge sie de att di vill ud a dette her menn di klare de kke sell stavanger_uib_0401_orthography det mange seier det at dei vil ut av dette her men dei klarer det ikkje sjølve stavanger_uib_0401 menne å så vett kje di %u +u(vor du) ska få jellp allsa sånn +u henne å ve att di hadde blitt tvanngsinleggde så kann ver att di hadde klart å bjunna ett nutt liv da å stavanger_uib_0401_orthography men og så veit ikkje dei %u +u(kor du) skal få hjelp altså sånn +u hen og ved at dei hadde blitt tvangsinnlagde så kan vere at dei hadde klart å begynne eit nytt liv da og stavanger_uib_0401 følt se mer gotatt i sammfunne allsa sånn # ettårpå stavanger_uib_0401_orthography følt seg meir godtatt i samfunnet altså sånn # etterpå int mm int_orthography mm int mm mm int_orthography mm mm int mm int_orthography mm int men ee trur du # det eventuelt ville krevje ei ei form for # oppfølging etterpå ? int_orthography men e trur du # det eventuelt ville krevje ei ei form for # oppfølging etterpå ? int altså at ein ee ein ee klarer å å slutte å bruke # rusmiddel da men men du kjem ut igjen # til dei same problema liksom det same vanskelege samfunnet int_orthography altså at ein e ein e klarer å å slutte å bruke # rusmiddel da men men du kjem ut igjen # til dei same problema liksom det same vanskelege samfunnet stavanger_uib_0401 ja de kann sikkår føle de sånn me att fårr de att di v- vet atte stavanger_uib_0401_orthography ja dei kan sikkert føle det sånn med at for det at dei v- veit at stavanger_uib_0401 ellår anndre fållk da vet va fårrtid di har hatt # å di føle de atte stavanger_uib_0401_orthography eller andre folk da veit kva fortid dei har hatt # og dei føler det at stavanger_uib_0401 de e vannskeli bunn ett nutt liv så lennge di bare vet att di har verrt narkomane fårr eksemmpel stavanger_uib_0401_orthography det er vanskeleg begynne eit nytt liv så lenge dei berre veit at dei har vore narkomane for eksempel int mm int_orthography mm int mm int_orthography mm stavanger_uib_0401 +u sassyi nåkk enn # de e nåkk enn +u mærr prosess di må jennåm # å denn e sikkår issje +u kårrt # s- kann je tro stavanger_uib_0401_orthography +u sannsynlegvis nok ein # det er nok ein +u meir prosess dei må gjennom # og den er sikkert ikkje +u kort # s- kan eg tru int mm int_orthography mm int m nei int_orthography m nei int kva er du # sjølv mest bekymra for når det gjeld di eiga framtid ? int_orthography kva er du # sjølv mest bekymra for når det gjeld di eiga framtid ? stavanger_uib_0401 +u je e litt redd atomvåben je stavanger_uib_0401_orthography +u eg er litt redd atomvåpen eg int ja int_orthography ja stavanger_uib_0401 de e %u lese åmm ee stavanger_uib_0401_orthography det er %u les om e stavanger_uib_0401 væ fall je ha hørt att de gå ann å udrydde verrd'n ti ganngår å da stavanger_uib_0401_orthography kvart fall eg ha høyrt at det går an å utrydde verda ti gonger og da stavanger_uib_0401 æ synns de e litt niffst je å tenngke på att di har stavanger_uib_0401_orthography eg synest det er litt nifst eg å tenke på at dei har stavanger_uib_0401 kannsje åmm femm-ti år å så # minn udannelse ellår minn udannelse e ferrdi åmm femm år å # så +u ma sjer ettårpå ellår va kann sje før stavanger_uib_0401_orthography kanskje om fem-ti år og så # min +x_utdannelse eller min +x_utdannelse er ferdig om fem år og # så +u kva skjer etterpå eller kva kan skje før stavanger_uib_0401 +u kåmm du få leve ett liv # lanngt +u(ud da ellår) # kåmme de bare te å # trykke på knappene å så ## e sje verrd'n mer # e dårr de å synns e e litt niffst stavanger_uib_0401_orthography +u kjem du få leve eit liv # langt +u(ut da eller) # kjem det berre til å # trykke på knappane og så ## er ikkje verda meir # er der det òg synest eg er litt nifst int ja int_orthography ja int ja # ja int_orthography ja # ja int ja int_orthography ja int {innleiande kommentarar} int_orthography {innleiande kommentarar} int kva klasse går du i ? int_orthography kva klasse går du i ? stavanger_uib_0402 gå i +u tree stavanger_uib_0402_orthography går i +u tredje int ja vel int_orthography ja vel int kva linjefag da har du valt ? int_orthography kva linjefag da har du valt ? stavanger_uib_0402 tar +u ta språglie stavanger_uib_0402_orthography tar +u dette språklege int ja vel akkurat int_orthography ja vel akkurat int kvifor har du valt det ? int_orthography kvifor har du valt det ? stavanger_uib_0402 ee # de +u tenng hadde lusst # å udann me noe innen # innen ee reiselive stavanger_uib_0402_orthography e # det +u tenkte hadde lyst # å utdanne meg noko innan # innan e reiselivet stavanger_uib_0402 +u a reinte me atte # måtte ha språglie linnja stavanger_uib_0402_orthography +u og rekna med at # måtte ha språkleg linje int mm int_orthography mm int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 så deffår eg tog de %l stavanger_uib_0402_orthography så derfor eg tok det %l int ja int_orthography ja int føler du at ee det har svart til ee # eller det linjevalet du har ee føretatt da at det har # svart til ee # forventningane om om det du har tenkt å bruke det til ? int_orthography føler du at e det har svart til e # eller det linjevalet du har e føretatt da at det har # svart til e # forventningane om om det du har tenkt å bruke det til ? stavanger_uib_0402 ja # jo de har de jo fårr de e jo # de e jo de så du stavanger_uib_0402_orthography ja # jo det har det jo for det er jo # det er jo det som du stavanger_uib_0402 +u(de e jo de e jo) bare språge +u du lere så likksåm # de he- hadd ikkje noe sånn større fårhåpningår åmm mærr enn de så eg har lert ellar # di prøve å +l(lera mei) %l stavanger_uib_0402_orthography +u(det er jo det er jo) berre språket +u du lærer så liksom # det he- hadde ikkje nokon sånne større fårhåpningar om meir enn det som eg har lært eller # dei prøver å +l(lære meg) %l int %l # ja int_orthography %l # ja stavanger_uib_0402 så stavanger_uib_0402_orthography så int korleis trivst du på skolen generelt sett ? int_orthography korleis trivst du på skolen generelt sett ? stavanger_uib_0402 jo e trives velldi gått # gronnen menn stavanger_uib_0402_orthography jo eg trivst veldig godt # grunnen men stavanger_uib_0402 menn # e savvne i gronnen sånn # sånn # vanlie tinng sånn så # itt bere fårrhåll på +u(skol'n litt) mer sånn sammhåll å stavanger_uib_0402_orthography men # eg saknar i grunnen sånn # sånn # vanlege ting sånn som # litt betre forhold på +u(skolen litt) meir sånn samhald og stavanger_uib_0402 å likksåm de me litt mer sånn +u å kåmme på skole stavanger_uib_0402_orthography og liksom det med litt meir sånn +u å komme på skole stavanger_uib_0402 så ska du ha di di ti +u tim me di lerene stavanger_uib_0402_orthography så skal du ha dei dei dei +u time med dei lærarane stavanger_uib_0402 å så s- glemme du likksåm resst'n +u e stavanger_uib_0402_orthography og så s- gløymer du liksom resten +u eg stavanger_uib_0402 e mene dårr e dårr manngle litt sånn felleskab # ud'nåm fa- de faglia stavanger_uib_0402_orthography eg meiner der er der manglar litt sånn fellesskap # utanom fa- det faglege stavanger_uib_0402 så me konne jærrne # i sånn så i fjor fårr eksemmpel så ma- så hadde di kke noe %u særli skoletur +u(de synns je e) gannske vikkti fårr # sammhålle på +u skolen stavanger_uib_0402_orthography så vi kunne gjerne # i sånn som i fjor for eksempel så ma- så hadde dei ikkje nokon %u særleg skoletur +u(det synest eg er) ganske viktig for # samhaldet på +u skolen int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 %u likksåm # de va dårr inngenting av stavanger_uib_0402_orthography %u liksom # det var der ingenting av int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 +u(de ar de likksåm værrt) har eg hørrt verr fall # ha værrt mer på di anndre skol'ne stavanger_uib_0402_orthography +u(det har det liksom vore) har eg høyrt kvart fall # har vore meir på dei andre skolane int ja int_orthography ja stavanger_uib_0402 sånn me Kånngsgår +u(di arangsjere) litt mere stavanger_uib_0402_orthography sånn med Kongsgård +u(dei arrangerer) litt meir int ja int_orthography ja stavanger_uib_0402 menn de e vell litte granne # eleven +u så feil å innstilling likksåm atte # «nei me tar hellår fri sted'n fårr å verr me på de likksåm» stavanger_uib_0402_orthography men det er vel lite grann # elevane +u sin feil og innstilling liksom at # «nei vi tar heller fri staden for å vere med på det liksom» stavanger_uib_0402 å el- å leråren åg fårrdi # «å de bler jo kje noe av så vorrfårr ska me # jørr de» %u stavanger_uib_0402_orthography og el- og læraren òg fordi # «å det blir jo ikkje noko av så korfor skal vi # gjere det» %u int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 «å di turen di har jo værrt me honndre ganngår der kåmme jo bare noen få elevår så koffår # koffår ska-» stavanger_uib_0402_orthography «å dei turane dei har jo vore med hundre gonger der kjem jo berre nokon få elevar så korfor # korfor ska-» stavanger_uib_0402 litt sånn går di jærrne inn fårr å ikkje # værr me på noe sell hellår så di e me å ødlegge alle partår asså stavanger_uib_0402_orthography litt sånn går dei gjerne inn for å ikkje # vere med på noko sjølve heller så dei er med og øydelegg alle partar altså int mm mm int_orthography mm mm stavanger_uib_0402 så de savvne ja stavanger_uib_0402_orthography så det saknar ja int ja # så du føler at ee miljøet her ved skolen kanskje er veldig # du kan seie ee skole- og læreretta da ? int_orthography ja # så du føler at e miljøet her ved skolen kanskje er veldig # du kan seie e skole- og læreretta da ? int at det ikkje er # noko særleg sosialt retta ? int_orthography at det ikkje er # noko særleg sosialt retta ? stavanger_uib_0402 ja stavanger_uib_0402_orthography ja stavanger_uib_0402 mm stavanger_uib_0402_orthography mm int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 apsolutt stavanger_uib_0402_orthography absolutt int ja akkurat int_orthography ja akkurat int men ee stort sett korleis synest du forholda mellom elevane er er det int_orthography men e stort sett korleis synest du forholda mellom elevane er er det int er det ee mykje innbyrdes konkurranse om ee # om karakterar og dette å vere best og # og slike ting ? int_orthography er det e mykje innbyrdes konkurranse om e # om karakterar og dette å vere best og # og slike ting ? stavanger_uib_0402 +u asså stavanger_uib_0402_orthography +u altså stavanger_uib_0402 nei de e tro # i enngkilte # klassår stavanger_uib_0402_orthography nei det er trur # i enkelte # klassar stavanger_uib_0402 å sam- i fjor hadde je enn klasse me tyssk +u asså der va de velldi sånn # «ka fekk du ?» å stavanger_uib_0402_orthography og sam- i fjor hadde eg ein klasse med tysk +u altså der var det veldig sånn # «kva fekk du ?» og stavanger_uib_0402 de va likksåm da va de velldi kongkorannse menn i vår klasse +u(dær e dårr) # svært lide kongkorannse åmm karakterene stavanger_uib_0402_orthography det var liksom da var det veldig konkurranse men i vår klasse +u(der er der) # svært lite konkurranse om karakterane stavanger_uib_0402 så # de har eg ikkje mærrkt noe særlikt allså menn stavanger_uib_0402_orthography så # det har eg ikkje merka noko særleg altså men int nei int_orthography nei stavanger_uib_0402 menn du føle jo sjøl atte nårr du likksåm ikkje får så gått te så stavanger_uib_0402_orthography men du føler jo sjølv at når du liksom ikkje får så godt til så stavanger_uib_0402 så de e litt ekkelt å gå på gumm å så jærrne få enn # dårli karakter stavanger_uib_0402_orthography så det er litt ekkelt å gå på gym og så gjerne få ein # dårleg karakter stavanger_uib_0402 du føle de jo på deg så likksåm de bler ett præss på måde åg stavanger_uib_0402_orthography du føler det jo på deg så liksom det blir eit press på måte òg int ja int_orthography ja stavanger_uib_0402 menn stavanger_uib_0402_orthography men stavanger_uib_0402 menn likksm di snakk åmm å ta vekk +u saraktern å sånn å de konn eg ikkje tenngke mæi stavanger_uib_0402_orthography men liksom dei snakkar om å ta vekk +u karakterane og sånn og det kunne eg ikkje tenke meg stavanger_uib_0402 ijænn så de e sva- de passe jo lide te i minn # tanngke åmm karakterår då menn stavanger_uib_0402_orthography igjen så det er sva- det passar jo lite til i min # tanke om karakterar da men int ehe int_orthography ehe int ja int_orthography ja int du meiner at karakterane er ee nødvendige ? int_orthography du meiner at karakterane er e nødvendige ? stavanger_uib_0402 ja eg tro de stavanger_uib_0402_orthography ja eg trur det int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 fårr # eg meine vidåre stavanger_uib_0402_orthography for # eg meiner vidare stavanger_uib_0402 mann ska i yrrke å sånn åg så tro je att de e vi- velldi vikkti %u stavanger_uib_0402_orthography ein skal i yrke og sånn òg så trur eg at det er vi- veldig viktig %u stavanger_uib_0402 fårr # enn yrrkesjivene ellår nærrmåre stavanger_uib_0402_orthography for # ein yrkesgivande eller nærmare stavanger_uib_0402 denn skol'n du vellge vidåre +u åså konne se på karakterne fårr de atte stavanger_uib_0402_orthography den skolen du vel vidare +u å kunne sjå på karakterane for det at stavanger_uib_0402 de e velldi lett å snakk åmm ett menneske atte stavanger_uib_0402_orthography det er veldig lett å snakke om eit menneske at stavanger_uib_0402 %k atte de e så å så gå- ellår de # har fårrusettningår fårr å # greie seg vidåre å snakke få- fint ronnt de likksåm %u stavanger_uib_0402_orthography %k at det er så og så gå- eller det # har +x_forutsetningar for å # greie seg vidare og snakke få- fint rundt det liksom %u stavanger_uib_0402 menn du vett %u # nårr du har karakterår så kann du likksåm mer jennåm åre se åmm +u de arrbeide # trutt å jevvnt likksåm menn stavanger_uib_0402_orthography men du veit %u # når du har karakterar så kan du liksom meir gjennom året sjå om +u dei arbeider # trutt og jamt liksom men stavanger_uib_0402 så e tro e tro de e vi- vikkti asså stavanger_uib_0402_orthography så eg trur eg trur det er vi- viktig altså int ja ja int_orthography ja ja stavanger_uib_0402 fårr å presse di fårr stavanger_uib_0402_orthography for å presse dei for stavanger_uib_0402 e meine dårr e ett enårrmt slakkt slakke sånn enn stavanger_uib_0402_orthography eg meiner der er eit enormt slakt slakke sånn ein stavanger_uib_0402 ee st- sånn %u enårrmt slakke onngdåmmene nå mærrk e stavanger_uib_0402_orthography e st- sånn %u enormt slakke ungdommane nå merkar eg stavanger_uib_0402 de inn- sånn innstilling te skol'n å sånn stavanger_uib_0402_orthography det inn- sånn innstilling til skolen og sånn stavanger_uib_0402 de dårr e mannge så gå me går dårr bare fårr de atte # me +u(har sje) noe aent å jørr me får sje jåbb å sånn stavanger_uib_0402_orthography det der er mange som går vi går der berre for det at # vi +u(har ikkje) noko anna å gjere vi får ikkje jobb og sånn stavanger_uib_0402 å då mein eg atte karakterene de e me på å # te å press åss å gå likksåm stavanger_uib_0402_orthography og da meiner eg at karakterane dei er med på å # til å presse oss å gå liksom int mm # mm int_orthography mm # mm stavanger_uib_0402 te å press åss å jørr enn innsatts stavanger_uib_0402_orthography til å presse oss å gjere ein innsats int akkurat akkurat int_orthography akkurat akkurat stavanger_uib_0402 de jellpe +u(på innstillingen) likksåm stavanger_uib_0402_orthography det hjelper +u(på innstillinga) liksom int ja akkurat int_orthography ja akkurat int men føler du at ee at skolen ee slik som den er nå ee int_orthography men føler du at e at skolen e slik som den er nå e int kan du seie er i ee står i forhold til samfunnet for øvrig eller er skolen noko heilt spesielt for seg som ikkje er # samfunnsretta kan du seie ? int_orthography kan du seie er i e står i forhold til samfunnet for øvrig eller er skolen noko heilt spesielt for seg som ikkje er # samfunnsretta kan du seie ? stavanger_uib_0402 %s stavanger_uib_0402_orthography %s int klarer skolen å å å følge opp det som ee # det som pregar kvardagen rundt oss elles ? int_orthography klarer skolen å å å følge opp det som e # det som pregar kvardagen rundt oss elles ? stavanger_uib_0402 ja te enn viss grad stavanger_uib_0402_orthography ja til ein viss grad int ja int_orthography ja stavanger_uib_0402 så jørr de jo de menn stavanger_uib_0402_orthography så gjer det jo det men stavanger_uib_0402 fårrk- kann +u du prøv å fårklara de litt nærrmåre sånn +u va stavanger_uib_0402_orthography fårrk- kan +u du prøve å forklare det litt nærmare sånn +u kva int ja eg tenker på ee eg meiner du har ditt daglege liv utanfor skolen ikkje sant ? int_orthography ja eg tenker på e eg meiner du har ditt daglege liv utanfor skolen ikkje sant ? stavanger_uib_0402 mhm stavanger_uib_0402_orthography mhm int og så har du # livet ditt på skolen int_orthography og så har du # livet ditt på skolen int ee føler du at desse to tinga # heng saman eller er det er det to vidt forskjellige ting ? int_orthography e føler du at desse to tinga # heng saman eller er det er det to vidt forskjellige ting ? int eg meiner klarer skolen å følge med i tida for å seie det sånn ? int_orthography eg meiner klarer skolen å følge med i tida for å seie det sånn ? stavanger_uib_0402 ja stavanger_uib_0402_orthography ja stavanger_uib_0402 ja jørr jo de # menn stavanger_uib_0402_orthography ja gjer jo det # men int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 de e lissåm ikkje sånn eg eg ser de på +u(litt sånn) to adsjillte tinng stavanger_uib_0402_orthography det er liksom ikkje sånn eg eg ser det på +u(litt sånn) to åtskilde ting stavanger_uib_0402 di prøve likksåm åså # få skol'n te bli # litt mer sånn # sammen me # live ditt ellårs menn stavanger_uib_0402_orthography dei prøver liksom å # få skolen til bli # litt meir sånn # saman med # livet ditt elles men stavanger_uib_0402 de jørr jo kje de asså stavanger_uib_0402_orthography det gjer jo ikkje det altså stavanger_uib_0402 ikkje fullt de kåmm de kåmme +u de alldri te greie fårr de e jo # tråss allt # de e jo enn enn egen stavanger_uib_0402_orthography ikkje fullt det kjem det kjem +u dei aldri å greie for det er jo # trass alt # det er jo ein ein eigen stavanger_uib_0402 å de kåmme de allti te værr # så stavanger_uib_0402_orthography og det kjem det alltid å vere # så int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 menn ee eg tro de e de mye bere nå # fårrhålle sånn s- # nå me skol'n å prevatlive enn de de va før stavanger_uib_0402_orthography men e eg trur det er det mykje betre nå # forholdet sånn s- # nå med skolen og privatlivet enn det det var før int ja int_orthography ja stavanger_uib_0402 menn noe sånn særlikt bere de tvil eg på +u(åmm kåmme te å) bli stavanger_uib_0402_orthography men noko sånn særleg betre det tviler eg på +u(om kjem til å) bli int mm # mm int_orthography mm # mm int i dei seinare åra så har det vore ee mykje diskutert om opptaksreglar til ee vidaregåande skole int_orthography i dei seinare åra så har det vore e mykje diskutert om opptaksreglar til e vidaregåande skole int og ee det som særleg har vore diskutert er jo ee kor mykje alder skal telje i forhold til ee karakterar # ved opptak int_orthography og e det som særleg har vore diskutert er jo e kor mykje alder skal telje i forhold til e karakterar # ved opptak int kva kva synest du om det ? int_orthography kva kva synest du om det ? stavanger_uib_0402 nei de synns eg e # de # de e heilt galt de asså fårr stavanger_uib_0402_orthography nei det synest eg er # det # det er heilt gale det altså for stavanger_uib_0402 dårr e velldi manngen # fårr semmpel du bjunne på barneskol'n %u nårr di tar ud %u barneskol'n stavanger_uib_0402_orthography der er veldig mange # for eksempel du begynner på barneskolen %u når dei tar ut %u barneskolen stavanger_uib_0402 så e dårr +u velldi manngen elevår di e # innstillte på bjunn på skoln di ha jærrna evvnår ellår di # e modne nåkk te å bjunne på en skole stavanger_uib_0402_orthography så er der +u veldig mange elevar dei er # innstilte på begynne på skolen dei har gjerne evner eller dei # er modne nok til å begynne på ein skole stavanger_uib_0402 så bjunne di jærrna ett år før # å de fårr semmpel e ett %u eksemmpel på mæi stavanger_uib_0402_orthography så begynner dei gjerne eit år før # og det for eksempel er eit %u eksempel på meg stavanger_uib_0402 å eg bjunnt ett år før å bjunnt me %u veninne da så va # ett år elldre stavanger_uib_0402_orthography og eg begynte eit år før og begynte med %u venninne da som var # eit år eldre stavanger_uib_0402 å på barnesko'n då va de greit menn # va sånn småtinng såmm stavanger_uib_0402_orthography og på barneskolen da var det greitt men # var sånne småting som stavanger_uib_0402 sånn # kongkoranngsår vi hadde så fikk jærrn ikkje eg di # di mærrken så di fikk på gronn a minn alldår stavanger_uib_0402_orthography sånne # konkurransar vi hadde så fekk gjerne ikkje eg dei # dei merka som dei fekk på grunn av min alder int mm int_orthography mm int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 de va jo heilt sprøtt fårr eg ha jorrt akkorat de samme så di stavanger_uib_0402_orthography det var jo heilt sprøtt for eg hadde gjort akkurat det same som dei stavanger_uib_0402 kåmm du åpp i onngdåmskolen stavanger_uib_0402_orthography kom du opp i ungdomsskolen int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 da merrkt du hell ikkj- i gronn'n ikke %u velldi +u menn my der menn så kåmme de te åpptak te vidåre skolår stavanger_uib_0402_orthography da merka du heller ikkj- i grunnen ikkje %u veldig +u men mykje der men så kjem det til opptak til vidare skolar stavanger_uib_0402 å då mærrkt eg atte # di så hadde alldår di di så hadde alldåren di fekk mer påenng enn mæi stavanger_uib_0402_orthography og da merka eg at # dei som hadde alder dei dei som hadde alderen dei fekk meir poeng enn meg stavanger_uib_0402 å de jor att jæi ikke jærrne ikke kåmm mæi inn på denn skolen stavanger_uib_0402_orthography og det gjorde at eg ikkje gjerne ikkje kom meg inn på den skolen int mm int_orthography mm int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 å mene de e galt viss atte du e # innstillte på å bjunne på en skole å ikkje kåmme inn på gronn av alldåren stavanger_uib_0402_orthography og meiner det er gale viss at du er # innstilt på å begynne på ein skole og ikkje kjem inn på grunn av alderen int ja int_orthography ja stavanger_uib_0402 så ee # så eg synns di tar allfår mye hennsyn te alldåren stavanger_uib_0402_orthography så e # så eg synest dei tar altfor mykje +x_hensyn til alderen stavanger_uib_0402 å då %u bare # vidåre nø- elldre ellår våkksne så bjunne på skol'n stavanger_uib_0402_orthography og da %u berre # vidare nø- eldre eller vaksne som begynner på skolen stavanger_uib_0402 de e jo mannge tilfellår på yrrkeskolår # att de sjer atte stavanger_uib_0402_orthography det er jo mange tilfelle på yrkesskolar # at det skjer at stavanger_uib_0402 våkksne kåmme lettåre inn på gronn av att di har alldåren så di onnge da så jærrne e intresert i de kåmm ikke inn på gronn av atte # di har # mær # påenng på gronn av alldåren å sånn stavanger_uib_0402_orthography vaksne kjem lettare inn på grunn av at dei har alderen så dei unge da som gjerne er interesserte i det kjem ikkje inn på grunn av at # dei har # meir # poeng på grunn av alderen og sånn int ja int_orthography ja stavanger_uib_0402 så må du vennte te de bler # må du ta de +u en jåbb så u kje e intresert i stavanger_uib_0402_orthography så må du vente til det blir # må du ta deg +u ein jobb som du ikkje er interessert i int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 å så må du vennte noen år før du kann bjunna stavanger_uib_0402_orthography og så må du vente nokon år før du kan begynne int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 å da k- de går likksåm inn enn onne sirrkel på n måde # synns je stavanger_uib_0402_orthography og da k- det går liksom inn ein vond sirkel på ein måte # synest eg int ja # ja # akkurat int_orthography ja # ja # akkurat stavanger_uib_0402 å de sunns je de burrde få vekk asså stavanger_uib_0402_orthography og det synest eg dei burde få vekk altså int ja int_orthography ja int ja for du ser jo det at store delar av ungdommen i dag den ee # ser ut til å falle utano- utanfor dette etablerte systemet vårt og int_orthography ja for du ser jo det at store delar av ungdommen i dag den e # ser ut til å falle utano- utanfor dette etablerte systemet vårt og int som du sa dei kjem ikkje inn på skole int_orthography som du sa dei kjem ikkje inn på skole int og e # va- arbeid kan det vere vanskeleg å få også int_orthography og e # va- arbeid kan det vere vanskeleg å få også stavanger_uib_0402 mm stavanger_uib_0402_orthography mm int alkohol- og stoffmisbruk da # er blitt meir utbreidd int_orthography alkohol- og stoffmisbruk da # er blitt meir utbreidd int meiner du at dette er ee ungdommens eigen feil eller eller ee # må samfunnet ta sin del av ansvaret ## for at nokon såkalla fell utanfor ? int_orthography meiner du at dette er e ungdommens eigen feil eller eller e # må samfunnet ta sin del av ansvaret ## for at nokon såkalla fell utanfor ? stavanger_uib_0402 nei e tro kke de e ## bare onngdåmmen sin egen feil tro de har # %u mye me sammfonne å jørr stavanger_uib_0402_orthography nei eg trur ikkje det er ## berre ungdommen sin eigen feil trur det har # %u mykje med sammfunnet å gjere stavanger_uib_0402 +u fårr viss de hadde værrt bare onngdåmmen sinn egen feil # så børde jo # em # fårrbruge værrt stort # før åg stavanger_uib_0402_orthography +u for viss det hadde vore berre ungdommen sin eigen feil # så burde jo # em # forbruket vore stort # før òg stavanger_uib_0402 ellår # i elldre tidår stavanger_uib_0402_orthography eller # i eldre tider stavanger_uib_0402 +u å meine ## du har jo tillganng på ståffe viss +u de vill stavanger_uib_0402_orthography +u og meiner ## du har jo tilgang på stoffet viss +u du vil stavanger_uib_0402 m- å ee sa- e tro sammfunne ha udvikklet se på sånn # sånn måde atte stavanger_uib_0402_orthography m- og e sa- eg trur samfunnet har utvikla seg på sånn # sånn måte at stavanger_uib_0402 +u(e så) mannge så føle live såmm ett press på måde atte di # ikkje kann # grei å åppnå # de så jærrne manngen anndre jørr stavanger_uib_0402_orthography +u(er så) mange som føler livet som eit press på måte at dei # ikkje kan # greie å oppnå # det som gjerne mange andre gjer int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 de føle ja atte di # lissåm stavanger_uib_0402_orthography dei føler ja at dei # liksom stavanger_uib_0402 +u(bare sa ett l-) eksemmpel mei at e mannge ganngår e stavanger_uib_0402_orthography +u(berre ta eit l-) eksempel meg at er mange gonger eg stavanger_uib_0402 e føle meg heil sånn ud'nåm di anndre de virrke såmm di får de velldi gått till stavanger_uib_0402_orthography eg føler meg heilt sånn utanom dei andre det verkar som dei får det veldig godt til stavanger_uib_0402 å så e du en sånn ud'nåm anndre # å du # du vett lissåm ikkje jærrna att resst'n a jenngen tenngke på same måde så deg # sannt stavanger_uib_0402_orthography og så er du ein sånn utanom andre # og du # du veit liksom ikkje gjerne at resten av gjengen tenker på same måte som deg # sant int nei int_orthography nei stavanger_uib_0402 menn så e de ja- e dårr jærrn noen så e svage +u(li sånn) tenngke sånn atte «herrlighed» a- e- eg tenngk +u omm meg sjøl att eg kann +u kje ver dommår +u enn di anndre fårr de åmm ikkje eg får de te stavanger_uib_0402_orthography men så er det ja- er der gjerne nokon som er svake +u(litt sånn) tenker sånn at «herlegheit» a- e- eg tenker +u om meg sjølv at eg kann +u kje vere dummare +u enn dei andre for det om ikkje eg får det til stavanger_uib_0402 å %u +u sakkt «gu # dårr e jo kje sjanngse fårr mei» stavanger_uib_0402_orthography og %u +u sagt «gud # der er jo ikkje sjanse for meg» stavanger_uib_0402 så kåmme di jærrna i # i ee # +u klamme me fårelldrene fårelldrene ha jærrna åg sine # problemår stavanger_uib_0402_orthography så kjem dei gjerne i # i e # +u klemme med foreldra foreldra har gjerne òg sine # problem stavanger_uib_0402 jærrne me jåbb derr e jo mye sånn stressåpplegg i sammfunne atte stavanger_uib_0402_orthography gjerne med jobb der er jo mykje sånn stressopplegg i samfunnet at int mm mm int_orthography mm mm stavanger_uib_0402 du trænnge mye penngår fårr å åppnå de +u vi vill å # få denn # få de te sånn så du vill s- # har de møj å si me penngår asså stavanger_uib_0402_orthography du treng mykje pengar for å oppnå det +u vi vil og # få den # få det til sånn som du vil s- # har det mykje å seie med pengar altså stavanger_uib_0402 å då di virrke jo inn på fårrhålle # både jemme å ellårs # i sånn sosialt stavanger_uib_0402_orthography og da det verkar jo inn på forholdet # både heime og elles # i sånn sosialt int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 å e tro atte # de jørr atte onngdåmm'n måde føle se sånn ## tesidesatt stavanger_uib_0402_orthography og eg trur at # det gjer at ungdommen måte føler seg sånn ## tilsidesett stavanger_uib_0402 akkra såmm jærrne fårelldrene føle se te- tesidesatt # ee te onngdåmmene stavanger_uib_0402_orthography akkurat som gjerne foreldra føler seg te- tilsidesette # e til ungdommane int ja int_orthography ja stavanger_uib_0402 å da har me de # atte onngdåmmen +u å fårelldren %u sjillte stavanger_uib_0402_orthography og da har vi det # at ungdommen +u og foreldra %u skilde stavanger_uib_0402 de så meine att de e enn velldi vikkti her ska værr enn sånn # ett gått sammhåll me di fårr de atte di kann ler av veranndre stavanger_uib_0402_orthography det så meiner at det er ein veldig viktig her skal vere ein sånn # eit godt samhald med dei for det at dei kan lære av kvarandre int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 nårr di blir sjillte så bler # onngdåmm # fårelldrene ha jærrne litt mer sånn # livvsærfaring stavanger_uib_0402_orthography når dei blir skilde så blir # ungdom # foreldra har gjerne litt meir sånn # livserfaring stavanger_uib_0402 å di vet jo # mer va live e menn onngdåmmen di har inngentinng nårr di ikkje får mer a fårelldrene stavanger_uib_0402_orthography og dei veit jo # meir kva livet er men ungdommen dei har ingenting når dei ikkje får meir av foreldra int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 å ikkje får j- mærr jellp så e de jo klart de du bler heilt # du føle deg sm en lid'n mus i ett stort sammfunn stavanger_uib_0402_orthography og ikkje får j- meir hjelp så er det jo klart det du blir heilt # du føler deg som ei lita mus i eit stort samfunn int ja int_orthography ja stavanger_uib_0402 å då kå- sammle de jærrne sånn # gruppår # så # føle de på same måde stavanger_uib_0402_orthography og da kå- samlar det gjerne sånne # grupper # som # føler det på same måte int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 å nårr du e enn gruppe så føle på same måde stavanger_uib_0402_orthography og når du er ei gruppe som føler på same måte stavanger_uib_0402 så e de velldi lett å ta te enn lette løsning korr du kann # korr du kann # s- svømme ud av enn tinng ellår # glemme de vekk stavanger_uib_0402_orthography så er det veldig lett å ta til ein lett løysing kor du kan # kor du kan # s- svømme ut av ein ting eller # gløyme det vekk int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 så e tror fakktis mye a sa- udvikklingen a sammfunne e feil stavanger_uib_0402_orthography så eg trur faktisk mykje av sa- utviklinga av samfunnet er feil stavanger_uib_0402 menn de e velldi lett å si att de e bare sammfunne fårr de atte dårr e mannge så # manngen så si «å må jellpe onngdåmmen» fårr de atte de e ikkje bare onngdåmmen ellår stavanger_uib_0402_orthography men det er veldig lett å seie at det er berre samfunnet for det at der er mange som # mange som seier «å må hjelpe ungdommen» for det at det er ikkje berre ungdommen eller int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 de e mye onngdåmmen sinn feil åg stavanger_uib_0402_orthography det er mykje ungdommen sin feil òg stavanger_uib_0402 innstillingen fårr dårr e enn enårrmt sånn # dårr e møje ladskab asså stavanger_uib_0402_orthography innstillinga for der er ein enormt sånn # der er mykje latskap altså stavanger_uib_0402 eg ser bare på vår eg- egen grupp- ja ellår jenng da stavanger_uib_0402_orthography eg ser berre på vår eg- eiga grupp- ja eller gjeng da stavanger_uib_0402 +u(me e) så lade atte de e stavanger_uib_0402_orthography +u(vi er) så late at det er int %l int_orthography %l stavanger_uib_0402 å du vett +u att nårr ikkje me får noe te så ha me velldi lett fårr å # klanndre # både lerare å sammfunne # å tinng stavanger_uib_0402_orthography og du veit +u at når ikkje vi får noko til så har vi veldig lett for å # klandre # både lærarar og samfunnet # og ting stavanger_uib_0402 de e litt farli menn stavanger_uib_0402_orthography det er litt farleg men int ja int_orthography ja stavanger_uib_0402 sånn # stort sett så tro je atte de # de e udvikklingen så ha jorrt de stavanger_uib_0402_orthography sånn # stort sett så trur eg at det # det er utviklinga som har gjort det int mm mm int_orthography mm mm int du trur ikkje at ungdommen av i dag er ee verre enn ungdommen i tidlegare tider ? int_orthography du trur ikkje at ungdommen av i dag er e verre enn ungdommen i tidlegare tider ? stavanger_uib_0402 nei stavanger_uib_0402_orthography nei stavanger_uib_0402 ikke i # jo du vett du ser jo atte di e værre sånn stavanger_uib_0402_orthography ikkje i # jo du veit du ser jo at dei er verre sånn stavanger_uib_0402 derr e jærrn- mer kriminalitet # enn de dårr +u ha værr før s- stavanger_uib_0402_orthography der er jærrn- meir kriminalitet # enn det der +u har vore før s- stavanger_uib_0402 sånn uttårst så ser du jo att de e værre de e stavanger_uib_0402_orthography sånn ytst så ser du jo at det er verre det er stavanger_uib_0402 de vise jo i allsa sånne onnårsøgelsår så di har stavanger_uib_0402_orthography det viser jo i allslags sånne +x_undersøkelsar som dei har int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 menn stavanger_uib_0402_orthography men stavanger_uib_0402 menn eg tro atte sånn innårst inne så e di jærrne ikkje så # så gallne aligavel stavanger_uib_0402_orthography men eg trur at sånn inst inne så er dei gjerne ikkje så # så galne +x_allikevel stavanger_uib_0402 menn de e bare de uttra # sammfonn da så jørr atte di # att di ee # att di bler sånn stavanger_uib_0402_orthography men det er berre det ytre # samfunnet da som gjer at dei # at dei e # at dei blir sånn int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 ellår jørr så di bler sånnt +u(vett ikkje) stavanger_uib_0402_orthography eller gjer så dei blir sånt +u(veit ikkje) int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 fårr eg e s- e har # værrt i kontakkt me enn # enn ee så dreiv bjunnte me narkotika stavanger_uib_0402_orthography for eg er s- er har # vore i kontakt med ein # ein e som dreiv begynte med narkotika stavanger_uib_0402 å ee hann de e akk såmm +u(e skal) nårr hann e me %u me jenngen stavanger_uib_0402_orthography og e han det er akkurat som +u(det skal) når han er med %u med gjengen stavanger_uib_0402 +u(å driva me) narkoti fårr eg ha snakkt me ann så har ann stavanger_uib_0402_orthography +u(å drive med) narkotika for eg har snakka med han så har han stavanger_uib_0402 så ha så e ann ikkje seg sjøl sei hann stavanger_uib_0402_orthography så har så er han ikkje seg sjølv seier han stavanger_uib_0402 fårr de atte de e så # de e så # påtatt stavanger_uib_0402_orthography for det at det er så # det er så # påtatt int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 menn nårr ann snakkte me mei likksåm stavanger_uib_0402_orthography men når han snakka med meg liksom stavanger_uib_0402 då nårr de nårr di e i samme jenng så e likksåm %u ellår så e de der # +u(va sam'n me meg) så fårklart ann # litte granne mærre ## koss'n hann inni seg sjøl hadde de stavanger_uib_0402_orthography da når det når dei er i same gjeng så er liksom %u eller så er det der # +u(var saman med meg) så forklarte han # lite grann meir ## korleis han inni seg sjølv hadde det stavanger_uib_0402 å de viste jo att n tråss all # att ann tråss allt # tenngte på anndre +u enn seg sjøl åg stavanger_uib_0402_orthography og det viste jo at han trass alt # at han trass alt # tenkte på andre +u enn seg sjølv òg stavanger_uib_0402 att ann # att ann visste ka gale ann jor så eg meine då e dårr jo noe inni åss så e vis att me ikkje e så gallne aligavel stavanger_uib_0402_orthography at han # at han visste kva gale han gjorde så eg meiner da er der jo noko inni oss som er viser at vi ikkje er så galne +x_allikevel stavanger_uib_0402 må bare få # få litt mærre sånn ## åpen- åpenhetar stavanger_uib_0402_orthography må berre få # få litt meir sånn ## åpen- openheiter int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 sammfunne å få +u(de te å) # konna grei +u åssår stavanger_uib_0402_orthography samfunnet og få +u(det til å) # kunne greie +u oss int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 menn eg tenngke mannge ganngår sånn «herregu- herregud e me enn # enn svage gruppe så ikkje» stavanger_uib_0402_orthography men eg tenker mange gonger sånn «herregu- herregud er vi ei # ei svak gruppe som ikkje» stavanger_uib_0402 %u likksåm eg tenngkte på denn stavanger_uib_0402_orthography %u liksom eg tenkte på den stavanger_uib_0402 «se på alle di onngdåmmene %u koss'n i all værrd'n ska me # %l greie å # å ee i- få- la- gå vidåre i sammfunne» stavanger_uib_0402_orthography «sjå på alle dei ungdommane %u korleis i all verda skal vi # %l greie å # å e i- få- la- gå vidare i samfunnet» stavanger_uib_0402 fårr de atte ## me me jørr lide asså stavanger_uib_0402_orthography for det at ## vi vi gjer lite altså int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 menn %u e lige likksåm ikkje tenngke på frammtid'n fårr stavanger_uib_0402_orthography men %u eg liker liksom ikkje tenke på framtida for stavanger_uib_0402 +u(på ei) v- lissåm du vet inngetinng stavanger_uib_0402_orthography +u(på ei) v- liksom du veit ingenting stavanger_uib_0402 inngentinng likksåm nårr de jelle me å # me yrrkår å # skolår stavanger_uib_0402_orthography ingenting liksom når det gjeld med å # med yrke og # skolar stavanger_uib_0402 så likksåm du har jo drømmår å «de å de ska eg bli» stavanger_uib_0402_orthography så liksom du har jo draumar og «det og det skal eg bli» stavanger_uib_0402 menn så e dårr %u åffte mannge ganngår så kåmme dårr stenngslår stavanger_uib_0402_orthography men så er der %u ofte mange gonger så kjem det stengsler stavanger_uib_0402 menn de # så e t- e tro å så tro eg åg att me har # mye mer å # tillbud stavanger_uib_0402_orthography men det # så eg t- eg trur og så trur eg òg at vi har # mykje meir og # tilbod stavanger_uib_0402 ellår di di jørr så dårr e mye mærr tillbud fårr åss stavanger_uib_0402_orthography eller dei dei gjer så der er mykje meir tilbod for oss stavanger_uib_0402 å nårr vi # kåmm i de %u finne ud atte dårr e kje de tillbude aligevel de va bare sånn fi- fint +u(så stå p arrke) å atte du kann jørr de de stavanger_uib_0402_orthography og når vi # kjem i det %u finn ut at der er ikkje det tilbodet +x_allikevel det var berre sånn fi- fint +u(som står på arket) og at du kan gjere det det stavanger_uib_0402 så bler de på måde att dårr e noe så rase sammen fårr deg så e dårr %u stavanger_uib_0402_orthography så blir det på måte at der er noko som rasar saman for deg så er der %u stavanger_uib_0402 «ka ska me jørr nå» ? stavanger_uib_0402_orthography «kva skal vi gjere nå» ? stavanger_uib_0402 de så eg ville jørr de går de kje ann å jør aligevell stavanger_uib_0402_orthography det som eg ville gjere det går det ikkje an å gjere +x_allikevel stavanger_uib_0402 så de e velldi lett å # å så flippe ud +u da stavanger_uib_0402_orthography så det er veldig lett å # å så +x_flippe ut +u da int mm # ja # ja int_orthography mm # ja # ja stavanger_uib_0402 viss du ikkje e stærrke nåkk te å gå på ann ijenn stavanger_uib_0402_orthography viss du ikkje er sterk nok til å gå på an igjen int kva synest du om den påståtte kravmentaliteten blant ungdommen ? int_orthography kva synest du om den påståtte kravmentaliteten blant ungdommen ? int det er jo ee noko som # mange eldre da seier at ungdommen er så skrekkeleg kravstor int_orthography det er jo e noko som # mange eldre da seier at ungdommen er så skrekkeleg kravstor int at at ungdommen krev mykje utan å utan å yte noko sjølv int_orthography at at ungdommen krev mykje utan å utan å yte noko sjølv int det var jo litt av det du sa i stad int_orthography det var jo litt av det du sa i stad int at det er lett å gi opp int_orthography at det er lett å gi opp int synest du det er rettferdig å at ungdommen blir kalla for kravstor ? int_orthography synest du det er rettferdig å at ungdommen blir kalla for kravstor ? stavanger_uib_0402 ee ja me e kravstore %l stavanger_uib_0402_orthography e ja vi er kravstore %l int %l int_orthography %l stavanger_uib_0402 me e de menn stavanger_uib_0402_orthography vi er det men stavanger_uib_0402 bare ser stavanger_uib_0402_orthography berre ser stavanger_uib_0402 eg tror de e eg tro de har me stavanger_uib_0402_orthography eg trur det er eg trur det har med stavanger_uib_0402 me e # føtt å åppvåkkst i ett sammfunn kor # me fra # me e små av # har fått de så me vill %u stort sett dårr har kje værrt mye stenngslår fårr de så me ville stavanger_uib_0402_orthography vi er # fødde og oppvaksne i eit samfunn kor # vi frå # vi er små av # har fått det som vi vil %u stort sett der har ikkje vore mykje stengsler for det som vi ville int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 så bler har me blitt vannde me de fårr de atte # +u(me ble) føtt så va dårr jo # å dårr e # +u(dårr e) jo vellstann i Nårrge +u(n du ser) fårrhåll te ellårs i værrd'n stavanger_uib_0402_orthography så blir har vi blitt vande med det for det at # +u(vi blei) fødde så var der jo # og der er # +u(der er) jo velstand i Noreg +u(når du ser) forhold til elles i verda stavanger_uib_0402 vett me ble jo vannde me de stavanger_uib_0402_orthography veit vi blir jo vande med det stavanger_uib_0402 å # fårelldregenerasjonen fårr eksemmpel # di ble jo # di våkkste jo åpp %u +u sammfunn korr di måtte # yde noe fårr å få de de få de såmm di ville stavanger_uib_0402_orthography og # foreldregenerasjonen for eksempel # dei blei jo # dei voks jo opp %u +u samfunn kor dei måtte # yte noko for å få det det få det som dei ville int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 å de har kje me åppleft me har fått så me ville fra me ble føtt stavanger_uib_0402_orthography og det har ikkje vi opplevd vi har fått som vi ville frå vi blei fødde int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 å dærrme så # n me bler elldre å finne ud atte stavanger_uib_0402_orthography og dermed så # når vi blir eldre og finn ut at stavanger_uib_0402 ee atte me ska # sjill åss +u a fårelldrene då på måde atte me må # må udvikkla åss sell å # å arrbe fårr de vi sell vill sannt stavanger_uib_0402_orthography e at vi skal # skilje oss +u frå foreldra da på måte at vi må # må utvikla oss sjølv og # og arbeide for det vi sjølv vil sant int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 så får vi jo sjåkk sannt vell vi har jo alldri åppleft å # å jåbb fårr de vi egenli ville stavanger_uib_0402_orthography så får vi jo sjokk sant vel vi har jo aldri opplevd å # å jobbe for det vi eigentleg ville int nei nei int_orthography nei nei stavanger_uib_0402 så de atte denn # me vi står åvefår de så e de klarrt att me # lissåm stavanger_uib_0402_orthography så det at den # men vi står overfor det så er det klart at vi # liksom stavanger_uib_0402 må jo %u +u(på samfunn) vofår har m- får me de så dårli nå me har jo hatt de så gått ? stavanger_uib_0402_orthography må jo %u +u(på samfunnet) korfor har m- får vi det så dårleg nå vi har jo hatt det så godt ? int ja # ja int_orthography ja # ja stavanger_uib_0402 så an +u n ikkje koss'n me ska jørr dette her fårr å # få # få enn løsning på # på problemene stavanger_uib_0402_orthography så aner +u ein ikkje korleis vi skal gjere dette her for å # få # få ei løysing på # på problema int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 å stavanger_uib_0402_orthography og stavanger_uib_0402 %u så eg tro de har m- # de har me grunnen te att me e kravstor fårrdi # bare ser meg sjøl +u eg enårmt kravstore både te # te # sammfonn å te jemme sånn # %u sånn intærrnt +u da me mor å far stavanger_uib_0402_orthography %u så eg trur det har m- # det har med grunnen til at vi er kravstore fordi # berre ser meg sjølv +u eg enormt kravstor både til # til # samfunnet og til heime sånn # %u sånn internt +u da med mor og far int mm int_orthography mm int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 så å du ser bare me stavanger_uib_0402_orthography så og du ser berre med stavanger_uib_0402 je ha har no søsstre di e noe elldr enn mæi å di va jo åg stavanger_uib_0402_orthography eg har har nokre søstrer dei er noko eldre enn meg og dei var jo òg stavanger_uib_0402 di ble mye mærre sånn att di måtte jåbbe fårr de di ville ha stavanger_uib_0402_orthography dei blei mykje meir sånn at dei måtte jobbe for det dei ville ha stavanger_uib_0402 +u(eg e) minnstemann å dærrme så slapp je +u jåbb fårr de je vill ha dærrme bler me kravstora stavanger_uib_0402_orthography +u(eg er) minstemann og dermed så slapp eg +u jobbe for det eg ville ha dermed blir vi kravstore int ja int_orthography ja stavanger_uib_0402 så # de tror je åg e ud- ut- uvikklingen asså stavanger_uib_0402_orthography så # det trur eg òg er ud- ut- utviklinga altså int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 å då nå nå kann vi jærrne n- # nå vi ska bjunn å bestemm åvår åss sjøl stavanger_uib_0402_orthography og da nå nå kan vi gjerne n- # når vi skal begynne å bestemme over oss sjølve stavanger_uib_0402 så ## så e me kje i stann te de stavanger_uib_0402_orthography så ## så er vi ikkje i stand til det stavanger_uib_0402 ellår me # klare likksåm ikkje å ## å # ta s- ellår # ta stannponngkt stavanger_uib_0402_orthography eller vi # klarer liksom ikkje å ## å # ta s- eller # ta standpunkt int mm int_orthography mm stavanger_uib_0402 så # fårstår kje heil åmm # vett +u ijje åmm du fårstår %u ? stavanger_uib_0402_orthography så # forstår ikkje heilt om # veit +u ikkje om du forstår %u ? int mm int_orthography mm int jo eg %u trur eg følger deg %l int_orthography jo eg %u trur eg følger deg %l