int kan du ikkje berre telje til ti +u(så skal eg høyre) ? # ja int_orthography kan du ikkje berre telje til ti +u(så skal eg høyre) ? # ja trondheim_uib_3801 ja # en # to # tre # fire # femm # sekks # syv # åtte # ni # ti trondheim_uib_3801_orthography ja # ein # to # tre # fire # fem # seks # sju # åtte # ni # ti int ja eg veit ikkje om du først berre kunne fortelje litt om kor lenge du har budd her ? int_orthography ja eg veit ikkje om du først berre kunne fortelje litt om kor lenge du har budd her ? trondheim_uib_3801 ja je # i hærr i huse eller i byen ? trondheim_uib_3801_orthography ja eg # i her i huset eller i byen ? int ja eller +u nei her i huset int_orthography ja eller +u nei her i huset trondheim_uib_3801 ja je kåmm ti … trondheim_uib_3801_orthography ja eg kom til … trondheim_uib_3801 å hærr i huse ? trondheim_uib_3801_orthography å her i huset ? int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 hær kåmm vi i nitt'nåttåtreddve # vi kåmm da fra Amerika # å hadde bodd ett år te leie åppe på de såmm denn ganng hett Ryddningsmarrken trondheim_uib_3801_orthography her kom vi i nittenåtteogtretti # vi kom da frå Amerika # og hadde budd eit år til leige oppe på det som den gong het Rydningsmarken trondheim_uib_3801 å å de ær Øssterliveien nå assa # åg ee # så va dette huse te salls så kjøppte vi de unner krigen i nitt'nførr trondheim_uib_3801_orthography og og det er Østerliveien nå altså # og e # så var dette huset til sals så kjøpte vi det under krigen i nittenførti trondheim_uib_3801 da var de sjlik att ee # banngkånntiene ble stenngt # menn vi kjennte banngksjef Birrk hann såmm ble skutt fåress'n i nitt'ntoåførr trondheim_uib_3801_orthography da var det slik at e # bankkontiane blei stengde # men vi kjente banksjef Birk han som blei skoten forresten i nittentoogførti int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 åg så ble kånntiene # likksåm ee sjifftet ee # likksåm bak luken da sjlik att vi kunne kjøpe huse ut'n å ha bånng- banngkånnto dær trondheim_uib_3801_orthography og så blei kontiane # liksom e skifta e # liksom bak luka da slik at vi kunne kjøpe huset utan å ha bånng- bankkonto der int jaha int_orthography jaha trondheim_uib_3801 menn ee # så bodde vi hær till ee # firåførr trondheim_uib_3801_orthography men e # så budde vi her til e # fireogførti trondheim_uib_3801 da reiste ee # barna å jei te Sværrje # å så kåmm vi tebake da bodde de nasisster hær trondheim_uib_3801_orthography da reiste e # barna og eg til Sverige # og så kom vi tilbake da budde det nazistar her trondheim_uib_3801 menn ee # å å mann'n min kåmm jemm før åss fårr hann var ee på på sikkringståge såmm kåmm før soldattåge till Trånnjemm trondheim_uib_3801_orthography men e # og og mannen min kom heim før oss for han var e på på sikringstoget som kom før soldattoget til Trondheim trondheim_uib_3801 så hann va i byen # såmm føssjtemann så å si # å så nå jei nårr hann kåmm tebake te s- Ståkkhållm da trondheim_uib_3801_orthography så han var i byen # som førstemann så å seie # og så når eg når han kom tilbake til s- Stockholm da trondheim_uib_3801 så sa jei de omm hann hadde kasstet ut nasisstene «nei hun hadde to små barn» å vi +l(hadde nå tre) trondheim_uib_3801_orthography så sa eg det om han hadde kasta ut nazistane «nei ho hadde to små barn» og vi +l(hadde nå tre) int å int_orthography å trondheim_uib_3801 så imiddlertid så s- så hadde hennes familie tatt afære å så sid'n ha vi bodd hær trondheim_uib_3801_orthography så +x_imidlertid så s- så hadde hennar familie tatt affære og så sidan har vi budd her trondheim_uib_3801 me så ha vi jo værrt mye ut'nlanns da # i me- ee i mellemti'n bodde # ett år i Inndia trondheim_uib_3801_orthography men så har vi jo vore mykje utanlands da # i me- e i mellomtiden budde # eit år i India trondheim_uib_3801 å ness'n ett år i Pakistan så bodde vi ett år i Paris # å s- ja så i Ståkkhållm kåmm vi jo jemm i femmåførr ijenn da så dær va vi kke lennge trondheim_uib_3801_orthography og nesten eit år i Pakistan så budde vi eit år i Paris # og s- ja så i Stockholm kom vi jo heim i femogførti igjen da så der var vi ikkje lenge int det høyrdest jo spennande ut eg må nesten få spørje kva mannen din jobbar med int_orthography det høyrdest jo spennande ut eg må nesten få spørje kva mannen din jobbar med trondheim_uib_3801 ja hann va pr- professor på Høyskol'n denn ganngen # menn de e jo åtte år sid'n ann jikk a me panngsjon trondheim_uib_3801_orthography ja han var pr- professor på Høgskolen den gongen # men det er jo åtte år sidan han gjekk av med pensjon int %u int_orthography %u int ja vel int_orthography ja vel trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja trondheim_uib_3801 så # så de va assa oppdrag fårr Unessko de hann va ute på da # i disse # å så var de # ee friår de åre i Paris trondheim_uib_3801_orthography så # så det var altså oppdrag for Unesco det han var ute på da # i desse # og så var det # e friår det året i Paris int ja int_orthography ja int %u int_orthography %u trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja int kva har han vore professor i kva slags %u ? int_orthography kva har han vore professor i kva slags %u ? trondheim_uib_3801 i ee # ja i ee # %u jærnbetånng å masivbroer # va re %l trondheim_uib_3801_orthography i e # ja i e # %u jernbetong og massivbruer # var det %l int +l(ja vel) # +u(seier meg ikkje så mykje) int_orthography +l(ja vel) # +u(seier meg ikkje så mykje) trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja int ja int_orthography ja int du det huset her er det opprinneleg bygd som ein tomannsbolig ? int_orthography du det huset her er det opprinneleg bygd som ein tomannsbolig ? trondheim_uib_3801 em # de ær bygget såmm tremannsboli trondheim_uib_3801_orthography em # det er bygd som +x_tremannsbolig int å ja int_orthography å ja trondheim_uib_3801 assa to små leiliheter nede å så denne store leilihet'n hær oppe # å hær var de fasst vegg trondheim_uib_3801_orthography altså to små leilegheiter nede og så denne store leilegheita her oppe # og her var det fast vegg trondheim_uib_3801 så # å innganng till de romme +u bakenfårr denn veggen da på på # denn anndr- ee ifra ganngen trondheim_uib_3801_orthography så # og inngang til det rommet +u bakanfor den veggen da på på # den anndr- e ifrå gangen int +u ja int_orthography +u ja trondheim_uib_3801 menn hær ee fikk jei da lavet denne store dør'n nå vi fikk huse sell trondheim_uib_3801_orthography men her e fekk eg da laga denne store døra når vi fekk huset sjølve int det var ei kjempestor stove int_orthography det var ei kjempestor stue trondheim_uib_3801 ja de va barnevæ'elsje de store romme dær før me klekått å skap å sånnt nå trondheim_uib_3801_orthography ja det var +x_barneværelse det store rommet der før med kleskott og skap og sånt noko int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 å dær jikk de jo fårr sæ da fårr att hær i går'n har alle onngene i gat'n # levt sitt liv så å si trondheim_uib_3801_orthography og der gjekk det jo for seg da for at her i garden har alle ungane i gata # levt sitt liv så å seie int ja vel %u int_orthography ja vel %u trondheim_uib_3801 å teater på låffte å åg # labratorium i kjell- vekjeller'n trondheim_uib_3801_orthography og teater på loftet og og # laboratorium i kjell- vedkjellaren trondheim_uib_3801 dær ha vi oppskrifft på djævelmikkstur på veggen +l ennda %l # så de va hær de jikk fårr sei trondheim_uib_3801_orthography der har vi oppskrift på djevelmikstur på veggen +l enda %l # så det var her det gjekk føre seg int %u int_orthography %u int %u int_orthography %u int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 ja # jo da trondheim_uib_3801_orthography ja # jo da int du hadde tre tre barn ? int_orthography du hadde tre tre barn ? trondheim_uib_3801 ja # enn ellste e i Amerika å en ær lærer på # ee tekkniske skole hær å trondheim_uib_3801_orthography ja # den eldste er i Amerika og ein er lærar på # e tekniske skole her og int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 å en ær lærinne å jifft på Rennesøy ve Stavannger # så de e skolefållk trondheim_uib_3801_orthography og ein er lærarinne og gift på Rennesøy ved Stavanger # så det er skolefolk int ja %u så vidt int_orthography ja %u så vidt trondheim_uib_3801 to a dæmm da # to a dæmm da # ikke denn ellste nei trondheim_uib_3801_orthography to av dei da # to av dei da # ikkje den eldste nei int ja %u undervsining int_orthography ja %u undervisning trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja int m int_orthography m int men enn du har du budd her i byen eller er du fødd her og ? int_orthography men enn du har du budd her i byen eller er du fødd her og ? trondheim_uib_3801 næi e føtt på Nammsos trondheim_uib_3801_orthography nei er fødd på Namsos int jaha int_orthography jaha trondheim_uib_3801 å de kåmmer ijenn somme gannge fårr att min mor snakket fullstendi nammsosing trondheim_uib_3801_orthography og det kjem igjen somme gonger for at mi mor snakka fullstendig namsosing trondheim_uib_3801 å far va åsså n- våkkst åpp i Nammdal'n menn snakket helt allminndli rikksmål trondheim_uib_3801_orthography og far var også n- vaksen opp i Namdalen men snakka heilt alminneleg riksmål trondheim_uib_3801 likksåmm ee du du kunn ikke ta nå dialekkt på hann # ee å menn hann s- hann leste mye Dun trondheim_uib_3801_orthography liksom e du du kunne ikkje ta nokon dialekt på han # e og men han s- han las mykje Duun trondheim_uib_3801 fårr de att Olav Dun e enn sjlekktning lanngt tebake # me åss # så ann va intressert i de så s- å synns de va morrsåm lesning trondheim_uib_3801_orthography for det at Olav Duun er ein slektning langt tilbake # med oss # så han var interessert i det så s- og syntest det var morosam lesing int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 menn ee hann snakket alldri denn dialekkt'n trondheim_uib_3801_orthography men e han snakka aldri den dialekten int men han har men han budde i Namdalen altså heile … ? int_orthography men han har men han budde i Namdalen altså heile … ? trondheim_uib_3801 ee næi assa till jei va fire år gammel å # å de ær ee sekks å sekksti år +l sid'n trondheim_uib_3801_orthography e nei altså til eg var fire år gammal og # og det er e seks og seksti år +l sidan int %u int_orthography %u int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 å så ee bodde vi hær i byen da bodde på # %u åppi N1 trondheim_uib_3801_orthography og så e budde vi her i byen da budde på # %u oppi N1 trondheim_uib_3801 på N2 såmm de heitt denn ganngen # å så +u flytt vi senere te N3 trondheim_uib_3801_orthography på N2 som det het den gongen # og så +u flytta vi seinare til N3 trondheim_uib_3801 å bodd dær så føssjt je bynnte på skol'n da je var syv år gamm- syv å ett hallt var +u e denn ganngen trondheim_uib_3801_orthography og budde der så først eg begynte på skolen da eg var sju år gamm- sju og eit halvt var +u det den gongen trondheim_uib_3801 å da sku je gått på Nidarvåll å de likkt ikke mor fårr de va så øde å gå oppåver te Nidavå denn ganngen trondheim_uib_3801_orthography og da skulle eg gått på Nidarvoll og det likte ikkje mor for det var så audt å gå oppover til Nidarvoll den gongen int ja det var +u vel lite bygd oppi der %u ? int_orthography ja det var +u vel lite bygd oppi der %u ? trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja trondheim_uib_3801 å så ee jikk jei nedåver Ellgsetergat'n å jikk på +u så Kallvsjinne skole ett år trondheim_uib_3801_orthography og så e gjekk eg nedover Elgesetergata og gjekk på +u så Kalvskinnet skole eitt år trondheim_uib_3801 så ble de # ee Sinngsaker skole ble færrdi da # så att vi ku- e kunne bynne i anndreklass'n på Sinngsaker trondheim_uib_3801_orthography så blei det # e Singsaker skole blei ferdig da # så at vi ku- eg kunne begynne i andreklassen på Singsaker int mm int_orthography mm trondheim_uib_3801 ee å de va vannsk'li å kåmme dit # fårr v- +u Brattbakken viss du kjenner denn baktrappa di kaller de fra høyskol'n å ne trondheim_uib_3801_orthography e og det var vanskeleg å komme dit # for v- +u Brattbakken viss du kjenner den baktrappa dei kallar det frå høgskolen og ned int ja ja ja int_orthography ja ja ja trondheim_uib_3801 +u dennj går nå i svinng # denn ganngen jikk enn helt totalt rett opp trondheim_uib_3801_orthography +u den går nå i sving # den gongen gjekk den heilt totalt rett opp int å int_orthography å trondheim_uib_3801 å je hussker en ganng je sto på tåppen dær å sku på skol'n # å de va hållke å jei seilte på hållken hele denn ne å ble sitt'ne i enn vanndamm så je måtte jemm å bytte trondheim_uib_3801_orthography og eg hugsar ein gong eg stod på toppen der og skulle på skolen # og det var hålke og eg seglde på hålken heile den ned og blei sittande i ein vanndam så eg måtte heim og byte trondheim_uib_3801 å nårr vi kåmm fårrbi høyskol'n så dær vor trikk'n går åpp nå i denn gat'n trondheim_uib_3801_orthography og når vi kom forbi høgskolen så der kor trikken går opp nå i den gata trondheim_uib_3801 me bro åver # dær var de enn åsrygg såmm ikke var breere enn sånn oppå tåppen trondheim_uib_3801_orthography med bru over # der var det ein åsrygg som ikkje var breiare enn sånn oppå toppen int ja ja ja ja int_orthography ja ja ja ja trondheim_uib_3801 ja va ann enn hall meter bre så va re tåppen assa å dær de va gLatt leire ut'n rekkværrk trondheim_uib_3801_orthography ja var han ein halv meter brei så var det toppen altså og der det var glatt leire utan rekkverk trondheim_uib_3801 så +u dennj mått vi balansere å skLi åss fremm på te Sinngsaker skole trondheim_uib_3801_orthography så +u den måtte vi balansere og skli oss fram på til Singsaker skole int det var jo ein farleg skoleveg da # %u int_orthography det var jo ein farleg skoleveg da # %u trondheim_uib_3801 de va enn farli skolevei ja trondheim_uib_3801_orthography det var ein farleg skoleveg ja trondheim_uib_3801 de va # nei de va kke nå trafikk bevare åss vell trondheim_uib_3801_orthography det var # nei det var ikkje nokon trafikk bevare oss vel int nei int_orthography nei trondheim_uib_3801 nei %u store ti de va jo kke nå biler å sånnt # å så jikk je dær ti femmte klasse trondheim_uib_3801_orthography nei %u store tid det var jo ikkje nokon bilar og sånt # og så gjekk eg der til femte klasse trondheim_uib_3801 ut femmte klasse å så bynnte jei på Katedralskol'n vo vi jikk i fire år på middelskoL'n trondheim_uib_3801_orthography ut femte klasse og så begynte eg på Katedralskolen kor vi gjekk i fire år på middelskolen trondheim_uib_3801 å så … trondheim_uib_3801_orthography og så … int gjekk over frå femte klasse +u altså ? int_orthography gjekk over frå femte klasse +u altså ? trondheim_uib_3801 ja jikk åver fra femmte klasse denn ganngen mann måtte ta enn prøve trondheim_uib_3801_orthography ja gjekk over frå femte klasse den gongen ein måtte ta ein prøve int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 ennt'n kåmm du på komunale middelskole å å å ee der kåmm du effter syvende klasse å jikk i tre år på middelskol'n trondheim_uib_3801_orthography enten kom du på kommunale middelskole og og og e der kom du etter sjuande klasse og gjekk i tre år på middelskolen int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 eller så tok du enn prøve å kåmm fra femmte klasse effte femm år # bynnte på middelskol'n å jikk i fire år så +u du sparte ett år dær trondheim_uib_3801_orthography eller så tok du ein prøve og kom frå femte klasse etter fem år # begynte på middelskolen og gjekk i fire år så +u du sparte eit år der int så det var altså vanskelegare da å komme inn på ? int_orthography så det var altså vanskelegare da å komme inn på ? trondheim_uib_3801 på Katta ja trondheim_uib_3801_orthography på Katta ja int på Katta enn på på Kommen %u ? int_orthography på Katta enn på på Kommen %u ? trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja trondheim_uib_3801 ja # de var de # å de va jo kke mannge klassene # di hadde på Katta da så di tok inn de va jo enn prøve +u dennj s- da såmm no trondheim_uib_3801_orthography ja # det var det # og det var jo ikkje mange klassene # dei hadde på Katta da så dei tok inn det var jo ein prøve +u den s- da som nå trondheim_uib_3801 fårr ee denn nåssjke skol'n ha jo alldri sjlått se te ro trondheim_uib_3801_orthography for e den norske skolen har jo aldri slått seg til ro int nei int_orthography nei trondheim_uib_3801 +u(så denn e levene denn) asså trondheim_uib_3801_orthography +u(så den er levande den) altså int den har vore i utvikling int_orthography den har vore i utvikling trondheim_uib_3801 %l +u(du å du) trondheim_uib_3801_orthography %l +u(du å du) int men du den som da tok eksamen på Katta og den som tok på +u Kommen var meiner du at det var forskjellig %u ? int_orthography men du den som da tok eksamen på Katta og den som tok på +u Kommen var meiner du at det var forskjellig %u ? trondheim_uib_3801 næi de va de va helt lik lik middelskoleksamen å å samme konkurannse åmm å kåmme inn i gymmnase da sellfølgeli menn di anndre hadde jo ett år mere på pennsume trondheim_uib_3801_orthography nei det var det var heilt lik lik middelskoleksamen og og same konkurranse om å komme inn i gymnaset da +x_selvfølgelig men dei andre hadde jo eit år meir på pensumet trondheim_uib_3801 eller di hadde jo lenngre ee # di hadde # ja je vet ikke vordan dæmm la de opp jæ trondheim_uib_3801_orthography eller dei hadde jo lengre e # dei hadde # ja eg veit ikkje korleis dei la det opp eg int +u(må bli ti år det da) int_orthography +u(må bli ti år det da) trondheim_uib_3801 di di jikk ti år trondheim_uib_3801_orthography dei dei gjekk ti år int %u ti år det var og så blei det ni år int_orthography %u ti år det var og så blei det ni år trondheim_uib_3801 ee å ni år på de ee sånn såmm jei jor de da trondheim_uib_3801_orthography e og ni år på det e sånn som eg gjorde det da trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja trondheim_uib_3801 å trondheim_uib_3801_orthography og int var det mange frå klassen din som gjekk over ? int_orthography var det mange frå klassen din som gjekk over ? trondheim_uib_3801 i gymmnase ? trondheim_uib_3801_orthography i gymnaset ? int i m- nei i middelsskolen ja frå ? int_orthography i m- nei i middelsskolen ja frå ? trondheim_uib_3801 em ja e hussker no femm # såmm jei hussker helt tydli på sparrke nå # såmm jikk åver dit trondheim_uib_3801_orthography em ja eg hugsar nå fem # som eg hugsar heilt tydeleg på sparket nå # som gjekk over dit trondheim_uib_3801 å de kann ha værrt fler å menn jei tror n- ja sekks me mei tro jæ # av ee de va store klasser denn ganngen trondheim_uib_3801_orthography å det kan ha vore fleire òg men eg trur n- ja seks med meg trur eg # av e det var store klassar den gongen trondheim_uib_3801 +u jæ tror de va vi va no +u enn # ja sekks å tyve till treddve da # tro jei trondheim_uib_3801_orthography +u eg trur det var vi var nå +u ein # ja seks og tjue til tretti da # trur eg int ja det er jo sånn som det er nå int_orthography ja det er jo sånn som det er nå trondheim_uib_3801 ja # alltfå storrt # alltfå storrt trondheim_uib_3801_orthography ja # altfor stort # altfor stort int ja ja int_orthography ja ja int ja # det er sant det int_orthography ja # det er sant det trondheim_uib_3801 ja # å særli nå nårr likksåm barna ikke får no oppdragelse jemme å så er lærerne såmm ha annsvar fårr ee både etisk å moralsk ee å på alle håll å kannter trondheim_uib_3801_orthography ja # og særleg nå når liksom barna ikkje får nokon +x_oppdragelse heime og så er lærarane som har ansvar for e både etisk og moralsk e og på alle hald og kantar trondheim_uib_3801 å så ikke treffer demm fårelldrene før dæmm ska gå å legge se omtrennt # å å å lærerne har ee gått å vell treddve barn å ee å ska lær opp trondheim_uib_3801_orthography og så ikkje treffer dei foreldra før dei skal gå og legge seg omtrent # og og og lærarane har e godt og vel tretti barn og e og skal lære opp int ja det er for mykje int_orthography ja det er for mykje trondheim_uib_3801 sku værrt små enheter å mere pæsjonli # mellåm lærer å elev trondheim_uib_3801_orthography skulle vore små einheiter og meir personleg # mellom lærar og elev trondheim_uib_3801 å så ikke sprinnge fra de ene romme till de anndre menn ha samme lærern ijennom de hele # viss demm e helldi me go lærer da trondheim_uib_3801_orthography og så ikkje springe frå det eine rommet til det andre men ha same læraren igjennom det heile # viss dei er heldige med god lærar da int ja ja int_orthography ja ja trondheim_uib_3801 %l trondheim_uib_3801_orthography %l int viss ein var uheldig i starten så +u kunne det ikkje vere så artig å ha den same int_orthography viss ein var uheldig i starten så +u kunne det ikkje vere så artig å ha den same trondheim_uib_3801 næi trondheim_uib_3801_orthography nei int nei da det # vi hadde kanskje ikkje hatt så mange taparar i skolen i dag da viss vi %u kunne fått mindre int_orthography nei da det # vi hadde kanskje ikkje hatt mange så taparar i skolen i dag da viss vi %u kunne fått mindre trondheim_uib_3801 hm ? trondheim_uib_3801_orthography hm ? int min- viss vi hadde fått mindre klassar +u seier eg så hadde vi kanskje ikkje ikkje hatt så mange taparar i skolen int_orthography min- viss vi hadde fått mindre klassar +u seier eg så hadde vi kanskje ikkje ikkje hatt så mange taparar i skolen trondheim_uib_3801 å lanngt ifra e hadd ikke hatt å de hadd ikke blitt +u enn kranngel mellom elevene de ha ikke blitt de va va demm kalle re måbbing ennganng # fårr da hadd di værrt bedre kjennt trondheim_uib_3801_orthography å langt ifrå det hadde ikkje hatt og det hadde ikkje blitt +u ein krangel mellom elevane det hadde ikkje blitt det kva kva dei kallar det mobbing eingong # for da hadde dei vore betre kjente int ja og så tenk å få tretti stykke i førsteklassen og så skal du lære dei å lese # rekne skrive ikkje sant # det er ikkje så enkelt int_orthography ja og så tenk å få tretti stykke i førsteklassen og så skal du lære dei å lese # rekne skrive ikkje sant # det er ikkje så enkelt trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja trondheim_uib_3801 ja # ja trondheim_uib_3801_orthography ja # ja trondheim_uib_3801 å så bare å å bli såpass +u kjinnt me demm att ma kann ta værrt barn på rette måt'n de går ikke me klassene i dag trondheim_uib_3801_orthography og så berre å å bli såpass +u kjent med dei at ein kan ta kvart barn på rette måten det går ikkje med klassane i dag trondheim_uib_3801 fårr de att en kann du # en vill reagere på att du snakker ha- «nå ska du jør de» en aan en # ee «kannsje vi jør de sånn å sånn å sånn ?» trondheim_uib_3801_orthography for det at ein kan du # ein vil reagere på at du snakkar ha- «nå skal du gjere det» ein annan ein # e «kanskje vi gjer det sånn og sånn og sånn ?» trondheim_uib_3801 å snakker du harrt te de barne så så bli de trass # å å vorrdan kann lærer'n få tid ? trondheim_uib_3801_orthography og snakkar du hardt til det barnet så så blir det trass # og og korleis kan læraren få tid ? int nei da det er ikkje lett int_orthography nei da det er ikkje lett int det skal vere sikkert int_orthography det skal vere sikkert trondheim_uib_3801 menn dæmm får sjyll'n alikkevell trondheim_uib_3801_orthography men dei får skylda likevel int læraren får skylda når det går gale ja # da har du hatt dårleg lærar og går det bra så er det arven int_orthography læraren får skylda når det går gale ja # da har du hatt dårleg lærar og går det bra så er det arven trondheim_uib_3801 %l trondheim_uib_3801_orthography %l trondheim_uib_3801 +l ja trondheim_uib_3801_orthography +l ja trondheim_uib_3801 ja # ja # ja da de e rikkti de trondheim_uib_3801_orthography ja # ja # ja da det er riktig det int da har foreldra %u int_orthography da har foreldra %u int gjekk du vidare på på gymnaset eller ? int_orthography gjekk du vidare på på gymnaset eller ? trondheim_uib_3801 hm ? trondheim_uib_3801_orthography hm ? int gjekk du vidare på gymnaset +u etter du gjekk gymnaset int_orthography gjekk du vidare på gymnaset +u etter du gjekk gymnaset trondheim_uib_3801 ee # ja e jikk på gymmnase efftepå da # på Katta de åsså så je jikk je syv år på Kattedralskol'n trondheim_uib_3801_orthography e # ja eg gjekk på gymnaset etterpå da # på Katta det også så eg gjekk eg sju år på Katedralskolen trondheim_uib_3801 å trondheim_uib_3801_orthography og int kva slags linje gjekk du på ? int_orthography kva slags linje gjekk du på ? trondheim_uib_3801 je jikk på latin da trondheim_uib_3801_orthography eg gjekk på latin da int på latin ja ? int_orthography på latin ja ? trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 +u jæ burrde nå vell ha gått enngelsklinnjen såmm ble boene i ni år i +l Amerika menn # menn de va jo # de jikk jo fint å trondheim_uib_3801_orthography +u eg burde nå vel ha gått engelsklinja som blei buande i ni år i +l Amerika men # men det var jo # det gjekk jo fint og int %l int_orthography %l trondheim_uib_3801 je har bestanndi likkt enngelsk å # værrt intressert mei fårr de språge så # de jikk velldig fint me de samme jei kåmm de trondheim_uib_3801_orthography eg har bestandig likt engelsk og # vore interessert meg for det språket så # det gjekk veldig fint med det same eg kom det int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 ja # å de like jæi gått ja trondheim_uib_3801_orthography ja # og det liker eg godt ja int men du hadde vel ein god del engelsk på latinlinja òg ? int_orthography men du hadde vel ein god del engelsk på latinlinja òg ? trondheim_uib_3801 ja da menn de va vell sjlutt i aant gymm de tror jei trondheim_uib_3801_orthography ja da men det var vel slutt i andre gym det trur eg int %u int_orthography %u trondheim_uib_3801 mot enngelsklinnjen da såmm hållt på me store avhanndlinger helt opp i sisste klass'n trondheim_uib_3801_orthography mot engelsklinja da som heldt på med store avhandlingar heilt opp i siste klassen int men tok du sikte på noka sånn bestemt utdanning da ettersom du valde latinlinja ? int_orthography men tok du sikte på noka sånn bestemt utdanning da ettersom du valde latinlinja ? trondheim_uib_3801 næi de v- de va s- så # de va fårr vannsk'li denn ganngen fårr de att ee # far hadde jo kke denn inntekt att enn kunne ha døttre liggene i Osslo å studere trondheim_uib_3801_orthography nei det v- det var s- så # det var for vanskeleg den gongen for det at e # far hadde jo ikkje den inntekt at han kunne ha døtrer liggande i Oslo og studere int +u(det er nå litt spesielt) int_orthography +u(det er nå litt spesielt) trondheim_uib_3801 å så ee åg ee # min lysst va sellføl'li å bli lege trondheim_uib_3801_orthography og så e og e # mi lyst var +x_selvfølgelig å bli lege int ja vel int_orthography ja vel trondheim_uib_3801 menn ee ku- kunn jo kke kåmme på denn tanngken å spørre enganng å så søkte jei på tannlegehøyskol'n å kåmm ikke inn få jei hadde ikke nå go arrtsjum trondheim_uib_3801_orthography men e ku- kunne jo ikkje komme på den tanken å spørje eingong og så søkte eg på tannlegehøgskolen og kom ikkje inn for eg hadde ikkje nokon god artium int +u mhm int_orthography +u mhm trondheim_uib_3801 næi je va fårr opptatt me Fratt å alle sånne tinng jei %l trondheim_uib_3801_orthography nei eg var for opptatt med Frat og alle sånne ting eg %l int med å ja med Frat ja jaha %l int_orthography med å ja med Frat ja jaha %l trondheim_uib_3801 +l ja # så ee # ja # ja e hadde vell ikke evvne heller till nå bedre arrtsjum trondheim_uib_3801_orthography +l ja # så e # ja # ja eg hadde vel ikkje evnene heller til nokon betre artium int nei int_orthography nei trondheim_uib_3801 fårr denn va ikke go to te å to någen # å de e jo ikke bra i dag enganng ## tror je trondheim_uib_3801_orthography for den var ikkje god to T og to +x_nogen # og det er jo ikkje bra i dag eingong ## trur eg int nei # var det e det var e ? int_orthography nei # var det e det var e ? trondheim_uib_3801 ee # någen i latin # å matmatikk sellfølgeli trondheim_uib_3801_orthography e # +x_nogen i latin # og matematikk +x_selvfølgelig int ja ja int_orthography ja ja trondheim_uib_3801 ja # så var de te i nåssjk å va va de ee va vell tyssk da tenngke je trondheim_uib_3801_orthography ja # så var det T i norsk og kva var det e var vel tysk da tenker eg trondheim_uib_3801 ja e tro kke vi hadd nå arrtsjumkarakter i # skrifftli tyssk hadde vi menn ikke skrifftli enngelsk trondheim_uib_3801_orthography ja eg trur ikkje vi hadde nokon artiumkarakter i # skriftleg tysk hadde vi men ikkje skriftleg engelsk int nei int_orthography nei int var det mange søsken heime hos dykk da ? int_orthography var det mange søsken heime hos dykk da ? trondheim_uib_3801 næi vi va fire søsstre # va vi je va nesst ellst # å nå æ vi akkorat nå bare to ijenn trondheim_uib_3801_orthography nei vi var fire søstrer # var vi eg var nest eldst # og nå er vi akkurat nå berre to igjen int ja int_orthography ja int m int_orthography m int m int_orthography m int fekk alle saman sjansen til å gå på gymnaset da eller ? int_orthography fekk alle saman sjansen til å gå på gymnaset da eller ? trondheim_uib_3801 næi ee # de va # de va bare mei å denn ynngste hunn jikk på hannelsgymm trondheim_uib_3801_orthography nei e # det var # det var berre meg og den yngste ho gjekk på handelsgym trondheim_uib_3801 denn elleste # voffår ikke hunn jikk vidre vet jei ikke menn hunn bjynte på telegrafen trondheim_uib_3801_orthography den eldste # korfor ikkje ho gjekk vidare veit eg ikkje men ho begynte på telegrafen trondheim_uib_3801 å så jikk jei på gymmnase å så va denn mellemste såmm mor synntes hadde svak hellse # så hunn sku nå ikke nå # ee jøre trondheim_uib_3801_orthography og så gjekk eg på gymnaset og så var den mellomste som mor syntest hadde svak helse # så ho skulle nå ikkje noko # e gjere trondheim_uib_3801 å hunn ee e +u dennj såmm ha satt støssjt mærrke effte sei i grunn # ee vill je si trondheim_uib_3801_orthography og ho e er +u den som har sett størst merke etter seg i grunnen # e vil eg seie int ja vel int_orthography ja vel trondheim_uib_3801 fårr hunn tok opp ee sosialt arrbeide å ha jo værrt fårrmann i både de ene å anndre der effte att hunn blei jifft å kåmm nedåver till de sørlie Nårrge trondheim_uib_3801_orthography for ho tok opp e sosialt arbeid og har jo vore formann i både det eine og andre der etter at ho blei gift og kom nedover til det sørlege Noreg int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 så # å denn ynngste hunn fikk såmm sakkt hannelsgymm å trondheim_uib_3801_orthography så # og den yngste ho fekk som sagt handelsgym og trondheim_uib_3801 å hunn ee # e på ett +u(l- ee) på ett kontor på enn skole i Osslo vorr hunn # likksåm driver allt kontorarrbeide dær da # enn fållkeskole på Nessbru trondheim_uib_3801_orthography og ho e # er på eit +u(l- e) på eit kontor på ein skole i Oslo kor ho # liksom driv alt kontorarbeidet der da # ein folkeskole på Nesbru int mm int_orthography mm int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 så # de va ik- ja jei hadde friplass asså # stipennd såmm de hett da trondheim_uib_3801_orthography så # det var ik- ja eg hadde friplass altså # stipend som det het da int m int_orthography m int %u kva slags jobb var det far din %u ? int_orthography %u kva slags jobb var det far din %u ? trondheim_uib_3801 ann va hannd'lsreisene trondheim_uib_3801_orthography han var handelsreisande int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 ja # så ann va mye borrte menn ee trondheim_uib_3801_orthography ja # så han var mykje borte men e int da hadde du vel heimeverande mamma antakeleg ? int_orthography da hadde du vel heimeverande mamma antakeleg ? trondheim_uib_3801 ja de hadde di i di dage # du du va jo ennt'n va du jo frue eller så va du vasskekone trondheim_uib_3801_orthography ja det hadde dei i dei dagar # du du var jo enten var du jo frue eller så var du vaskekone int ja int_orthography ja int %u int_orthography %u trondheim_uib_3801 fårr d att # ja du kunne stå på enn mellkebutikk menn de va jo ness'n ikke profesjonelle kvinner denn ganngen trondheim_uib_3801_orthography for det at # ja du kunne stå på ein mjølkebutikk men det var jo nesten ikkje profesjonelle kvinner den gongen trondheim_uib_3801 ja vi hadde nå enn kvinndeli lege i Trånnjemm hunn E1 såmm bodde ute på Lademo'n trondheim_uib_3801_orthography ja vi hadde nå ein kvinneleg lege i Trondheim ho E1 som budde ute på Lademoen int ja %u int_orthography ja %u trondheim_uib_3801 +u ja de e eneste kvinndeli lege vi ha hørt snakk omm opp till jæ ble %l elldre trondheim_uib_3801_orthography +u ja det er einaste kvinnelege lege vi har høyrt snakk om opp til eg blei %l eldre trondheim_uib_3801 åg så va de lærerinner selføllgeli # menn ee jei tror de var like mye lærere denn ganngen jæ trondheim_uib_3801_orthography og så var det lærarinner +x_selvfølgelig # men e eg trur det var like mykje lærarar den gongen eg int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 de tror jei jei har alldri hatt lærer da så # de har jei kke trondheim_uib_3801_orthography det trur eg eg har aldri hatt lærar da så # det har eg ikkje int nei int_orthography nei int nei det var kanskje ikkje så mykje å velje imellom int_orthography nei det var kanskje ikkje så mykje å velje imellom trondheim_uib_3801 hm ? trondheim_uib_3801_orthography hm ? int nei det var kanskje ikkje %u int_orthography nei det var kanskje ikkje %u trondheim_uib_3801 næi de var ee de var ja så v- ee p- provisorer å pilletrillersker på apotek var de jo trondheim_uib_3801_orthography nei det var e det var ja så v- e p- provisorar og +x_pilletrillersker på apotek var det jo trondheim_uib_3801 menn ee # s- de var skrekkeli lite å velge mellåm trondheim_uib_3801_orthography men e # s- det var skrekkeleg lite å velje mellom int men du nå med tanke på sånn med dialekt du sa faren din var frå Namdalen og mor di var frå … ? int_orthography men du nå med tanke på sånn med dialekt du sa faren din var frå Namdalen og mor di var frå … ? trondheim_uib_3801 hu va åsså fra Nammsos trondheim_uib_3801_orthography ho var også frå Namsos int frå Namsos ja int_orthography frå Namsos ja trondheim_uib_3801 ja # ja trondheim_uib_3801_orthography ja # ja int og dei snakka altså da sin dialekt ? int_orthography og dei snakka altså da sin dialekt ? trondheim_uib_3801 ikke far nei trondheim_uib_3801_orthography ikkje far nei int nei ikkje faren din nei int_orthography nei ikkje faren din nei trondheim_uib_3801 næi mor jor de helt å totalt # å denn e jo kke denn vakkreste trønnderdialekt'n trondheim_uib_3801_orthography nei mor gjorde det heilt og totalt # og den er jo ikkje den vakraste trønderdialekten int ja int_orthography ja int %u int_orthography %u int men enn heime da når de vaks opp der da # snakka de dialekt eller ? int_orthography men enn heime da når de vaks opp der da # snakka de dialekt eller ? trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja trondheim_uib_3801 vi ee … trondheim_uib_3801_orthography vi e … trondheim_uib_3801 de ble vell enn slakks fintrønnder såmm de hete # såmm min sønn jør så narr av ett utrykk «æ vet ittj jei» %l trondheim_uib_3801_orthography det blei vel ein slags fintrønder som det heiter # som min son gjer så narr av eit utrykk «æ vet ittj jei» %l int jaha int_orthography jaha int %l kanskje det er litt blanding +u òg ? int_orthography %l kanskje det er litt blanding +u òg ? trondheim_uib_3801 +l ja trondheim_uib_3801_orthography +l ja trondheim_uib_3801 ja me mei e de velldi blanning å de kåmmer ann på vemm jei snakker me trondheim_uib_3801_orthography ja med meg er det veldig blanding og det kjem an på kven eg snakkar med int jaha int_orthography jaha int men men e hadde du inntrykk av at det var faren din som hadde lyst til at de skulle snakke den såkalla +u fintrønder %u ? int_orthography men men e hadde du inntrykk av at det var faren din som hadde lyst til at de skulle snakke den såkalla +u fintrønder %u ? trondheim_uib_3801 næi # va alldri nå # bLe kke tatt nå hennsyn te de trondheim_uib_3801_orthography nei # var aldri noko # blei ikkje tatt noko +x_hensyn til det int så du blei ikkje retta på ? int_orthography så du blei ikkje retta på ? trondheim_uib_3801 næi alldri att no'n fåsjøkte å «att næi s- de må du kke si» å sånn trondheim_uib_3801_orthography nei aldri at nokon forsøkte å «at nei s- det må du ikkje seie» og sånn int nei int_orthography nei trondheim_uib_3801 å no va de nå de att vi hørte no fårr eksemmpel alldri nå banning eller nå sånnt jemme oss åss så de att # de va kke nå å pLokke ut nå uta språge trondheim_uib_3801_orthography og nå var det nå det at vi høyrde nå for eksempel aldri noka banning eller noko sånt heime hos oss så det at # det var ikkje noko å plukke ut noko utav språket int nei vel int_orthography nei vel trondheim_uib_3801 ja # å så va de jo fåsjellie or såmm va tabu sånn da menn de # ee ma- mann kann jo ness'n ikke si «rommpe» denn ganngen trondheim_uib_3801_orthography ja # og så var det jo forskjellige ord som var tabu sånn da men det # e ma- ein kan jo nesten ikkje seie «rumpe» den gongen int +l nei # men kva skulle ein seie da ? int_orthography +l nei # men kva skulle ein seie da ? trondheim_uib_3801 næ je vet ikke jæ «baken» eller nå fint sånn trondheim_uib_3801_orthography nei eg veit ikkje eg «baken» eller noko fint sånn int «baken» ja # ja ja jo jo det seier ein vel i dag òg %u int_orthography «baken» ja # ja ja jo jo det seier ein vel i dag òg %u trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja int men det blei ikkje # det blei ikkje ra- det blei ikkje rart da igjen syntest du viss mora di da snakka sin Namsos-dialekt %u … ? int_orthography men det blei ikkje # det blei ikkje ra- det blei ikkje rart da igjen syntest du viss mora di da snakka sin Namsos-dialekt %u … ? trondheim_uib_3801 næ vi vi skammet åss litt åver de # de vill jæ tillstå # vi syntes de att mor kunne snakke penere # de synns vi ja trondheim_uib_3801_orthography nei vi vi skamma oss litt over det # det vil eg tilstå # vi syntest det at mor kunne snakke penare # det syntest vi ja int ja int_orthography ja int men ho brydde seg ikkje noko om det ? int_orthography men ho brydde seg ikkje noko om det ? trondheim_uib_3801 nææi trondheim_uib_3801_orthography nei int nei int_orthography nei trondheim_uib_3801 næi # va helt ee nammdaLingene e virrkeli ett # ikke egosenntrisk menn di e ett ee # individualistisk fållkefær trondheim_uib_3801_orthography nei # var heilt e namdalingane er verkeleg ei # ikkje egosentrisk men dei er ei e # individualistisk folkeferd int %u ja int_orthography %u ja int men trur du at faren din hadde snakka sånn # bestandig eller da han var ung og sånn eller hadde han lagt om bevisst til riksmål ? int_orthography men trur du at faren din hadde snakka sånn # bestandig eller da han var ung og sånn eller hadde han lagt om bevisst til riksmål ? trondheim_uib_3801 e tror ænn må ha jorrt de trondheim_uib_3801_orthography eg trur han må ha gjort det int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 hann hadde åsså ee få- jærnvarefårettning i Namsos # +u enn i sine onnge år å å de e så rart me de trondheim_uib_3801_orthography han hadde også e få- jernvareforretning i Namsos # +u enn i sine unge år og og det er så rart med det trondheim_uib_3801 mann må jo likksåm føye kunnd'ne å +u mann må jo ji ett gått inntrykk å de kann vær de såmm a jorrt att n la åmm da trondheim_uib_3801_orthography ein må jo liksom føye kundane og +u ein må jo gi eit godt inntrykk og det kan vere det som har gjort at han la om da int ja det kunne jo ha %u int_orthography ja det kunne jo ha %u trondheim_uib_3801 ja att n mente att ee # ja hann sku jo snakke me # kreti å pLeti å trondheim_uib_3801_orthography ja at han meinte at e # ja han skulle jo snakke med # kreti og pleti og trondheim_uib_3801 å de va vell fårr inntrykkets sjyll da kannsje je vet +u ittje trondheim_uib_3801_orthography og det var vel for inntrykkets skyld da kanskje eg veit +u ikkje int ja og så viss han var reisande da # hadde han stort distrikt %u ? int_orthography ja og så viss han var reisande da # hadde han stort distrikt %u ? trondheim_uib_3801 ja da trondheim_uib_3801_orthography ja da trondheim_uib_3801 ja hann hadde ee begge trønndelagsfyllkene å Møre trondheim_uib_3801_orthography ja han hadde e begge trøndelagsfylka og Møre int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 så de va ee velldi distrikkt # de var e trondheim_uib_3801_orthography så det var e veldig distrikt # det var det int men +u korleis reagerer du nå på # på e # på trønderdialekt # på lademodialekt nå for å seie det sånn da ? int_orthography men +u korleis reagerer du nå på # på e # på trønderdialekt # på lademodialekt nå for å seie det sånn da ? trondheim_uib_3801 ja e reagerer åverhode ikke fårr slik såmm ett mennske snakker slik må ett mennske få låv te å snakke # synes jei # fakktisk trondheim_uib_3801_orthography ja eg reagerer +x_overhovudet ikkje for slik som eit menneske snakkar slik må eit menneske få lov til å snakke # synest eg # faktisk trondheim_uib_3801 å ## å jei va så opprørt i min onngdåm fårr de be- ble jo skrevet i «Ore fritt» denn ganngen å trondheim_uib_3801_orthography og ## og eg var så opprørt i min ungdom for det be- blei jo skrive i «Ordet fritt» den gongen òg int +l ja int_orthography +l ja trondheim_uib_3801 så fikk vi jo nå ee nå +u lannsmålspresster da # het de jo denn ganngen trondheim_uib_3801_orthography så fekk vi jo nokon e nokon +u landsmålsprestar da # het det jo den gongen int ja int_orthography ja int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 å å da ble de skrevet i «Ore fritt» att ee av divæssje gammle damer att dæmm kunn ikke gå i kjirrken mere fårr dæmm sjønnte ikke va presst'n sa trondheim_uib_3801_orthography og og da blei det skrive i «Ordet fritt» at e av diverse gamle damer at dei kunne ikkje gå i kyrkja meir for dei skjønte ikkje kva presten sa int mm int_orthography mm trondheim_uib_3801 å da bei je så gær'n fårr jei tennkte alle di dær ha sikkert lært frannsk enn ganng trondheim_uib_3801_orthography og da blei eg så galen for eg tenkte alle dei der har sikkert lært fransk ein gong int %l int_orthography %l trondheim_uib_3801 sånne fårnemme damer # fårr på Krisstis pikeskole hadde di frannsk før femmteklass'n trondheim_uib_3801_orthography sånne fornemme damer # for på Christies pikeskole hadde dei fransk før femteklassen int jaha ja int_orthography jaha ja int oi oi int_orthography oi oi trondheim_uib_3801 ja # kåmm piker i minn klasse på middelskol'n i sjette da vill de jo bli # sjette skoleåre di hadde jo hatt frannsk på Krisstis pikeskole trondheim_uib_3801_orthography ja # kom +x_piker i min klasse på middelskolen i sjette da vil det jo bli # sjette skoleåret dei hadde jo hatt fransk på Christies pikeskole int ja int_orthography ja int det må eg seie int_orthography det må eg seie trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja int da skulle dei kanskje vere i stand til å forstå nynorsk òg ? int_orthography da skulle dei kanskje vere i stand til å forstå nynorsk òg ? trondheim_uib_3801 å de mener jei ska %u kann lære anndre språg så må demm kunne lære enn avsjyggning av sitt eget trondheim_uib_3801_orthography og det meiner eg skal %u kan lære andre språk så må dei kunne lære ei avskygging av sitt eige int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja trondheim_uib_3801 de sy- synns jei apsolutt trondheim_uib_3801_orthography det sy- synest eg absolutt trondheim_uib_3801 menn ee jei reagerer litt på asså att ee # min sønn førr eksemmpel virke oppstylltet nårr n snakker vanli rikksmål fårr hann snakker helt # sånn såmm enn har lært de såmm gutt i gat'n da trondheim_uib_3801_orthography men e eg reagerer litt på altså at e # min son for eksempel verkar oppstylta når han snakkar vanleg riksmål for han snakkar heilt # sånn som han har lært det som gut i gata da trondheim_uib_3801 menn ee de åver- # ann åverreagerer +u(å snakke) trønnderdialekt fårr da vi kåmm fra Amerika var guttene mine # fire å ett hallt å- # femm å ett hallt å sekks å ett hallt år gammle trondheim_uib_3801_orthography men e det åver- # han overreagerer +u(å snakke) trønderdialekt for da vi kom frå Amerika var gutane mine # fire og eit halvt å- # fem og eit halvt og seks og eit halvt år gamle int mm int_orthography mm trondheim_uib_3801 å da hadd di tykke ell-er vorr sell ikke enn trønnder ville kåmme på å sakkt tykk ell # fårr de har di hørt denn tykke ell-en va +u(jo me) trondheim_uib_3801_orthography og da hadde dei tjukke l-ar kor sjølv ikkje ein trønder ville komme på å si tjukk l # for det hadde dei høyrt den tjukke l-en var +u(jo med) int ja vel int_orthography ja vel int mm int_orthography mm trondheim_uib_3801 å så sa jei «du # de ska kke sies bestanndi å du behøv ikke å si så bree æ-er» å sånnt å fåsjøkte litt trondheim_uib_3801_orthography og så sa eg «du # det skal ikkje seiast bestandig og du behøver ikkje å seie så breie æ-ar» og sånt og forsøkte litt trondheim_uib_3801 så sa «ja menn få vi bo hær da mor ?» %l %u # di sku kke sjille sei ut assa trondheim_uib_3801_orthography så sa «ja men får vi bu her da mor ?» %l %u # dei skulle ikkje skilje seg ut altså int %l int_orthography %l int ja vel int_orthography ja vel int nei +u vel int_orthography nei +u vel trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja int nei # nei det %u … int_orthography nei # nei det %u … trondheim_uib_3801 så de e de eneste jei reagerer på # ee vorrdan stilling fållk ær i snakker du privat så ær de ålrait trondheim_uib_3801_orthography så det er det einaste eg reagerer på # e korleis stilling folk er i snakkar du privat så er det ålreit int mm int_orthography mm trondheim_uib_3801 menn # enn må snakke ett no'n- ett no'nlunnde # mittmål # i enn stilling vor du har me mannge mennsker å jøre trondheim_uib_3801_orthography men # ein må snakke eit no'n- eit nokolunde # midtmål # i ei stilling kor du har med mange menneske å gjere int mm int_orthography mm int m int_orthography m trondheim_uib_3801 de syns jei trondheim_uib_3801_orthography det synest eg trondheim_uib_3801 så att du e sikker på att alle fåsjtår de trondheim_uib_3801_orthography så at du er sikker på at alle forstår det int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 da min mann kåmm fra Stavannger-kannt'n asså så fåsjto hann ness'n ikke trønndersk trondheim_uib_3801_orthography da min mann kom frå Stavanger-kanten altså så forstod han nesten ikkje trøndersk int nei int_orthography nei int nei # det er +u jo litt forskjell det ikkje sant å legge om dialekten for å bli forstått # eller å legge om dialekten for at du skal prøve å vere +u(noko # anna) int_orthography nei # det er +u jo litt forskjell det ikkje sant å legge om dialekten for å bli forstått # eller å legge om dialekten for at du skal prøve å vere +u(noko # anna) trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja trondheim_uib_3801 å få- fårnemm ja %l +l næi # ja de ær nå helt a'nt trondheim_uib_3801_orthography og få- fornem ja %l +l nei # ja det er noko heilt anna int ja int_orthography ja int ja int_orthography ja int m int_orthography m trondheim_uib_3801 menn sånn såmm ee min sønn +u da snakker me elevene # så ee flesstparrt'n e trønndere trondheim_uib_3801_orthography men sånn som e min son +u da snakkar med elevane # så e flesteparten er trønderar int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 så går de på trønndersk # menn ska hann på ett møte så synes jei # de ær ett meget vikti fag hann unnerviser i å å meget nytt fag # ee trondheim_uib_3801_orthography så går det på trøndersk # men skal han på eit møte så synest eg # det er eit +x_meget viktig fag han underviser i og og +x_meget nytt fag # e trondheim_uib_3801 så så de ær i grunn tåpp vid'nskapsmenn hann ha åsså værrt ansatt på Høyskol'n fåress'n trondheim_uib_3801_orthography så så det er i grunnen topp vitskapsmenn han har også vore +x_ansett på Høgskolen forresten trondheim_uib_3801 så synes jei att de må du må snakke ett så tilnærrmet # normalt # språ- jevnt språg trondheim_uib_3801_orthography så syntest eg at det må du må snakke eit så tilnærma # normalt # språ- jamt språk trondheim_uib_3801 så # du e sikker på fållk fåsjtår de omm di så kåmmer fra Sånngn trondheim_uib_3801_orthography så # du er sikker på folk forstår det om dei så kjem frå Sogn int mm int_orthography mm trondheim_uib_3801 elle våssamåle %l # de æ kke te å fåsjtå trondheim_uib_3801_orthography eller vossamålet %l # det er ikkje til å forstå int mm int_orthography mm int mm int_orthography mm int nei det er ikkje lett å forstå nei det skal kvart fall vere sikkert +l(eg har hatt problem der ja) int_orthography nei det er ikkje lett å forstå nei det skal kvart fall vere sikkert +l(eg har hatt problem der ja) trondheim_uib_3801 næi trondheim_uib_3801_orthography nei trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja int det int_orthography det trondheim_uib_3801 +u de ska u få mei te å tro trondheim_uib_3801_orthography +u det skal du få meg til å tru int men e # nå i det siste ikkje sant så har det jo vore nokså mykje # dialekt på la oss seie på lokalradioen int_orthography men e # nå i det siste ikkje sant så har det jo vore nokså mykje # dialekt på la oss seie på lokalradioen trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja int +u(og høyrer jo ein del trønder) int_orthography +u(og høyrer jo ein del trønder) trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja int ja int_orthography ja int korleis reagerer du på %u ? int_orthography korleis reagerer du på %u ? trondheim_uib_3801 jo nei de synns je e helt årait +u je synns ee # ee unn erre Øffsti e arrti snakke rett sånn såmm jei kann fåsjtå a snakket jennom hele sitt liv trondheim_uib_3801_orthography jo nei det synest eg er heilt ålreit +u eg synest e # e ho +x_derre Øfsti er artig snakkar rett sånn som eg kan forstå har snakka gjennom heile sitt liv int m int_orthography m trondheim_uib_3801 je tro kke u tar se på tak fårr å snakke trønnder # menn # ee e synns ee e synns de nårr viss de ska være slik så sku vi ha trønndere på trønnderadio'n trondheim_uib_3801_orthography eg trur ikkje ho tar seg på tak for å snakke trønder # men # e eg synest e eg synest det når viss det skal vere slik så skulle vi ha trønderar på trønderadioen int mm int_orthography mm trondheim_uib_3801 fårr de å ikke ee # ja vi har jo # ja rent rikksmål eller trønnder trondheim_uib_3801_orthography for det og ikkje e # ja vi har jo # ja reint riksmål eller trønder trondheim_uib_3801 menn # fra Vesstlanne å rare plasser sånn vorr di snakker sin dialekkt de syns jei kke skal være på på lokalradio'n trondheim_uib_3801_orthography men # frå Vestlandet og rare plassar sånn kor dei snakkar sin dialekt det synest eg ikkje skal vere på på lokalradioen int nei int_orthography nei int nei dei kunne jo ha %u på Vestlandet int_orthography nei dei kunne jo ha %u på Vestlandet trondheim_uib_3801 f- fårr dærrm- … trondheim_uib_3801_orthography f- for dærrm- … trondheim_uib_3801 ja # fårr ee ## dærrme blir de kke så lokalt mere trondheim_uib_3801_orthography ja # for e ## dermed blir det ikkje så lokalt meir int nei int_orthography nei trondheim_uib_3801 menn ee # å da blir de # dærrme blir vår dialekkt ødlakkt å oppblannet # tror jæ trondheim_uib_3801_orthography men e # og da blir det # dermed blir vår dialekt øydelagd og oppblanda # trur eg int eg veit ikkje hugser du e Hjallis han hadde jo nokon program på TV ein gong # ja ein del år tilbake nå da int_orthography eg veit ikkje hugsar du e Hjallis han hadde jo nokon program på TV ein gong # ja ein del år tilbake nå da trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja int reagerte du noko på han ? %l int_orthography reagerte du noko på han ? %l trondheim_uib_3801 nei sy- vi synns de e arrti hær i huse trondheim_uib_3801_orthography nei sy- vi synest det er artig her i huset int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 ja # de vill jei si # ee # å dær å va jei inne på de att nårr hann sku ut på båt'ne # å snakke me all værrd'n trondheim_uib_3801_orthography ja # det vil eg seie # e # og der òg var eg inne på det at når han skulle ut på båtane # og snakke med all verda int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 så kunne hann ikke hålle på me denn helt store trønnderske asså trondheim_uib_3801_orthography så kunne han ikkje halde på med den heilt store trønderske altså trondheim_uib_3801 menn va hann jør de vet ikke jei # fårr dær # snakker hann ikke kunn te trønndere trondheim_uib_3801_orthography men kva han gjer det veit ikkje eg # for der # snakkar han ikkje +x_kun til trønderar int nei da # det e # har du rett i int_orthography nei da # det e # har du rett i int du eg spurde jo før vi starta her om om det var i orden at eg sa «du» # og +u sånn har du har du noka haldning til det problemet # +u med «De» og «du» ? int_orthography du eg spurde jo før vi starta her om om det var i orden at eg sa «du» # og +u sånn har du har du noka haldning til det problemet # +u med «De» og «du» ? trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja trondheim_uib_3801 ja je synns mannj sku ku- meget gått kunne ee snart sjalt ut «Di» «Demm» å «Dere» trondheim_uib_3801_orthography ja eg synest ein skulle ku- +x_meget godt kunne e snart sjalte ut «De» «Dem» og «Dere» int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 ja de synns jæi trondheim_uib_3801_orthography ja det synest eg int m int_orthography m trondheim_uib_3801 fårr ee nå er de jo anndles me åss såmm ha bodd så vitt lennge i Amerika å snakket enngelsk så mye både i Pakistan å i # å i Inndia åg i Amerika da trondheim_uib_3801_orthography for e nå er det jo annleis med oss som har budd så vidt lenge i Amerika og snakka engelsk så mykje både i Pakistan og i # og i India og i Amerika da trondheim_uib_3801 att de fa- de var ikke nå fåsjell # du sa jo «ju» te alle mennsker trondheim_uib_3801_orthography at det fa- der var ikkje nokon forskjell # du sa jo «you» til alle menneske int m int_orthography m int ja # det er jo i grunnen veldig enkelt # %u int_orthography ja # det er jo i grunnen veldig enkelt # %u int {abrot} int_orthography {avbrot} int ja så syntest det var enklare eigentleg i # i Amerika da det berre var «you» ? int_orthography ja så syntest det var enklare eigentleg i # i Amerika da det berre var «you» ? trondheim_uib_3801 ja je synns m- ee de # fårr da jore du bare denn fåsjell'n att ennt'n sa ju sa du «ju Ruth» da var du dus eller sa «ju ju misses Djånns'n» trondheim_uib_3801_orthography ja eg syntest m- e det # for da gjorde du berre den forskjellen at enten sa +x_you sa du «you Ruth» da var du dus eller sa «you you Mrs Johnson» int mm int_orthography mm int mhm int_orthography mhm int ja ja int_orthography ja ja trondheim_uib_3801 assa dær kåmm %u jo fåsjell'n inn # menn alikevell +u di behøvt ikke å å tennke åver «å gid ær jei dus eller ær jæi dis» # fårr de fallt naturli de me fårnavvn å effternavvn trondheim_uib_3801_orthography altså der kom %u jo forskjellen inn # men likevel +u dei behøvde ikkje å å tenke over «å gid er eg dus eller er eg dis» # for det fall naturleg det med fornamn og etternamn int men eg veit ikkje eg viss du går i forretningar og sånt da kva er det som fell naturleg da ? int_orthography men eg veit ikkje eg viss du går i forretningar og sånt da kva er det som fell naturleg da ? trondheim_uib_3801 da si e «du» viss ekspetris'n si «du» # å å sie fållk «Di» ti mei så si jei «Di» trondheim_uib_3801_orthography da seier eg «du» viss ekspeditrisa seier «du» # og og seier folk «De» til meg så seier eg «De» int ja int_orthography ja int jaha int_orthography jaha trondheim_uib_3801 å de æ jei … trondheim_uib_3801_orthography og det er eg … int men viss du må starte opp +l først du sjølv ? int_orthography men viss du må starte opp +l først du sjølv ? trondheim_uib_3801 ja de kåmmer ann på aller'n te menneske # onnge piker bak dissker si jæi «du» till uansett trondheim_uib_3801_orthography ja det kjem an på alderen til mennesket # unge +x_piker bak diskar seier eg «du» til uansett int ja ja akkurat int_orthography ja ja akkurat int mm # mm int_orthography mm # mm trondheim_uib_3801 menn så ær e jo nån såmm ee ska a me panngsjon nesste år %l # da blir de någet anndeledes trondheim_uib_3801_orthography men så er det jo nokon som e skal av med pensjon neste år %l # da blir det noko annleis int +l ja int_orthography +l ja int %l int_orthography %l int ja int_orthography ja int men da du gjekk på skolen på Singsaker for eksempel ? int_orthography men da du gjekk på skolen på Singsaker for eksempel ? trondheim_uib_3801 mhm ? trondheim_uib_3801_orthography mhm ? int korleis var det med språket da til klassekameratane dine det kunne vel vere litt forskjellig ? int_orthography korleis var det med språket da til klassekameratane dine det kunne vel vere litt forskjellig ? trondheim_uib_3801 ja # +u nei e husske i grunn ikke vorrdan de # jikk fårr sei menn ## e- … trondheim_uib_3801_orthography ja # +u nei eg hugsar i grunnen ikkje korleis det # gjekk føre seg men ## e- … int snakka læraren dialekt til dykk eller ? int_orthography snakka læraren dialekt til dykk eller ? trondheim_uib_3801 næi # de de ee kann jei ikke husske att de fanntes lærere såmm såmm jore de i de hele tatt # e t- … trondheim_uib_3801_orthography nei # det det e kan eg ikkje hugse at det fanst lærarar som som gjorde det i det heile tatt # eg t- … int men det var lærarar frå byen her altså ? int_orthography men det var lærarar frå byen her altså ? trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 asså på Katedralskol'n va de jo fra hele lanne trondheim_uib_3801_orthography altså på Katedralskolen var det jo frå heile landet int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 menn hær ee # på s- # ja je hadde enn frøken E2 få eksemmpel hu var nå # e tror hu var fra Hedmark trondheim_uib_3801_orthography men her e # på s- # ja eg hadde ei frøken E2 for eksempel ho var nå # eg trur ho var frå Hedmark trondheim_uib_3801 å så hadde je enn fru # E3 hunn va trønnder # menn de va he- anminndeli rikksmål ja trondheim_uib_3801_orthography og så hadde eg ei fru # E3 ho var trønder # men det var he- alminneleg riksmål ja trondheim_uib_3801 å dæ va +u enn pussi tinng # såmm ee va enn vise ett ell a'nt såmm vi hadde å sku les opp vi leste jo så my på skol'n denn ganngen trondheim_uib_3801_orthography og der var +u ein pussig ting # som e var ei vise eit eller anna som vi hadde og skulle lese opp vi las jo så mykje på skolen den gongen int m int_orthography m trondheim_uib_3801 å dæ va de omm di hadde «kårrkje mat eller drikke» eller no i denn vis'n trondheim_uib_3801_orthography og der var det om dei hadde «korkje mat eller drikke» eller noko i den visa int nehei int_orthography nehei trondheim_uib_3801 å jei tillot mei å å spørre «de dær ore kårrkje de e kke trønndersk ?» å så sporte frøken næi frøken visst ikke va de va trondheim_uib_3801_orthography og eg tillet meg å å spørje «det der ordet korkje det er ikkje trøndersk ?» og så spurde frøken nei frøken visste ikkje kva det var trondheim_uib_3801 menn jei sjønnte sammenhenngen att ennt'n mått de bety «di hadde neppe mat» eller «de hadde værrken mat eller drikke» trondheim_uib_3801_orthography men eg skjønte samanhengen at enten måtte det bety «dei hadde neppe mat» eller «dei hadde verken mat eller drikke» int m int_orthography m trondheim_uib_3801 å så sa hunn «ja jo # jo di hadde værrken sj-» næi å så sa hunn ikke «værrken» nei trondheim_uib_3801_orthography og så sa ho «ja jo # jo dei hadde verken sj-» nei og så sa ho ikkje «verken» nei trondheim_uib_3801 hunn sa # «nei de de betyr att di ha- # ikke enganng hadde sjorrte eller mat eller drikke» trondheim_uib_3801_orthography ho sa # «nei det det betyr at dei ha- # ikkje eingong hadde skjorte eller mat eller drikke» int å ? int_orthography å ? trondheim_uib_3801 så mere fåsjto kke hunn trondheim_uib_3801_orthography så meir forstod ikkje ho int ja # «korkje» var synonymt med «skjorte» ? int_orthography ja # «korkje» var synonymt med «skjorte» ? trondheim_uib_3801 ja # menn i sammenhenngen ser du +u(va att e) betyr trondheim_uib_3801_orthography ja # men i samanhengen ser du +u(kva at det) betyr int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 «værrken» eller «neppe» trondheim_uib_3801_orthography «verken» eller «neppe» int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 menn ee # å de de ha je husske fårr att jei synns jei hadde # ee en null te frøken dær %l trondheim_uib_3801_orthography men e # og det det har eg hugsa for at eg syntest eg hadde # e ein null til frøken der %l int ja det vil %u %l # absolutt int_orthography ja det vil %u %l # absolutt int {ordliste} int_orthography {ordliste} int og «ittj» # og «ikke» ? int_orthography og «ittj» # og «ikke» ? trondheim_uib_3801 begge dele allt effter såmm trondheim_uib_3801_orthography begge delar alt etter som int %l ja int_orthography %l ja trondheim_uib_3801 næi si «ikke» fårr de messte ja trondheim_uib_3801_orthography nei seier «ikke» for det meste ja int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 nei e vet ittj jei %l trondheim_uib_3801_orthography nei eg veit ikkje eg %l int %l # ja # nei eg skifter litt sjølv +u her eg er klar over det altså int_orthography %l # ja # nei eg skifter litt sjølv +u her eg er klar over det altså trondheim_uib_3801 e tror de har nå me settningsryttmen # vo- vor mann har «ikk» å «ikke» ee omm de e kårrt e- tonngt eller lett trykk på de såmm kåmmer effter trondheim_uib_3801_orthography eg trur det har noko med setningsrytmen # vo- kor ein har «ikk» og «ikke» e om det er kort e- tungt eller lett trykk på det som kjem etter int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 å de kåmmer jo helt naturli de ## ha- de # e tenngker jo alldri åver va enn sier trondheim_uib_3801_orthography og det kjem jo heilt naturleg det ## ha- det # eg tenker jo aldri over kva ein seier int nei int_orthography nei int men det har vel kanskje litt med om du skal ha trykk på det viss # viss du absolutt ikkje vil ha nokon ting %u # så er det vel lettare å seie «ikke» da ? int_orthography men det har vel kanskje litt med om du skal ha trykk på det viss # viss du absolutt ikkje vil ha nokon ting %u # så er det vel lettare å seie «ikke» da ? trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja int men i store og heile så kanskje du brukar «ikke» ? int_orthography men i store og heile så kanskje du brukar «ikke» ? trondheim_uib_3801 næi ee i grunn'n så tror jæi jæi e få gammel te å intevjues på denne måt'n fårr de att ee trondheim_uib_3801_orthography nei e i grunnen så trur eg eg er for gammal til å intervjuast på denne måten for det at e int å ? int_orthography å ? trondheim_uib_3801 ja fårr att je kann ikke ee # kann ikk- i grunn ikke husske va je engkli ær opplært till å si trondheim_uib_3801_orthography ja for at eg kan ikkje e # kan ikk- i grunnen ikkje hugse kva eg eigentleg er opplært til å seie trondheim_uib_3801 menn # de v- e tror de va slik vi snakket # hele tid'n trondheim_uib_3801_orthography men # det v- eg trur det var slik vi snakka # heile tida int ja int_orthography ja int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 hær ska du se enn fin opptager trondheim_uit_3802 trondheim_uib_3801_orthography her skal du sjå ein fin opptakar trondheim_uit_3802 trondheim_uib_3802 %u trondheim_uib_3802_orthography %u int ja int_orthography ja trondheim_uib_3802 %u trondheim_uib_3802_orthography %u int er det barnebarn ? int_orthography er det barnebarn ? trondheim_uib_3801 ja # hann snakke helt anndeledes enn mei trondheim_uib_3801_orthography ja # han snakkar heilt annleis enn meg trondheim_uib_3802 ja # de e %u trondheim_uib_3802_orthography ja # det er %u int snakkar du trønder ? int_orthography snakkar du trønder ? trondheim_uib_3802 ja # de jør æ trondheim_uib_3802_orthography ja # det gjer eg int du gjer det ja ? int_orthography du gjer det ja ? trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja trondheim_uib_3802 ja trondheim_uib_3802_orthography ja int +l ja int_orthography +l ja trondheim_uib_3801 ja # ann reagerte på nå såmm je hadde skrevet hær jei fårr de att ee # ee hann ee få se trondheim_uib_3801_orthography ja # han reagerte på noko som eg hadde skrive her eg for det at e # e han e få sjå trondheim_uib_3802 %u trondheim_uib_3802_orthography %u trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja int men rettar du på han da # nokon gong ? int_orthography men rettar du på han da # nokon gong ? trondheim_uib_3801 ee trondheim_uib_3801_orthography e trondheim_uib_3802 næ %u trondheim_uib_3802_orthography nei %u trondheim_uib_3801 +u ee nytter svært lite trondheim_uib_3801_orthography +u e nyttar svært lite int ja vel int_orthography ja vel trondheim_uib_3801 «hær ein da'n» # si vi # sa vi i gammle da- # «hær enn dag # hennte ett å a'nt» # «hær ein da'n» sa vi før trondheim_uib_3801_orthography «her ein dagen» # seier vi # sa vi i gamle da- # «her ein dag # hende eit og anna» # «her ein dagen» sa vi før int kva for noko ? «her» ? int_orthography kva for noko ? «her» ? int jaha int_orthography jaha int ja int_orthography ja int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 «hær ein dannj skoll mannj'n min græv sæ ei grøfft fårr å probber enn spade ann nettopp hadd kjøfft» # «hadd kjøfft» trondheim_uib_3801_orthography «her ein dagen skulle mannen min grave seg ei grøft for å probere ein spade han nettopp hadde kjøpt» # «hadd kjøfft» int jaha int_orthography jaha trondheim_uib_3801 «ee # menn ## menn ann sjønnt a litt forrt att skull n græv lorrt så mått n føssjt innj å byttj annja sjorrt» trondheim_uib_3801_orthography «e # men ## men han skjønte da litt fort at skulle han grave lort så måtte han først inn og byte anna skjorte» trondheim_uib_3801 «så sei n te mæ # gammelsjorrta har du sjett a nå du ?» # «sjett a» legg mærrke te +u dennj trondheim_uib_3801_orthography «så seier han til meg # gamleskjorta har du sett henne nå du ?» # «sjett a» legg merke til +u den int mm int_orthography mm trondheim_uib_3801 «ja da sei e # hu va nu så lærrvat # ee æ ha tatt a te tu» trondheim_uib_3801_orthography «ja da seier eg # ho var nå så lervete # ee eg har tatt henne til tvoge» trondheim_uib_3801 «lærrvat» de bruker ikke ee brukes ikke no si trondheim_uib_3802 trondheim_uib_3801_orthography «lervete» det bruker ikkje e brukast ikkje nå seier trondheim_uib_3802 int å ? int_orthography å ? trondheim_uib_3801 næi # menn hann vet va de betyr # menn … trondheim_uib_3801_orthography nei # men han veit kva det betyr # men … int ja men «lervete» bruker da det ? int_orthography ja men «lervete» bruker da det ? trondheim_uib_3802 næi bruk ittj %u næi trondheim_uib_3802_orthography nei bruker ikkje %u nei int ja men kva er olabuksa på dei fleste nedi kanten nå da er dei ikkje «lervete» ? int_orthography ja men kva er olabuksa på dei fleste nedi kanten nå da er dei ikkje «lervete» ? trondheim_uib_3802 «filljat» trondheim_uib_3802_orthography «fillete» int «fillete» ja «lørrvat» kan du vel òg seie ? int_orthography «fillete» ja «lørrvat» kan du vel òg seie ? trondheim_uib_3801 ja # de # de # e vell nammdalsk menn «lærrvat» e trønndesjk trondheim_uib_3801_orthography ja # det # det # er vel namdalsk men «lærrvat» er trøndersk trondheim_uib_3802 de e %u vi bruke de trondheim_uib_3802_orthography det er %u vi bruker det trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja trondheim_uib_3801 å så ska vi se omm de va no mer a # «menn da skull du tru de varrt enn komæssj» trondheim_uib_3801_orthography og så skal vi sjå om det var noko meir da # «men da skulle du tru det vart ein kommers» trondheim_uib_3801 «ann læsst opp få mæ både på prose å væssj omm korr øssel æ va å korr trålljat å sta å omm æ føsjvannj ja da varrt n vell gLa» trondheim_uib_3801_orthography «han las opp for meg både på prosa og vers om kor øydsel eg var og kor trollete og sta og om eg forsvann ja da vart han vel glad» trondheim_uib_3801 «så sei n te mæ foL dæ i vei så æ kann spar litte pænng nei du sei æ hær bLi æ till æ dør omm æ levve så lenng» trondheim_uib_3801_orthography «så seier han til meg ford deg i veg så eg kan spare lite pengar nei du seier eg her blir eg til eg døyr om eg lever så lenge» trondheim_uib_3801 å %l # de dær leste jei opp få trondheim_uib_3801 få nå vi snakket omm dialekkt å sånnt nå # å da va de fåsjellie tinng dær såmm # «næi # de bruk- bruker vi ikke hær no» trondheim_uib_3801_orthography å %l # det der las eg opp for trondheim_uib_3801 for når vi snakka om dialekt og sånt noko # og da var det forskjellige ting der som # «nei # det bruk- bruker vi ikkje her nå» int %l int_orthography %l int ja int_orthography ja int m int_orthography m int ja det kunne vere forskjellige ord da men elles så vil eg jo seie at du hadde jo … int_orthography ja det kunne vere forskjellige ord da men elles så vil eg jo seie at du hadde jo … trondheim_uib_3801 trykke rekkti ? trondheim_uib_3801_orthography trykket riktig ? int ja der kunne jo du godt tru at vi to var vaksne opp i same gata %l int_orthography ja der kunne jo du godt tru at vi to var vaksne opp i same gata %l trondheim_uib_3801 ja # ja # ja trondheim_uib_3801_orthography ja # ja # ja int for eg snakkar jo sånn som det derre der # ja int_orthography for eg snakkar jo sånn som det derre der # ja trondheim_uib_3801 ja # sånn ee trondheim_uib_3801_orthography ja # sånn e int men du snakka aldri sånn da du var # da du var jente # for eksempel ? int_orthography men du snakka aldri sånn da du var # da du var jente # for eksempel ? trondheim_uib_3801 næ vi tru- e tror vi la ann på litt ee finere snakk trondheim_uib_3801_orthography nei vi tru- eg trur vi la an på litt e finare snakk int ja vel int_orthography ja vel trondheim_uib_3801 e t- e tror vi jor de asså trondheim_uib_3801_orthography eg t- eg trur vi gjorde det altså trondheim_uib_3801 no va vi no bare piker da å # å va mess sammen me # ja vi lekkte me gutter å da menn mess piker trondheim_uib_3801_orthography nå var vi nå berre +x_piker da og # og var mest saman med # ja vi leika med gutar òg da men mest +x_piker trondheim_uib_3801 å da jallt de nå å være messt muli dame i di dage # fakktisk # jallt å vær litt fin trondheim_uib_3801_orthography og da gjaldt det nå å vere mest mogleg dame i dei dagar # faktisk # gjaldt å vere litt fin int men det hadde litt med da kor du budde hen òg da ikkje sant %u kor du budde hen i Trondheim int_orthography men det hadde litt med da kor du budde hen òg da ikkje sant %u kor du budde hen i Trondheim trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja trondheim_uib_3801 ja # ja # å ee å så # har de jo litt å si # skoleganngen å da trondheim_uib_3801_orthography ja # ja # og e og så # har det jo litt å seie # skolegangen òg da trondheim_uib_3801 fårr de va jo kke så helt allminndli å gå værrken middelskole elle gymnas trondheim_uib_3801_orthography for det var jo ikkje så heilt alminneleg å gå verken middelskole eller gymnas int nei da int_orthography nei da int nei da int_orthography nei da trondheim_uib_3801 vi va da je va russ i nitt'nsekksåtyve så va vi # hunndrede å fire stykker # i hele byen trondheim_uib_3801_orthography vi var da eg var russ i nittenseksogtjue så var vi # hundre og fire stykke # i heile byen int i heile byen ja int_orthography i heile byen ja trondheim_uib_3801 å å di kåmm jo opp i enn ja ja de va jo selføll'li mannge fler såmm jikk ut fra middelskoL'n trondheim_uib_3801_orthography og og dei kom jo opp i ein ja ja det var jo +x_selvfølgelig mange fleire som gjekk ut frå middelskolen int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 me- ee å å da var de synns mann att de va ett a'nt dannelsestrinn tro jæ # å å dærrme fullte snakke trondheim_uib_3801_orthography me- e og og da var det syntest ein at det var eit anna dannelsestrinn trur eg # og og dermed følgde snakket int men før den tida eg tenkte da du gjekk på Singsaker der # kom jo frå dei som gjekk der kom jo frå litt forskjellige strøk ? int_orthography men før den tida eg tenkte da du gjekk på Singsaker der # kom jo frå dei som gjekk der kom jo frå litt forskjellige strøk ? trondheim_uib_3801 ja da # ja trondheim_uib_3801_orthography ja da # ja int det kan jo vere litt forskjellig %u … int_orthography det kan jo vere litt forskjellig %u … trondheim_uib_3801 næi vi snakket ikke sånn såmm i denn visa dær næi trondheim_uib_3801_orthography nei vi snakka ikkje sånn som i den visa der nei int ikkje det nei ? int_orthography ikkje det nei ? trondheim_uib_3801 å næi de va kke tal omm trondheim_uib_3801_orthography å nei det var ikkje tale om trondheim_uib_3802 %u trondheim_uib_3802_orthography %u int kva ? int_orthography kva ? trondheim_uib_3802 de ha vell værrt skammeli si æ trondheim_uib_3802_orthography det hadde vel vore skammeleg seier eg trondheim_uib_3801 ja da de ee de jikk ikke … trondheim_uib_3801_orthography ja da det e det gjekk ikkje … int trur du det hadde vore skammeleg ? int_orthography trur du det hadde vore skammeleg ? trondheim_uib_3801 ja trondheim_uib_3801_orthography ja int ja %u int_orthography ja %u trondheim_uib_3801 de jikk ikke de «åh hør på henne» # «hør på hu» %l vill +u jei ha sakkt da trondheim_uib_3801_orthography det gjekk ikkje det «åh høyr på henne» # «hør på hu» %l ville +u eg ha sagt da int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 de sa vi jo ja trondheim_uib_3801_orthography det sa vi jo ja int ja int_orthography ja int men ein må jo gå ut frå at det var kanskje nokon i klassen som snakka sånn ? int_orthography men ein må jo gå ut frå at det var kanskje nokon i klassen som snakka sånn ? trondheim_uib_3801 ja da trondheim_uib_3801_orthography ja da int %u du noko inntrykk av at det var to # at klassen var sett saman av to forskjellige slags int_orthography %u du noko inntrykk av at det var to # at klassen var sett saman av to forskjellige slags int eller at folk snakka forskjellig ? int_orthography eller at folk snakka forskjellig ? trondheim_uib_3801 flere enn to ja # flere enn to # var e jo # å å de bLe jo te di hållt sammen såmm # fårr de føssjte bodde samme vei trondheim_uib_3801_orthography fleire enn to ja # fleire enn to # var det jo # og og det blei jo til dei heldt saman som # for det første budde same veg int fleire enn to ja kanskje int_orthography fleire enn to ja kanskje int mm int_orthography mm trondheim_uib_3801 å å fårr de anndre såmm følte # att ee di va på bøllgelenngde # så de tro jei kke va språge såmm sjillte nei trondheim_uib_3801_orthography og og for det andre som følte # at e dei var på bølgelengde # så det trur eg ikkje var språket som skilde nei int mm int_orthography mm int nei int_orthography nei trondheim_uib_3801 nææi trondheim_uib_3801_orthography nei int nei int_orthography nei trondheim_uib_3801 fårr # ee asså # de bLe åsså enn aan oppføssj'l på di pikene såmm snakket gråft å di såmm fåsjøkte å å rette på spåge sitt trondheim_uib_3801_orthography for # e altså # det blei også ein annan oppførsel på dei +x_pikene som snakka grovt og dei som forsøkte å å rette på språket sitt trondheim_uib_3801 fåsjøkte å rette på hele sinn oppføssj'l åsså # +u(du sku) fårr # de va # meget stor fåsjell på fållk denn ganngen trondheim_uib_3801_orthography forsøkte å rette på heile sin oppførsel også # +u(du skulle) for # det var # +x_meget stor forskjell på folk den gongen trondheim_uib_3801 asså mann kunne jo # mann kunn jo se på klededrakkt'n å på allt muli å # å sånnt å de se mann jo kke i dag trondheim_uib_3801_orthography altså ein kunne jo # ein kunne jo sjå på klesdrakta og på alt mogleg og # og sånt og det ser ein jo ikkje i dag int +l nei %l # det skal nå vere sikkert # ja int_orthography +l nei %l # det skal nå vere sikkert # ja trondheim_uib_3801 de va velldi stor fåsjell å å i søttnemaitåge så kunn u se åmm du bodde på +l besste ve- vesstkannt trondheim_uib_3801_orthography det var veldig stor forskjell og og i syttandemaitoget så kunne du sjå om du budde på +l beste ve- vestkant int ja int_orthography ja trondheim_uib_3801 eller du du du bodde anndre stede vorr de # fårr semmpel på Temmpe va de jo velldi my fattifållk å å # å å de va rett å slett rammp åsså trondheim_uib_3801_orthography eller du du du budde andre stader kor det # for eksempel på Tempe var det jo veldig mykje fattigfolk og og # og og det var rett og slett ramp også int m int_orthography m int m å ja int_orthography m å ja trondheim_uib_3801 å trondheim_uib_3801_orthography og